Toon posts:

Internet Connection Sharing Windows 2003 Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn Server geupgrade van Windows 2000 naar 2003 en nu doet mijn Internet Connection Sharing het niet meer. Althans, bij mijn "Outside" verbinding (die loopt naar het ADSL router) geeft ie mij de optie om ics te inschakelen alleen bij ethernet ports die niet geconnecteerd waren, en mijn nieuwe ethernet port wordt niet in de dropdown lijst van ICS getoond. Toen keus ik voor een van de niet geconnecteerde verbindingen, en zegt ie vervolgens "Routing & Remote Services must not be enabled" (zoiets) Dus ik deinstalleer R & R en nu is ICS optie helemaal weg...

Hoe deel ik internet onder Windows 2003 Server?

Bijvoorbaat bedankt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Routing en Remote Access installeren :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

En vervolgens de service stoppen. Of gewoon RRAS gebruiken, da's eigenlijk fijner.

Verwijderd

Topicstarter
routing en remote access service draait nu op mijn computer, maar ik kan nog steeds niet internetten met mijn andere computers die aangesloten zijn en zijn geconfigureerd om een ip adres en dns server op te vragen.

wat moet ik precies doen om internet te delen met andere computers op mijn netwerk aan de hand van routing en remote access service? wat moet het ip-adress zijn voor het "Inside" netwerk kaart? die staat nu namelijk ook op auto config maar dat lijkt mij raar..."Outside" is ook ingesteld op auto config en die haalt ip van adsl provider.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Zwelgje voor de mooie link...

Ik heb maar een probleem, als ik probeer Routing & Remote Access te configureren, ik krijg de volgende melding:

ICS (Internet Connection Sharing) is currently enabled on FILM. To configure RRAS, please disable ICS and try again.

MAAR...

ICS is disabled al! tenmiste dat is de melding onder Administrative Tools > Services...Windows Firewall/Internet Connection Sharing ...disabled.

een reboot heeft niets verholpen. hoe krijg ik ICS volledig disabled???

Verwijderd

Topicstarter
ok, i weet nu de oorzaak van dit probleem. ik heb ander half week geleden een ethernet kaart van BCC gekocht. Ik deed hem daarin hij werd meteen opgepikt en geinstalleerd - of dat dacht ik tenminste...

de nieuwe kaart toont een verbinding snelheid van 400Mbps...maar dit toont ie zelfs als ik alle kabels daaruit trek!!! Hij is dus niet goed wijs, en dat probeer ik nu uit te zoeken...hij noemt zichzelf 1394 Net Adapter

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:53:
ok, i weet nu de oorzaak van dit probleem. ik heb ander half week geleden een ethernet kaart van BCC gekocht. Ik deed hem daarin hij werd meteen opgepikt en geinstalleerd - of dat dacht ik tenminste...

de nieuwe kaart toont een verbinding snelheid van 400Mbps...maar dit toont ie zelfs als ik alle kabels daaruit trek!!! Hij is dus niet goed wijs, en dat probeer ik nu uit te zoeken...hij noemt zichzelf 1394 Net Adapter
Dat is een firewire adapater.. word ook gezien als netwerkkaart ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hier ben ik weer nog steeds met hetzelfde probleem. maar nu heb ik beeld.

Ik probeer mijn driver opnieuw te installeren, en dit krijg ik te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.dinkuhosting.com/images/ethernetcarderror.gif

enige idee wat dit heeft te betekenen?
Pagina: 1