Een nieuwe processor... :/

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Xorecs
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 18:00
Hallo!

Ik ben op zoek naar een goeie processor om het spel wat ik altijd doe goed te kunnen spelen.
Op dit moment zit ik met een amd athlon 2200+ (1.8Ghz) en dat werkt niet goed met het spel World of Warcraft als ik ergens ben met meerdere mensen. Mijn andere hardware is helemaal goed nog.

Ik wil graag weten wat nou echt goed is deze tijd (en niet al te duur).
Ik zie veel dual core dingen enzo, maar wat het allemaal nou precies is weet ik dus niet.

Iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt!

[ Voor 2% gewijzigd door Microkid op 06-07-2023 20:10 ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:14
Xorecs schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:56:
Hallo!

Ik ben op zoek naar een goeie processor om het spel wat ik altijd doe goed te kunnen spelen.
Op dit moment zit ik met een amd athlon 2200+ (1.8Ghz) en dat werkt niet goed met het spel World of Warcraft als ik ergens ben met meerdere mensen. Mijn andere hardware is helemaal goed nog.

Ik wil graag weten wat nou echt goed is deze tijd (en niet al te duur).
Ik zie veel dual core dingen enzo, maar wat het allemaal nou precies is weet ik dus niet.
Tja, ik heb geen flauw benul van de rest van je systeem, je geeft 'n beetje weinig info, maar 'n socket 939 moederbord met 'n Amd Athlon64 3200+ met minimaal 512MB ram moet WoW wel aardig trekken, 1GB vind WoW waarschijnlijk nog fijner al is deze Blizzardgame vooral hongerig naar veel GPU power.

Een dualcore processor zal niet erg nuttig zijn voor puur 't spelen van WoW aangezien 't hier helemaal geen gebruik van maakt (volgensmij).

Je zou ook kunnen overwegen een van de snelst geklokte socket A processoren te kopen met 'n snelle AGP videokaart, kun je d'r ook weer even tegen, je zit dan wel de volgende keer met 'n erg grote upgrade aangezien er nu al geen Socket A meer wordt gemaakt en bijna geen AGP kaarten meer.

[ Voor 24% gewijzigd door Leftblank op 04-01-2006 23:01 ]

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:19

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Welkom@GoT

Ten eerste, als je de rest van je hardware wilt bewaren, zul je toch even moeten melden wat je al hebt
Ten tweede, wat heb je zelf gedaan, want wij zijn geen Vobis, die je even alle mogelijkheden gaan voorschotelen natuurlijk

Waarom? Omdat het kan!!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Het zou wel handig zijn als je je specs post gezien het niet direct alleen aan je proc hoeft te liggen. Meer ram, een betere videokaart enz... kunnen ook helpen.
Verder zou je zelf ook wel een beetje moeite kunnen doen door dingen uit te kunnen zoeken.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:30
Dual core heeft bij de huidige spellen geen zin, ze ondersteunen dual core nog niet. Helaas zijn Athlon XP's niet meer echt te krijgen voor zover ik weet dus zal je ook een nieuw moederbord moeten kopen en daarbij ook een nieuwe PCI-e videokaart (tenzij je voor een moederbord met AGP gaat nog).

Ik zou kijken lees dit even door: PMG FAQ

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Xorecs
Nou op dit moment zit ik met een Asus nvidia v9999 Gamers Edition.
1024mbram.
Het formateren van mijn computer had geen zin.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Aangezien ik geen max. budget zie, ga ik er maar ff vanuit dat je een onbeperkt budget hebt.
Neem een X2 4400+ ofzo, in combinatie met een SLI bordje, 4 GB RAM, en 2 x 7800GTX in SLI.
Kost wat, gaat wel lekker snel, kun je er voorlopig ff tegen.

