X800ve AIW en rgb scart

Pagina: 1
Acties:

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:12
Ok de vraag is vrij simpel eigenlijk, heeft de x800ve RGB scart output ? Ik heb me echt rot gezocht, maar ik kan nergens echt een goed antwoord vinden, af en toe staat er wel iets op vage websites over rgb scart in combinatie met deze kaart, maar een echt goed antwoord heb ik nog niet kunnen vinden. Op de ati site is overigens helemaal niks over deze kaart terug te vinden. Ik heb ook al een winkel die deze kaart verkoopt gemailed met deze vraag, daarop kreeg ik het volgende antwoord:
Hallo Sven,

Onderstaande kaart wordt geleverd met een verloopstekker waaraan een
(female)scart aansluiting is bevestigd. Deze kun je dus gewoon gebruiken
(een gewone scartkabel zit er niet bij maar die kosten niet veel).
Ok er zit een scartkabel bij, maar daar kan net zo goed composiet of s-video uit komen, nog geen duidelijkheid dus.

Voor mij is dit van belang omdat ik met RGB scart het beste veeld op mijn crt breedbeeld tv kan krijgen en voor zover ik weet is dit de enigste kaart die dit heeft (op wat oude matrox kaarten na).

Ik hoop dat er iemand is met deze kaart die voor mij echt kan bevestigen dat deze kaart een rgb signaal kan uitsturen :)

Last.fm
Films!

• Sv3n
schop, iemand :? :'(

Last.fm
Films!

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik sluit hem vanmiddag nog ff voor je aan, dan weet je t
(ik denk haast van wel, want er is ook een losse component(YUY) kabel bij te verkrijgen...dus wordt het signaal vast en zeker (hopelijk) volledig verstuurd.
vanmiddag t antwoord...ben zelf ook wel benieuwd

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• Sv3n
shootguy2 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 03:51:
Ik sluit hem vanmiddag nog ff voor je aan, dan weet je t
(ik denk haast van wel, want er is ook een losse component(YUY) kabel bij te verkrijgen...dus wordt het signaal vast en zeker (hopelijk) volledig verstuurd.
vanmiddag t antwoord...ben zelf ook wel benieuwd
dat zou heel mooi zijn _/-\o_

Last.fm
Films!

Verwijderd

ja deze heeft een scartaansluiting aan de adapter zitten

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:20

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 01:29:
ja deze heeft een scartaansluiting aan de adapter zitten
Das mooi, maar de hamvraag is of het ook RGB is en niet composiet en/of S-Video.

Kun je daar iets over zeggen toevallig?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Mn TV wilde geen uitsluitsel geven |:(
normaal laat hij in de corner zien wat voor signaal hij binnenkrijgt maar nu vertikte hij het. Nou moet ik eerlijk zeggen dat kijkend naar de kwaliteit ik er 80% zeker van ben dat het inderdaad gaat om een echt RGB signaal, maar hoe dit nou te checken is.
Iemand een idee>?

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:20

Willem2

Ω is futile

Een van de 3 lostrekken in je scartkabel? Dus R, G of B eruit. Als de kleur flink verloopt weet je dat je RGB hebt :)

Verder zou je het moeten kunnen meten, RGB bezet pin 7, 11 & 15. 7 & 11 zijn voor zover ik kan zien alleen in gebruik voor blauw & groen, dus als daar signaal (0~0.7V DC) op staat is de kans erg groot dat het RGB is.

Ter referentie:
http://utopia.knoware.nl/...on/Engineering/SCART.html

[offtopic]
Hoeveel geluid maakt de FAN van deze kaart nou? Acceptabel voor in de woonkamer of niet echt?

[ Voor 13% gewijzigd door Willem2 op 21-02-2006 09:48 ]

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:18

BreeeZe

Devt

Ik heb de kaart ook pas gekocht en als je de resolutie op tv resolutie zet (720-576) is het beeld echt perfect, nog mooier als vga-scart met powerstrip.
Ik heb trouwens wel dat mijn philips tv niet standaard de ingang op RGB zet, de ati kaart zet geen spanning op pin16 (blanking signal) om duidelijk te maken dat er RGB gevoed wordt.

Ik heb dit opgelost door op pin16 van m'n scart kabel een extra draadje met een 100ohm weerstand te solderen die ik dan in de 5v van m'n ps2 poort steek, op die manier schakelt hij wel.

De fan heb ik geen last van in een asus terminator.
Pagina: 1