[OC] K6 te hoog gezet?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Wagenus
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-02 11:42
Ik heb vandaag een complete pc van iemand gekregen, omdat 'ie een nieuwe had, maar ik had geen idee wat voor CPU erin zat, alleen dat ie op 850MHz draaien kon, en dat het een AMD Duron K6 is. Windows erop geinstalleerd, ging allemaal goed, alleen toen had ik de FSB van 100MHz naar 133MHz gezet, pc gerestart, ik kreeg meteen geen beeld, en hij rebootte ook niet automatisch met de FSB weer op 100MHz. Toen heb ik 'm helemaal uitgezet, en weer aangezet, maar dat ging niet. :'( Het eerste wat ik toen gedaan had, was de hdd (die van mezelf afkomstig is!) ontkoppelen. Toen ging 'ie wel weer aan, maar weer de zelfde verschijnselen, monitor sprong niet aan o.i.d. Na 'm weer uit te hebben gedaan, wou 'ie ook helemaal niet meer aan... Het bios-batterijtje heb ik er een tijdje uitgehaald en ik heb de powerbutton een aantal seconden ingedrukt, en kortsluiting met de polen van de batterijhouder gemaakt. Geen effect, na de batterij er weer in te hebben gedaan wou de pc nog steeds niet aan. De voeding doet het nog wel, en met een andere voeding wil 'ie ook niet werken... :'( :'( :'(

Heeft er iemand enig idee? Ik heb zelf overigens geen idee wat voor mobo erin zit, en de cpu is waarschijnlijk dus 850MHz. :P

Bvd,

[ Voor 4% gewijzigd door Wagenus op 04-01-2006 23:35 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een Duron is nog altijd een K7. ;)

En een processor meteen op 133MHz FSB gooien is nooit slim. Doe dat met stapjes van 3 MHz ofzo.

Die oude Duron's worden wel heet hoor, ik weet niet of het wel zo verstandig is om 'm over te clocken. Je moet wel goede koeling hebben.

Heb je er nog meer rare dingen mee gedaan?

[ Voor 44% gewijzigd door PD2JK op 04-01-2006 23:40 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:00
Een K6 is inderdaad geen Duron maar een oudere generatie AMD, en die gingen maar tot 550Mhz maximaal! En ze hadden geen beveiliging geloof ik dus die heb je gemold met een beetje pech.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Wagenus
K7 dan ;) Verder geen rare dingen mee gedaan, een vriend van me had zijn Athlon een keer met zo'n stap omhoog gegooid, dus ik dacht: kan wel. :P Maar blijkbaar niet, ik zal er morgen wel eens wat kaartjes enz. uithalen... Wie weet, hij sprong in ene ook weer effe aan toen ik m'n hdd eruit had gehaald. :o

• Wagenus
Hij doet het nu weer, alleen als ik m'n bios batterij erin doe, wil 'ie weer niet aan... Beetje vervelend, maar nu werkt m'n agp videokaart bijv. niet meer (zit een onboard videokaart in...) nadat ik 'm uit heb gezet. Hebben jullie misschien enig idee?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je de handleiding doorgenomen? Sorry hoor, maar dit is toch echt geen fatsoenlijke vraag.

Verwijderd

klinkt alsof je er friet had op moeten leggen, waren lekker met je mobo mee gefrituurd :+

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja... Dat is nou niet echt slim, als je niet weet wat je doet, zou ik je toch aan willen raden om de faq van dit sub-forum te lezen. Dan moet je er wel uit komen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.