Maar goed, ff serieus.
Met zo weinig info is het voor ons natuurlijk ook giswerk wat je te besteden hebt, wat de rest van je hardware is, enz.
Wil je alles nieuw, of alleen mainboard/proc? Wat is je budget.
Wat heb je zelf al uitgezocht/bedacht? Ga je zelf bouwen, of moet je het laten doen?

Wees duidelijk, en uitgebreid.
Prijstechnisch erg leuke setups op dit moment zijn:
AMD Athlon64 3200/3500+, 2 x 512MB DDR Dual Channel, 6800GS/6600GT/X800 videokaartjes.

Edit:
Ik zie dus dat je nog een redelijke videokaart hebt.
Dat geheugen, welke snelheid is dat? Als het PC3200 is, houden, anders moet je in ieder geval ook nieuw geheugen kopen.
Asrock heeft een leuk bordje met zowel PCI-Express als AGP er op, kun je nu nog met je AGP kaart werken, en over een jaartje ofzo upgraden naar PCI-Express.
Ik zou in ieder geval wel voor S939 Athlon gaan, zoals ik al zei, 3200+ of 3500+ zijn tegenwoordig netjes geprijsd.

[ Voor 25% gewijzigd door Brede P op 04-01-2006 23:10 ]

• Hoogie2004
  • Laatst online: 10:32

Hoogie2004

Whohooooo

Wat is de rest van je systeem, geheugen (hoeveelheid/snelheid), harddisk (snelheid) videokaart enzovoorts. Beetje schamele startpost imo. Verder hoef je niet te groeten :*)
Ik weet dat WoW vooral veel systeemgeheugen vreet, dus misschien is et dat en niet de processor.

Als et niet aan de rest ligt, en je wilt perse op deze socket blijven... (zou niet weten waarom) dan kun je het beste een van de snelste nemen. Een betere optie is om dan over te stappen op een nieuwer type, zoals de athlon64 of een X2 (waar je in de toekomst veel aan zult hebben) op socket 939. Je kunt ook nog eventjes wachten op de nieuwe socket AM2, van AMD, zodat je nog verder de toekomst in kunt kijken. (denk eraan dat de meeste van de moederbordjes die hierbij horen alleen nog PCI-express hebben, en geen AGP voor je videokaart)
Ook kun je kijken naar een nieuwere Intel CPU (maar daar heb ik geen idee van welke de goeie zijn en welke minder en AMD is toch beter in games) misschien iemand met intel knowledge die hier zijn licht op wil laten schijnen?

* Hoogie2004 moet sneller leren typen...

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-01-2006 23:12 ]

My iRacing profile | Strava

• Xorecs
Qua prijslimiet zit ik toch wel rond de 500 euro...
En ik wil graag alleen mijn mainboard + proc nieuw.
Natuurlijk ga ik hem zelf gewoon in elkaar zetten :)

EDIT:
Ik heb echt geen idee welk geheugen er in zit...

[ Voor 16% gewijzigd door Xorecs op 04-01-2006 23:14 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Xorecs schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:07:
Nou op dit moment zit ik met een Asus nvidia v9999 Gamers Edition.
1024mbram.
Het formateren van mijn computer had geen zin.
Ik speel ook Word of Warcraft dat doe ik op een AMD Athlon MP 2800+. De VGA kaart is een Sapphire ATI Radeon 9800 Pro, daarnaast heb ik 2GB PC2100 DDR SDRAM. Ik ben een paar maand geleden van 1GB naar 2GB gegaan en dat hielp zienderogen met name in IF.

Ik speel op een resolutie van 1280x1024@100Hz met 24-bit Color 24-bit depth en 2 multi sampel verder staat alle eyecandy op max.

edit: Zojuist nog even in IF geweest op The Earthen Ring, 58% geheuegen gebruik, van de 2GB. :z

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 05-01-2006 00:20 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Mijn advies: Koop een Asrockbord met een AGP slot EN en een PCI-express 16x slot met een 939 socket. Koop daar een 3000+ of 3200+ bij en je bent voor 240 euro ongeveer klaar. Dan kan je het spel echt wel prima draaien. Dan kan je later eventueel altijd nog je videokaart vernieuwen, want natuurlijk zo weer 200 euro kost.

