Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11 16:58
Ik heb sinds kort een Asus A632 waar ik graag TomTom 5 op wil hebben. Dit is mij gelukt uiteraard, maar de instellingen van TomTom Navigator 5 zijn kwa GPS heel erg beperkt. De GPS antenne van de Asus A632 zit aan de PDA zelf vast, dus moet je via Windows mobile 5 de instellingen veranderen.

Tot nu toe is het me met tt5 nog niet gelukt, en heb getest met een oudere versie van mij. Deze is kwa GPS toch iets uitgebreider, daar je de GPS antenne kan selecteren en bij tt5 alleen de poort kan selecteren. De software com-poort die ik selecteer bij de GPS instellingen komt niet overeen met die van tomtom. Het geel/blauwe balletje gaat niet draaien. Bij com5 gaat het balletje wel draaien, maar wordt er geen GPS apparaat gevonden, laat staan satelieten.

Iemand die ervaring of nog beter dezelfde pda + tt5 heeft?

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Verwijderd

Probeer eens PocketInfo, daar kun je veel info vinden (wel ff registreren volgens mij)

Edit: Als balletje gaat draaien is het meestal goed, dan moet je wel buiten zijn anders vind ie geen satelieten :+

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 02:06 ]

• Gamerkoe
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 02:01:
Probeer eens PocketInfo... ...Edit: Als balletje gaat draaien is het meestal goed, dan moet je wel buiten zijn anders vind ie geen satelieten :+
Ik zou dit eens proberen ja.. Maar toch geeft hij de melding linksbovenaan dat hij geen GPS apparaat.. Kan dat kloppen?

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

heb je de update van tomtom voor WM5 geinstalleerd?

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 13:36
GPS instellingen PDA:
GPS-programmapoort: COM5
GPS-hardwarepoort: (Geen)
Baud-rate: 4800 (maakt volgens mij niet uit hier)
GPS automatisch beheren: Aan

GPS instellingen TomTom:
Andere NMEA GPS
GPS-baudsnelheid: 4800
COM5

Er zullen vast wel andere instellingen zijn die ook werken, maar met deze werkt het in ieder geval

Verwijderd

probeer com 8 eens en heb je 5.10 update tt geisnatlleerd?
Tevens moet hij op 9600

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 13:12 ]

• Gamerkoe
martdj schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:08:
GPS instellingen PDA:
GPS-programmapoort: COM5
GPS-hardwarepoort: (Geen)
Baud-rate: 4800 (maakt volgens mij niet uit hier)

GPS instellingen TomTom:
Andere NMEA GPS
GPS-baudsnelheid: 4800
COM5

Er zullen vast wel andere instellingen zijn die ook werken, maar met deze werkt het in ieder geval
Ik zal zodra ik thuis ben deze instellingen proberen. Alvast bedankt ;)

Edit: Mec, moet of mag het op die baudwaarde? ik dacht namelijk dat dit te maken had met de snelheid van verversen(van satelieten)??

[ Voor 12% gewijzigd door Gamerkoe op 05-01-2006 15:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:12:
probeer com 8 eens en heb je 5.10 update tt geisnatlleerd?
Waarom 5.10 ? TT 5.2xx is speciaal voor WM5. Zie hier.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:59

Entity

9000rpm

De instellingen va Martdj werken prima, maar deze instellingen werken ook goed (en werken ook voor bijvoorbeeld Navigon):
Programmapoort: COM2
Hardwarepoort: COM5
Baudrate: 9600

Dan binnen Tomtom dezelfde instellingen als die van Martdj.

• Gamerkoe
Zowel de instellingen van Martdj, als van Sander Prinsen leveren niks op :S. Er wordt geen GPS apparaat gevonden, welke instelling ik ook probeer. Toch vind ik het raar dat ik met een andere versie wel satelieten krijg, maar niet met tt5.. Iemand nog een idee, of andere instelling die ik kan proberen??

Verwijderd

Ik heb zelf ook de A632 en had hier ook een probleem mee.

Echter nadat ik com 5 had geselecteerd kreeg in in eerste instantie ook de melding geen gps apparaat maar na even wachten had ik een perfecte verbinding.

• Gamerkoe
Ik heb nu inmiddels alle instellingen hierop geprobeerd, heb rondjes gereden in de auto om te kijken of hij dan een signaal pakt maar ook dat niet.
Ik heb zelfs het automatisch beheer uitgeschakeld maar niks schijnt te helpen.
Wachten op het signaal volgens Jorambouman, 5 min lijkt me toch genoeg. 8)7 8)7 ???
De tomtom 5.2 update werkt ook niet (heb het geprobeerd)

Iemand die nog iets weet? It drives me crazy :r

• Gamerkoe
Ik heb nogmaals even gezocht en nog weer het volgende gevonden. Een compatible list van tomtom zelf. Hier staat dus de A632 lekker niet in :( .. Toch raar dat er wel wat zijn waar het werkt.

Ik heb toch nog eens Tomtom 3 geprobeerd, GPS werkt hier prima! Maar hierbij start de applicatie niet op, de navigator 3.01 geeft een error tijdens het installeren en de nieuwste versie (3.07) doet precies hetzelfde :S .. Wat doe ik verkeerd??!?!?!?!?!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:59

Entity

9000rpm

Die compatibility list is toch hopeloos verouderd, daar moet je niet naar kijken.

Sowieso moet je Tomtom 5.21 hebben, dat is de enige versie die officieel Windows Mobile 5.0 ondersteunt.

Wat krijg je eigenlijk voor melding in Tomtom 5? De melding "Geen GPS Apparaat!" of "Al xx seconden geen bruikbaar GPS-signaal"? Als je die eerste melding krijgt (en na een minuut nog steeds hebt), wordt de GPS niet herkent en zijn je instellingen wellicht niet goed. Als je de tweede melding krijgt (en rechtsbovenop de PDA gaat het ledje groen knipperen), moet je de PDA buiten heel dicht bij het raam leggen en gewoon eens een kwartier laten liggen en kijken of je dan nog niks hebt.

• Gamerkoe
Sander, ik krijg de eerste melding, dus geen GPS apparaat gevonden. Wel knippert mijn lampje groen rechtsbovenaan! Ik heb ook alle instellingen van dit topic geprobeerd, maar volgens mij nog niet met 5.21 versie.

Pagina: 1