Mac font naar Windows wil niet

Pagina: 1
Acties:

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Ik ben bezig met een update voor een site van een toneelgroep. Op het eerste gezicht ziet het flash menu er goed uit maar in tweede instantie is het een drama. Het menu is veel te zwaar en bij elke nieuwe html pagina wordt er een ander menu geladen. Nu wil ik dit menu wel op de juiste manier maken en heb van de vorige site bouwer de 2 fonts gekregen die er bij horen. Voor 1 van de fonts zou ik een ander font kunnen kiezen maar voor de ander kan dat niet (font wordt gebruikt in logo). Probleem is dat het font van de Mac komt. Dus ik heb me er een beetje in verdiept want het schijnt dat je het font kunt omzetten. Ik ben in de weer geweest met CrossFont 3.6, Adobe Type Manager 4.1, MacDisk 6.0 en Stuffit Expander. Heb enkele handleidingen die hier op GoT stonden gevolgd. Niks werkt.

De fonts zijn ingepakt met zip. Als ik ze open zijn ze allemaal 0 bytes. Behalve enkele .afm files. Ook die kon ik niet succesvol omzetten.

Wat kan ik doen?

Het betreft de fonts Nobel en Plak

Verwijderd

Daar heb ik eerder ook mee te maken gehad. De makkelijkste (en daardoor vaak ook de goedkoopste) en zekerste oplossing is de fonts gewoon zelf aan te schaffen voor Windows :+
• Nobel, zie Font Bureau's Nobel ($40 per weight) of DTL's Nobel (€100 per weight)
• Plak, zie Linotype Plak ($22 per weight)

• CRAM
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:41:
Daar heb ik eerder ook mee te maken gehad. De makkelijkste (en daardoor vaak ook de goedkoopste) en zekerste oplossing is de fonts gewoon zelf aan te schaffen voor Windows :+
• Nobel, zie Font Bureau's Nobel ($40 per weight) of DTL's Nobel (€100 per weight)
• Plak, zie Linotype Plak ($22 per weight)
hehe dat is inderdaad de makkelijkste manier. Maar dat willen ze niet. Er is al voor de site betaald dus ik weet zeker dat ze geen zin hebben in nog eens voor hetzeflde font te betalen.

Verwijderd

Tsja, welkom in het tijdperk van licenties en verschillen tussen Mac en Win 8). Alternatief is misschien dat de vorige ontwerper outlines van de tekst aanlevert? Of dat je op zijn Mac gaat Flash-en? Of dat hij het werk voor je doet? Daar zit misschien ook een prijskaartje aan, maar dan kun je de verschillende opties ook (voor hen) in prijs met elkaar vergelijken.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:18:
Tsja, welkom in het tijdperk van licenties en verschillen tussen Mac en Win 8).
Die verschillen zijn van vroegah en tegenwoordig vrijwel nihil. En met de komst van de Intel Mac is alleen het OS nog het verschil.

Maar goed, over de fonts, probeer ander even om dat font te vinden als OpenType fonts. Die zijn heerlijk op beide platformen te gebruiken. Crossfont zou het overigens ook prima moeten kunnen omzetten ware het niet dat je dan vaak toch wat vagere problemen krijgt als het gaat om spatiering van font. Ik werk zelf in omgeving met veel macs maar ook veel windows machines en probeer tegenwoordig zoveel mogelijk OpenType fonts te gebruiken. Heerlijk handig.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-01 18:35

t-x-m

.NET Nerd

Wat dacht je van deze trial versie van CrossFont 4.1 daar lukt het mij meestal wel mee!

[ Voor 18% gewijzigd door t-x-m op 05-01-2006 09:13 . Reden: direct linkje toegevoegd ]

GC.Collect();

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:52
Google geeft veel hits. Zie bv hier en hier. Heb je zelf beschikking over een mac (of gebruik [url=BasiliskII) dan is TTConverter een best goed werkend programma. Fonthopper (ook mac) was ook ee ngoede omzetter, maar is vrijwel niet meer te vinden.
En je hebt natuurlijk ook nog Fontforge voor Linux, gaat ook vaak goed met omzetten...
Helaas zijn geen van de conversies zonder fouten (inderdaad vooral spatiëring-ellende).

En anders kan je desnoods nog via de preview teksten voor de buttons maken bij bv. MYFonts.com en in Photoshop omzetten naar de goede kleuren.

Of kopen natuurlijk! ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Savantas op 05-01-2006 10:03 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-04 05:37

alienfruit

the alien you never expected

Anders moet je het misschien eens proberen met TransType daar heb ik ook wel goede resultaten meegehad. Misschien heb ik die fonts wel hoef je alleen de PhotoShop file op te sturen dan wil ik best wel de knopjes maken, ik zal wel even zoeken.

[ Voor 41% gewijzigd door alienfruit op 05-01-2006 10:18 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

als je weet hoe het font heet kan je misschien ook een gelijknamige windowsversie er van zoeken.
bijv. www.1001freefonts.com heeft van elk font wat ze aanbieden een windows en een mac versie.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• CRAM
Probleem bij dat omzetten is dat het programma zoals Crossfont ze niet ziet. De mac fonts hebben geen extensie en geen grootte (ze zijn 0 kb). Er zitten een aantal .AFM files bij die ik in eerste instantie wel kan opzetten maar die vervolgens dan weer niet werken.

Ik heb geen beschikking over een mac. En ik ken de persoon die de site gemaakt heeft ook niet. Gaat allemaal weer via via.

Het zoeken naar de gratis versie op 1001fonts is nogal veel werk of niet. En misschien is ie er niet eens. De fonts die ik zoek zijn Nobel (Bold Condensed) en Plak.

Nobel:
Afbeeldingslocatie: http://www.factor1.nl/AFBEELDINGEN/factor_home.jpg

Dat met die preview teksten is natuurlijk het proberen waard. Opzich wel een goeie ja.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:52
Als je even zoekt in het zip bestand... Pak hem eens uit met WinRAR bvb. Er zit namelijk nog een verborgen directorie in. Daarin staan een data-fork welke dus wel het lettertype bevat (afh. van font maar moet zeker enkele Kb's groot zijn). Dit komt omdat de mac bestanden wat anders opslaat. Macs slaan de bestanden zelf apart op, met nog een extern bestandje welke verteld wat het is en welk programma er bij hoort. Windows kijkt alleen maar naar de extentie, wat soms tot stomme keuzes leidt. Heb je een documentje van een open-source progje, hebben ze het voor het gemak xxx.doc genoemd. Voor soms 3 regels platte tekst slingert Windows meteen Word aan :(
Maar goed, het is wat zoeken, maar inde zip zitten dus wat verborgen bestandjes in een verborgen map welke dus wel de fontdata bevatten.

Savantas is met onezero!

[ Voor 3% gewijzigd door Savantas op 05-01-2006 14:26 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• CRAM
Ik kan ze toch echt niet vinden. Heb zoeken naar verborgen bestanden aan maar hij vindt niks.
Het is wel zo dat het zip file'tje een grootte heeft van 975 bytes. Dus er zit wel degelijk iets in. Moet ik dit met een of ander mac georienteerd programma doen dan?

Verwijderd

Uhm.. kun je misschien anders de bestanden tijdelijk even ergens online zetten, zodat we mee kunnen kijken? Of mail ze me toe, dan probeer ik zo even mee.

• CRAM
it is done

http://www.factor1.nl

Nobel in Factor1 en dat andere is Plak

big up to onezero
Pagina: 1