En tja, je geheugen moet eigenlijk wel pc3200 ddr400 zijn, anders werkt dat nogal vertragend voor je nieuwe processor.
Ik heb het spel trouwens prima soepel gespeeld op het systeem in mn signature. Dus echt superveel heb je niet nodig. Oh ja, ik had eigenlijk wel alles op high staan geloof ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Hann1BaL op 04-01-2006 23:24 ]

• Xorecs
ik zat zelf te kijken naar dit:
1 x ASUS A8V DELUXE ATX
1 x Athlon64 X2 4200+ 939 box Manchester
1 x Kingston ValueRAM 1Gb 400 CL3.0

Het moederbord hier heeft wel AGP... maar geen PCI-E denk ik. Kan et ook niet echt duideljik krijgen ergens :O.
Maarja, is dat wat hierboven staat een beetje te doen?

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Xorecs schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:50:
ik zat zelf te kijken naar dit:
1 x ASUS A8V DELUXE ATX
1 x Athlon64 X2 4200+ 939 box Manchester
1 x Kingston ValueRAM 1Gb 400 CL3.0

Het moederbord hier heeft wel AGP... maar geen PCI-E denk ik. Kan et ook niet echt duideljik krijgen ergens :O.
Maarja, is dat wat hierboven staat een beetje te doen?
Zoals eerder gezegd, zou ik wel de optie van PCI-E ophouden voor een latere upgrade van de grafische kaart. Ik ben zelf overgegaan vorig jaar naar socket 939 en meteen naar PCI-E. Let er ook op dat de S939 dual channel ondersteunt en dat je om daar gebruik van te maken twee reepjes geheugen moet plaatsen. In het geval van 1 GB dus 2x 512 MB. (Je zou stom zijn als je die optie niet gebruikt.)

Verder, wat is je grafische kaart? Dat kan ook de bottle neck zijn. Als deze erg oud is, is het misschien handiger om te gaan voor:
1x S939 moederbord met PCI-E
1x Athlon 64 3000+ (Lekker goedkoop)
2x 512 MB geheugen (PC3200 DDR)
1x Geforce 6600 GT bijvoorbeeld of 6800 GT als dat past binnen het budget

Oh, en een X2 4200+ kost al 420,- dus dat red je niet binnen een budget van 500,-

[ Voor 21% gewijzigd door jvo op 05-01-2006 00:00 ]

• Xorecs
Ah ja...

Probleem is dat ik echt geen moederbord kan vinden die beide ondersteund.
Heeft iemand toevallig een paar namen van moederborden die dat wel kunnen?

thx!

(btw. Ey allemaal hiero op GoT ;))

kgaat nu slapen. ltr

Verwijderd

Xorecs schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:59:
Ah ja...

thx!

kgaat nu slapen. ltr
Je moet gewoon je huidige systeem verkopen (of alle onderdelen apart). Dan heb je zo rond de 350-400 euro (vooral je snelle AGP videokaart levert veel op). Doe dat bovenop die 500 euro en van dat geld kan je een mooie AMD 64 - 3500+, 1GB ram, 6800GT en de rest kopen.

• martijn-
  • Laatst online: 27-05 20:31
Xorecs schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:59:
Ah ja...

thx!

kgaat nu slapen. ltr
deze Asrock 939Dual-SATA2 link

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Begin eens met het lezen van het Processors-gedeelte van de PMG FAQ. De FAQ's van Complete Systemen & Laptops kunnen jou ook een heel eind verder helpen :Y)

In ieder geval is het hier op GoT de bedoeling dat je aantoonbaar research hebt gepleegd, voordat je een topic opent. We kunnen in dit geval helaas niet uit de topicstart afleiden wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd met betrekking tot het probleem. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.