Logitech Media Keyboard Elite

Pagina: 1
Acties:

• jackioo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb sinds een paar dagen een Media Keyboard Elite, waarbij vreemd genoeg sommige toetsen blijven hangen en andere worden gewoon overgeslagen. Heel irritant.. Deze tekst heb ik inmiddels ook al 5 keer aan moeten passen omdat er opeens heelllllllllllllllllllllllllllllll stond bijvoorbeeld.. En omdat er een heleboel tekens ontbraken..

Ik ben er nu toch van overtuigd dat het NIET aan 't bier ligt.. :+

En kennelijk ook niet aan de USB-aansluiting.. Ik heb 'm ook nog eens ergens anders ingeprikt..

Is er iemand bekend met dit prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrbleem? (Probleem dus.. Hij deed 't weer...)

't Is echt über-irritant!!

Tenkz

Mijn 1e systeem.. '-' Mijn 2e systeem.. '-' Mijn 3e systeem..

Verwijderd

Als ie het probleem ook op een andere PC geeft zal ik zeggen dat ie defect is. Werkt ie wel goed op een andere PC ligt het waarschijnlijk aan USB drivers of iets dergelijks.

• jackioo
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:13:
Als ie het probleem ook op een andere PC geeft zal ik zeggen dat ie defect is. Werkt ie wel goed op een andere PC ligt het waarschijnlijk aan USB drivers of iets dergelijks.
Zal ik eens proberen.. 't Is in iedergeval niet erg handig als je tijdens 't gamen net achter een muurtje sluipt en de A of D-toets blijft hangen.. BamBamBam!! >:) 8)7

• jackioo
jackioo schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 11:04:
[...]

Zal ik eens proberen.. 't Is in iedergeval niet erg handig als je tijdens 't gamen net achter een muurtje sluipt en de A of D-toets blijft hangen.. BamBamBam!! >:) 8)7
Goed, ik heb m'n keyboard dus even aan m'n andere pc gehangen.. Hier heb ik een finke tekst getypt en totaal geen problemen ondervonden.. Nu ik 'm aan deze pc hang, vertoont ie meteen weer problemen.. :(

Ik heb weleens iets gehoord over USB keyboards en de snelheid van de USB-poort.. Die mocht alleen niet TE snel zijn.. Weet iemand daar iets over?

Ik heb overigens de Asus A8N-E icm dit keyboard.. Meerdere gevallen die problemen vertonen/ hebben vertoont??

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

je kan nog eens proberen met een ps2 adapter

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• jackioo
pm1 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:09:
je kan nog eens proberen met een ps2 adapter
Ja, maar daarvoor heb ik geen USB keyboard gekocht, om 'm achteraf alsnog via een adapter als PS2 aan te sluiten.. :/
Maar 't zou inderdaad misschien een oplossing kunnen zijn..

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

(foutje zie volgend bericht)

[ Voor 80% gewijzigd door pm1 op 05-01-2006 20:15 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

het kan ook aan die snelheid liggen van de USB poort maar ik veronderstel dat je wel USB 2.0 hebt

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Zorg eerst dat je USB-drivers helemaal up-to-date zijn, ook kan een BIOS update soms dergelijke problemen verhelpen.

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:59

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

jackioo schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:11:
[...]

Goed, ik heb m'n keyboard dus even aan m'n andere pc gehangen.. Hier heb ik een finke tekst getypt en totaal geen problemen ondervonden.. Nu ik 'm aan deze pc hang, vertoont ie meteen weer problemen.. :(

Ik heb weleens iets gehoord over USB keyboards en de snelheid van de USB-poort.. Die mocht alleen niet TE snel zijn.. Weet iemand daar iets over?

