Toon posts:

[MSN] Loopt na enkele seconden vast.

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel rare crash, die zich eerder nog nooit voorgedaan heeft op hetzelfze systeem/internet apparatuur. Ik heb mijn computer paar dagen geleden geformateerd/her-installeerd en heb nu ook weer msn (7.5) er opnieuw opgezet. Daar doet zich echter het probleem voor: als ik me aanmeld bij de messenger loopt hij na enkele seconden vast.

Na wat zoeken ben ik erachter gekomen dat er een hele groep mensen hetzelfde probleem heeft.
Vervolgens heb ik alle mogelijke oplossingen geprobeerd, zoals:

- 7001 inbound/outbound poorten opengooien bij firewall
- Windows automatisch zijn LAN setting laten detecteren
- Patchen (A-patch)
- Oudere versie (v. 6)

Dit allemaal echter zonder succes, weet iemand inmiddels een oplossing?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
wat ook een "probleem"zou kunnen zijn..

hbe je toevallig veel winks emo's enzo geinstalled en fotoos erin staan?

Verwijderd

Topicstarter
Nee niets toegevoegd, computer zelf is ook volledige geherinstalleerd.

Wat ik wel denk te merken is dat hij vastloopt wanneer de linkse tabbladen geladen worden.
Normaal gesproken sloopte ik die er altijd uit met A-patch, maar nu na die patch voltooid te hebben blijven de tabbladen nog steeds.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is er iets te vinden in je event log?

Verwijderd

Topicstarter
Genghis Khan schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:01:
Is er iets te vinden in je event log?
Waar kan ik die vinden?

Verwijderd

Kijk inderdaad even in je Event log.
Start --> Uitvoeren --> eventvwr.msc --> OK.
Hier zie je de logboeken van de computer die alles bijhouden. (toepassingen, beveiliging, systeem)
Als er zich een fout voordoet in msn, staat deze fout bij de categorie Toepassingen.
Meestal zit er een duidelijke omschrijving bij zo'n fout.

Suc6 :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 22:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:24:
[...]

Kijk inderdaad even in je Event log.
Start --> Uitvoeren --> eventvwr.msc --> OK.
Hier zie je de logboeken van de computer die alles bijhouden. (toepassingen, beveiliging, systeem)
Als er zich een fout voordoet in msn, staat deze fout bij de categorie Toepassingen.
Meestal zit er een duidelijke omschrijving bij zo'n fout.

Suc6 :)
Geen MSN bij de application errors ;(

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-08 23:27
Nadat hij is vastgelopen he, kan je dan echt niets meer in msn?. Ik heb dit ook een keer gehad, ik werd toen wel aangemeld, maar pas na een minuut of 2. Bij mij lag het aan de router iig.

Verwijderd

Topicstarter
bisselke schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:25:
Nadat hij is vastgelopen he, kan je dan echt niets meer in msn?. Ik heb dit ook een keer gehad, ik werd toen wel aangemeld, maar pas na een minuut of 2. Bij mij lag het aan de router iig.
Nee hij bevriest dan volledig.
Hij neemt ondertussen echter geen 100% resources in beslag en is met 1 klik te sluiten, dat wel.

Mijn router kan het niet aan liggen, MSN heeft het altijd gedaan op dat ding en de andere computer die daar op zit (ook geherinstalleerd) doet het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ook vaag (nieuw voor mij) is dat als ik MSN definitief wil afsluiten, dus rechter muisknop op MSN icoon in de systemtray en sluiten, dat hij de volgende foutmelding geeft:

Andere toepassingen maken gebruik van MSN messenger. Je kun MSN messenger pas afsluiten als ook de andere toepassingen zijn afgesloten. Mogelijke toepassingen zijn Outlook, Outlook express, MSN, MSN Explorer, Internet Explorer en Three Degrees.

Heb ik misschien iets fout gedaan aan het begin van mijn her-installatie? Ik heb de originele messenger toen direct ge-uninstalled en vanaf www.msn.nl de nieuwste er op gezet. Dat moet het probleem toch niet zijn echter?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zweer dat een poosje terug (versie 7) nog veel meer mensen hier last van hadden???

