Sinds wij intern Win2K3 + Exchange 2K3 draaien hebben we vanuit Outlook problemen. Om de zoveel tijd, voornamelijk bij het Autoaanvullen van een mailadres (ik type "Jan" Outlook vult aan tot "Jan de Vries") krijg ik een popup met de mededeling "Bezig met het opvragen gegevens van Microsoft Exchange-server" en hangt mijn Outlook vrolijk een minuut of 2 terwijl het statusbalkje in dat popupje langzaam vol loopt. Ik kan in dat popupje op cancel drukken. Dan staat mijn mailtje met aangevulde mailadres gewoon voor me klaar, kan ik typen, maar uiteindelijk niet verzenden. Geen foutmelding, niets, mail send reageert niet. Sluit ik het venster en open een nieuw venster om een mail te versturen dan werkt het gewoon. Ook als ik cancel druk, direct het mail venster sluit en direct een nieuw venster open dan werkt ook alles normaal.
Soms geeft ie dat venster een handjevol keren op een dag, soms om het mailtje. Aangezien ik gemiddeld 50 mails per dag stuur is dat erg irritant.
Ik ben msdn al afgeweest, en heb er al een profi beheerder bij gehad, maar het irritante venstertje blijft maar komen. tot nu toe hebben we wat info gevonden die erop wijst dat er iets met "Global Address List" mis is. Maar na het volgen van alle aanwijzigingen uit de msdn artikelen nog steeds geen verbetering. Ook rebooten helpt geen zier.
Iemand idee-en? Ik ben inmiddels zo ver dat ik van plan ben Exchange maar te kicken en over te stappen op andere software, het is echt onwerkbaar zo.
[edit] Meldig ge-update
Soms geeft ie dat venster een handjevol keren op een dag, soms om het mailtje. Aangezien ik gemiddeld 50 mails per dag stuur is dat erg irritant.
Ik ben msdn al afgeweest, en heb er al een profi beheerder bij gehad, maar het irritante venstertje blijft maar komen. tot nu toe hebben we wat info gevonden die erop wijst dat er iets met "Global Address List" mis is. Maar na het volgen van alle aanwijzigingen uit de msdn artikelen nog steeds geen verbetering. Ook rebooten helpt geen zier.
Iemand idee-en? Ik ben inmiddels zo ver dat ik van plan ben Exchange maar te kicken en over te stappen op andere software, het is echt onwerkbaar zo.
[edit] Meldig ge-update
[ Voor 5% gewijzigd door zneek op 05-01-2006 13:39 ]