Ik heb overigens de Asus A8N-E icm dit keyboard.. Meerdere gevallen die problemen vertonen/ hebben vertoont??
Ik heb die combi ook een geen problemen en nooit gehad. Andere usb appatuur op die poorten getest? Werkt het,Tobo terug, simpel zat. Werkt het niet, mobo terug, simpel zat. Te rigoreus? Dan misschien toch die adapter. Als je hem evt. kwijt zou zijn heb ik hem alsnog wel voor je liggen. Gaat je 1 euro verzendkosten kosten... :z

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• jackioo
DualDevil schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:41:
[...]

Ik heb die combi ook een geen problemen en nooit gehad. Andere usb appatuur op die poorten getest? Werkt het,Tobo terug, simpel zat. Werkt het niet, mobo terug, simpel zat. Te rigoreus? Dan misschien toch die adapter. Als je hem evt. kwijt zou zijn heb ik hem alsnog wel voor je liggen. Gaat je 1 euro verzendkosten kosten... :z
Poorten werken goed.. Ik heb 2 systemen, beide een Coolermaster Stacker waarvan ik de front-USB aansluitingen als USB 2 heb aangesloten. Op m'n pc met Asus A8V-Deluxe doet ie 't perfect, maar op mijn andere dus niet.. Ik heb de nieuwste bios en driver updates lijken er ook niet te zijn..

Inmiddels heb ik mijn keyboard via de (meegeleverde) adapter aangesloten en tot nog toe is ie nog niet blijven hangen.. Vreemd vreemd vreemd..

Want hij is niet voor niks USB.. Dus zou 't moeten werken, toch?? :P

Kan iemand zo zeggen wat dat nou was met de snelheid van een USB-poort? Die was toch in de BIOS in te stellen, maar je moest uitkijken dat je 'm niet te ver opfokte.. Of ging dit over muizen?

Verwijderd

Zelfde probleem hier.

Ik heb ook de Logitech® Media Keyboard Elite en een Logitech G5 Mouse
Heb mijn leverancier nu net gemailt en wacht op antwoord.

En hopelijk dat die snel zal komen is behoorlijk irritant.

Groeten,

SVIS

Heb net een e-mail terug gehad van mijn leverancier, met het verzoek om langs te komen, omdat ze denken dat hij defect is. Ze gaan hem dan testen, ik heb toen gezegd is goed maar het kan zijn dat je binnen 5 min niets merkt of 30 min. Dus ik wacht nog even op de kosten waarover gesproken werd als het toetsenbord niet defect is.

Wordt vervolgd...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 19:52 . Reden: Aanvullende informatie op voorgaande post ]

Verwijderd

Ik heb nu zelf nog een test gedaan, ik heb mijn toetsenbord op een usb2.0 poort aangesloten en ik moet eerlijk zeggen ik heb nu nog geen problemen onder vonden.
Het lijkt er dus op dat de usb 1.1 wat moeite heb met het toetsenbord.
Ik wilde eerst een driver update doen, maar toch nog maar even vanaf gezien, omdat het nu zo goed blijft gaan.

Indien je geen USB 2.0 hebt en wel een VIA chipset kan je hier een usb driver downloaden die mogelijk ook het probleem oplost.
http://www.viaarena.com/
Ga naar drivers kies je besturingssysteem(Win XP neem ik aan), kies USB kies dan USB 1.1 indien je dus GEEN USB 2.0 hebt downloaden en installeren.

Er staat oa. bij de changenote:
Fixes the issue when transferring large of amounts of data, the system will hang. (dus dan zou deze driver update kunnen helpen, in mijn ogen)

Suc6 met proberen, en laat even weten of dit voor jouw de oplossing was svp.

Met vriendelijke groet,

SViS

P.S. ik heb deze hele lap tekst zonder problemen kunnen typen, dus voor mij heeft zo lijkt het, het geholpen om het toetsenbord op een usb 2.0 poort aan te sluiten.

Verwijderd

Ik heb nu die USB1.1 driver geinstalleerd van VIA. Men computer boote niet meer, omdat hij het toetsenbord niet zag(dit omdat ik hem aan een USB2.0 poort gehangen had) Moet nog een keer uitzoeken in de BIOS of ik iets aan of uit moet zetten zodat ik hem wel op die poort kan laten hangen.