Het is voor mij gewoon echt een heel irritant probleem. Ik ben geen die-hard messenger gebruiker meer, maar het is soms wel handig voor snel contact. Nu ben ik haast verplicht om een alternatieve messenger te nemen, terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet wil. Er moet toch een oplossing voor zijn?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:24:
Wat ook vaag (nieuw voor mij) is dat als ik MSN definitief wil afsluiten, dus rechter muisknop op MSN icoon in de systemtray en sluiten, dat hij de volgende foutmelding geeft:

Andere toepassingen maken gebruik van MSN messenger. Je kun MSN messenger pas afsluiten als ook de andere toepassingen zijn afgesloten. Mogelijke toepassingen zijn Outlook, Outlook express, MSN, MSN Explorer, Internet Explorer en Three Degrees.

Heb ik misschien iets fout gedaan aan het begin van mijn her-installatie? Ik heb de originele messenger toen direct ge-uninstalled en vanaf www.msn.nl de nieuwste er op gezet. Dat moet het probleem toch niet zijn echter?
Je geeft aan dat je de messenger die bij Windows mee geleverd word eruit hebt gesloopt. Op welke manier heb je dit gedaan?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
domi235 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:08:
[...]

Je geeft aan dat je de messenger die bij Windows mee geleverd word eruit hebt gesloopt. Op welke manier heb je dit gedaan?
Config scherm > add/remove programs > add/remove windows components > toen messenger uitggevinkt.

Nu heeft er trouwens een ontzettend leuke tweede zaak voorgedaan ;(
Office 2003 had ik al reeds geinstalleerd, maar outlook 2003 had ik nog niet ingesteld.
De eerste keer dat ik hem daarnet opende heb ik de pop3 server van mijn opleiding ingesteld.
Nu ik hem voor een tweede keer open gebeurd er precies hetzelfde als met MSN!
Het programma bevriest helemaal! Ik wordt nu zachtjes aan gek...

Verwijderd

Topicstarter
eventvwr.msc : Eventlog

Warning 1:
Windows saved user JOS-LAPTOP\Jos Albrechts registry while an application or service was still using the registry during log off. The memory used by the user's registry has not been freed. The registry will be unloaded when it is no longer in use.

This is often caused by services running as a user account, try configuring the services to run in either the LocalService or NetworkService account.

Warning 2:
The MOF file created for the Outlook service could not be loaded. The error code returned by the MOF Compiler is contained in the Record Data. Before the performance counters of this service can be collected by WMI the MOF file will need to be loaded manually. Contact the vendor of this service for additional information.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Dit word idd wel erg vaag :) Al lijkt het niet echt op een hardware probleem omdat de rest van je os gewoon door blijft werken, zou ik toch voor de zekerheid je harde schijf eens controleren evenals het geheugen..

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

als ik me niet vergis wilt outlook ook je windows messenger opstarten, het kan daar gewoon aan liggen dat je outlook vastloopt (t is al lang geleden dat ik windows messenger en outlook heb gebruikt ;)). Er zijn ook programma's die ervoor zorgen dat outlook je messenger niet meer opstart of volledig verwijdert, denk aan safe xp. Er is ook een commando dat je gewoon bij run kunt copy-pasten en dan ben je van die windows messenger af, dat commando is makkelijk te vinden hier op GoT of op google.
Messenger is ook de naam van een service van XP, heb je die toevallig niet verwijderd? Die service en windows messenger zijn nogal verschillend namelijk. Ik zou voor de zekerheid dat commando eens zoeken en laten runnen of kijken naar Safe XP.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:22:
als ik me niet vergis wilt outlook ook je windows messenger opstarten, het kan daar gewoon aan liggen dat je outlook vastloopt (t is al lang geleden dat ik windows messenger en outlook heb gebruikt ;)). Er zijn ook programma's die ervoor zorgen dat outlook je messenger niet meer opstart of volledig verwijdert, denk aan safe xp. Er is ook een commando dat je gewoon bij run kunt copy-pasten en dan ben je van die windows messenger af, dat commando is makkelijk te vinden hier op GoT of op google.
Messenger is ook de naam van een service van XP, heb je die toevallig niet verwijderd? Die service en windows messenger zijn nogal verschillend namelijk. Ik zou voor de zekerheid dat commando eens zoeken en laten runnen of kijken naar Safe XP.
- Ik heb bij config scherm > add/remove software > windows components > internet information services, message queuing en networking services geinstalleerd, msn en outlook doen het nog steeds niet.

- Ik heb MSN ge-uninstalled, Outlook loopt nog steeds vast.

- Ik heb RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
gebruikt, Outlook loopt nog steeds vast.

Ik begin een beetje wanhopig te worden, want Outlook gebruik ik wel dagelijks...
Ik dacht trouwens dat de clue zat in mijn windows user account. Daar was ik nog niet met een .NET paspoort aangemeld. Ik heb dit inmiddels via config scherm > user accounts, wel gedaan, maar het werkt nog steeds niet...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe heet het bestand precies waarin je de ingestelde mailserver bij outlook 2003 kan verwijderen?

Verwijderd

Topicstarter
Kan het misschien met mijn windows account te maken hebben?
Als ik de account gegevens wil opstarten in het configuratie scherm, duurt het een minuut voordat dat scherm verschijnt...

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-08 13:57
Heb je veel contacten in je lijst en ook MSN Plus?

Bij mijn zusje (je weet wel.. 200 mensen in dr lijst, allemaal met kleur in hun naam) liep hij daarom telkens vast..
Als msn plus uitstond geen probleem.. :)

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 09:40
is het geen optie om de pc gewoon opnieuw te installeren... Je hebt dit enkele dagen geleden gedaan, misschien heb je iets over het hoofd gezien, iets te veel verwijderd, iets...

trouwens, moet je de oude versie van msn verwijderen, om een nieuwe te installeren? Ik zou gewoon alles standaard laten gebeuren, microsoft weet zijn weg wel te vinden denk ik in zijn eigen toepassingen :P

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Verwijderd

Topicstarter
c00kie schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:05:
is het geen optie om de pc gewoon opnieuw te installeren... Je hebt dit enkele dagen geleden gedaan, misschien heb je iets over het hoofd gezien, iets te veel verwijderd, iets...
Ik had paar dagen geleden daar de tijd voor ja, nu gewoonweg niet meer...
trouwens, moet je de oude versie van msn verwijderen, om een nieuwe te installeren? Ik zou gewoon alles standaard laten gebeuren, microsoft weet zijn weg wel te vinden denk ik in zijn eigen toepassingen :P
Dat vanwege mijn windows opruimdrift. Bij mijn vorige install kopieerde MS de nieuwste messenger niet over de oude (van de oorspronkelijke installatie) heen, maar ernaast. Daarom leek me het wel zo netjes om nu eerst de oorspronkelijk messenger te uninstallen

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-08 23:27
als je de ouwe windows messenger hebt uitgevinkt, moet je hem ook altijd ff uit c:\program files\ verwijderen, de map heet Messenger. Dit voorkomt tevens, dat die hoere windows messenger op de achtergrond gaat draaien, en je automatisch aanmeld. :) De gewone msn messenger heet of je t nu gelooft of niet Msn Messenger, en bevind zich ook in de map c:\program files\

Verwijderd

Topicstarter
bisselke schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:49:
als je de ouwe windows messenger hebt uitgevinkt, moet je hem ook altijd ff uit c:\program files\ verwijderen, de map heet Messenger. Dit voorkomt tevens, dat die hoere windows messenger op de achtergrond gaat draaien, en je automatisch aanmeld. :) De gewone msn messenger heet of je t nu gelooft of niet Msn Messenger, en bevind zich ook in de map c:\program files\
Dat heb ik dus helemaal aan het begin gedaan. Messenger op de juiste wijze de-installeren, dus met windows add/remove software. Toen bleef de map c:\program files\messenger nog staan, waardoor ik die zelf maar heb weggegooit.

Een update: Ik heb Outlook Express geinstalleerd en die doet het wel! (heb wel ingesteld dat hij niet automatisch msn opent)

Verwijderd

Topicstarter
Aaaargh ik wordt helemaal gek...

Volgens mij heeft het te maken met de user accounts. Als ik die in mijn config scherm open, dan moet ik eerst 1,5 min wachten voordat het user accounts scherm verschijnt.

Ik heb nu trouwens ook ineens zo'n user welkoms scherm bij elke startup van windows, terwijl ik daar een vreselijke hekel aan heb. Ik heb bij het user account scherm dat welkoms scherm niet ingesteld! Hoe kom ik daar nou weer vanaf?! Ik wil dus ook niet als ik op ctr+alt+del druk een logoff scherm zien, maar direct mijn task manager!
Pagina: 1