Ik heb hem dus weer terug gehangen op de USB1.1 poort en die driver geinstalleerd. Ik heb nu al grote stukken tekst zitten typen en nog geen fout kunnen ontdekken. Dus ik kijk het voorlopig zo aan en als de problemen niet terug komen dan laat ik het zo.

Mogelijke oplossing is dus om bij VIAARENA.com zoals in voorgaande post al aangegeven (de locatie) de usb1.1 driver te downloaden en installeren.

Gr.

SVIS

Verwijderd

Defect toetsenbord volgens de leverancier, heb nu een nieuwe gekregen en nu maar afwachten

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-02 09:28

skabouter

Skabouter

is er al een uitkomst? ik namelijk een identiek probleem |:(

[ Dislect ]

Verwijderd

Excuses voor de flinke up, maar SViS, heb je in de tijd tussen je posts (toch wel een aantal dagen) nog problemen gehad nádat je die nieuwe USB-drivers van VIA had geinstalleerd? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem (USB1-poort van KT266A > problemen, PS/2 verloopstukje > geen problemen, maar daar doe je het natuurlijk niet voor). En heb je met je nieuwe toetsenbord nog dezelfde problemen gehad? Ik dacht eerst zelf ook aan een manufacturing defect, maar het lijkt me sterk dat het dan bij zoveel mensen optreedt terwijl het allemaal gloednieuwe toetsenborden zijn :(

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Ik heb het ook op mijn elite als ik hem op usb aansluit. Allemaal nieuwe hardware en drivers dus dat is het probleem niet

het enige dat soelaas biedt is het verloopstukje gebruiken. Daar zie ik verder weinig nadelen aan dus ik doe het maar zo

Verwijderd

Mijn 'probleem' met die workaround is dat ik een 'modern' toetsenbord koop dat een USB-aansluiting heeft. Dan wil ik die ook kunnen gebruiken zonder problemen. Bovendien werken sommige van de mediatoetsen niet als je USB gebruikt (maar het kan zijn dat ik dat fout heb omdat ik het nog niet uitputtend heb uitgeprobeerd). Tenminste, die SetPoint-software herkent de mijne niet eens als-ie aan een PS/2 poort hangt.

Nadeel van die PS/2-constructie is ook dat je een enorme, slaphangende plug aan de achterkant van je PC hebt, die natuurlijk na verloop van tijd geheid gaat etteren. Ik wil weten of dit een stomme ontwerpfout is, want dan kan ik m'n geld nog terugvragen. Al die buggy troep die altijd op de markt wordt gebracht :(

Verwijderd

Sorry voor de late reactie, ik was vergeten dit topic te bookmarken.

Maar goed beter laat dan nooit. Ik heb na het installeren van die drivers en nieuwe toetsenbord nogsteeds dezelfde problemen, maar wel minder frequent als eerst.

De enige oplossing is inderdaad het verloopje naar ps/2 gebruiken, of wachten op een nieuwe versie van setpoint en dan hopen dat het dan opgelost is.

Is er al iemand die met Logitech zelf contact heeft gehad? al dan niet telefonisch of met e-mail?

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:13
Logitech Media Keyboard Elite probleem

--------------------------------------------------------------------------------

Sinds gister werkt mn toetsenbord niet helemaal goed meer. Ik ontdekte het tijdens het invoeren van een mail adres, toen '@' niet wou lukken. Gewoon Linker shift en 2 werkte niet, maar de rechter shift en 2 lukte wel..
Echt irritant werd het toen ik de demo van Prey ging spelen, want de W en A toetsen kunnen niet samen worden ingedrukt, net als W en D, W en spatie etc.
Dit zelfde heb ik ook met GTA SA, twee dagen geleden had ik hier nog geen last van

Iemand een oplossing?
Pagina: 1