Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bijtelling, inkomen en andere zaken

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

over twee maanden begin ik met werken. Als het goed is heb ik dan mijn HTS diploma voor electronica. Ondertussen heb ik al een contract getekend, maar ik heb twee vragen:

- Ik zal 1800 bruto pm verdienen (+ 100 euro netto onkostenvergoeding)

Is dit redelijk (0 dagen ervaring)?

Daarnaast... ik snap het bijtellingsverhaal voor de leaseauto niet. Van de baas kan ik een auto uitzoeken van 600 euro pm / 48 maanden / 20000km prive kilometers inbegrepen. Stel ik rijd 20000km prive, wat moet ik maandelijks extra gaan betalen?

Op diverse sites kan ik de bijtelling wel laten berekenen, maar bij de belastingdienst staat vermeld dat dit al in het salaris wordt verekend, dus geen rekening achteraf. Wat is nu waar?

Alvast bedankt :)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Volgens mij is 1800 wel oke en vooral als je net van school af komt en auto van de zaak krijgt. Hangt natuurlijk wel van de baan af. Misschien had je wat meer onderzoek kunnen doen voordat je het contract tekende! Lease auto word toch ingehouden van je belastbaar inkomen ofz?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 12:53

Whuzz

Dodgeball!

Ik vind het eerlijk gezegd aan de lage kant. Met een vergelijkbaar diploma en ook 0 ervaring startte ik zo'n 400 euro hoger in de maand :X

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je meer dan 500 km per jaar prive rijdt moet je 22% van de catologuswaarde van je auto min eventueel een eigen bijdrage bij je inkomen optellen. Hierover moet je dus belasting betalen.

rekenmodule

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:17
Alleen jouw baas weet het antwoord, maar aangezien je bijtelling afhankelijk is van de cataloguswaarde van je auto en niet van de leaseprijs (600 euro p.m.) is het onmogelijk dat je baas kan zeggen dat je 1800 euro bruto verdient. Het hangt af van welke auto je gaat rijden. Op die sites die je noemt kan je dan uitrekenen hoeveel per maand er van je NETTO salaris afgaat. Reken op zo'n 150-200 euro per maand.

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-01-2006 21:54 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Als je meer dan 500km prive rijdt moet je bijtelling betalen, in 2006 houd je werkgever dit voor je in. Vroeger (t/m 2005) gaf je dit zelf aan op aangifte formulier.
Bijtelling is verhoging van je salaris met 22% van de aanschafwaarde van je auto, de belasting ziet de auto als een prive voordeel. Jouw leasebedrag en 20.000 km. doen er niet toe

fok: spuit 11 die ik der ben.

[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 04-01-2006 21:54 ]

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Topicstarter
Dus van de 1800 bruto gaat nog zo'n 200 euro af voor de bijtelling?

• P_de_B
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 21:53:
Alleen jouw baas weet het antwoord, maar aangezien je bijtelling afhankelijk is van de cataloguswaarde van je auto en niet van de leaseprijs (600 euro p.m.) is het onmogelijk dat je baas kan zeggen dat je 1800 euro bruto verdient.
Bruto salaris is juist het enige dat de baas wel kan zeggen, en is ook niet afhankelijk van een leaseauto.

Met het leasebedrag wat de baas heeft opgegeven (die 600 per maand) kun je bij de leasemaatschappij van je baas informeren welke auto -met welke catologuswaarde- je kunt uitzoeken. Overleg nog wel even of de lease inclusief brandstofpas, vervangend vervoer en dat soort dingen moet zijn. Dat heeft invloed op de leaseprijs, en dus de waarde van de auto die je kunt uitzoeken.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 21:56:
Dus van de 1800 bruto gaat nog zo'n 200 euro af voor de bijtelling?
Yep, wss wel ja

Anders had je het toch wel moeten betalen, maar nu doet je werkgever het al.

www.casarodriguillo.com

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

het was een beetje een zooitje geworden, vul anders de gegevens even in op http://www.berekenhet.nl/modules/werken/nettoloon-2006.html

krijg het hier niet goed gepost.

Zo dus wel, bedankt voor de tip P_de_B

Proforma 2006-1 concept
Resultaat salarisberekening
Berekeningsdatum:	05-01-2006

Persoonsgegevens
Geboortedatum:	01-01-1982
Perc. deelbetrekking:	100,000
Soort tabel:	Wit
Loonheffingskorting:	Ja
Loontijdvak:	Maand
Minimumloon:	1272,60

Berekening 	Grondslag 	Perc. 	Bruto-netto 	Zvw/LH 	Loon SV 	 
Salaris 	 	 	1800,00 	1800,00 	1800,00 	 
Bijtelling auto zaak 	22000,00 	1,833 	 	403,33 	 	 
   Loon SV 	 	 	 	 	1800,00 	 
WW Awf 	1800,00 	5,200 	28,00-	28,00-	 	 
WW Wgf 	1800,00 	 	 	 	 	 
   Premieloon Zvw 	 	 	 	2175,33 	 	 
Wgbijdr ink.afh. Zvw 	2175,33 	6,500 	141,40 	141,40 	 	 
   Loon LH 	 	 	 	2316,73 	 	 
Loonheffing 	2316,73 	 	576,08-	 	 	 
Onbelaste vergoeding 	 	 	100,00 	 	 	 
Zvw inkomensafh. 	2175,33 	6,500 	141,40-	 	 	 
   NETTO/TOTAAL 	 	 	1295,92 	 	 	 

Berekeningsgegevens
Arbeidskorting: 	113,08 	 

[ Voor 175% gewijzigd door HenkieNL op 05-01-2006 07:33 ]

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dit soort zaken horen in WI :)

• P_de_B
  • Niet online
HenkieNL schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:14:
het was een beetje een zooitje geworden, vul anders de gegevens even in op http://www.berekenhet.nl/modules/werken/nettoloon-2006.html

krijg het hier niet goed gepost.
Om zoiets te posten, en de opmaak te houden moet je de [pre] tekst [/pre] tags gebruiken :)

• Il Ljama
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

P_de_B schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 21:58:
[...]
vervangend vervoer en dat soort dingen moet zijn. Dat heeft invloed op de leaseprijs, en dus de waarde van de auto die je kunt uitzoeken.
Dat is iets te kort door de bocht. De leaseprijs is geen 1 op 1 vertaling van de cataloguswaarde. De courantheid van een merk heeft een positieve invloed op de leaseprijs. Een volkswagen heeft een hoge waarde en is toch vaak in de lease niet zo duur. Voor jezelf uiteraard weer wel aangezien je bijtelling over de cataloguswaarde gaat.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

• P_de_B
  • Niet online
Il Ljama schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 11:40:
[...]

Dat is iets te kort door de bocht. De leaseprijs is geen 1 op 1 vertaling van de cataloguswaarde. De courantheid van een merk heeft een positieve invloed op de leaseprijs. Een volkswagen heeft een hoge waarde en is toch vaak in de lease niet zo duur. Voor jezelf uiteraard weer wel aangezien je bijtelling over de cataloguswaarde gaat.
Wat ik bedoel is dat je met het maximum leasebedrag waarvoor je van de baas mag leasen, je kunt aankloppen bij de leasemij van je baas en dan eracht kunt komen welke auto, met welke catalogusprijs, je voor dat leasebedrag kunt uitzoeken. Hier houdt de leasemij ook rekening met zaken als vervangend vervoer etc.

[ Voor 6% gewijzigd door P_de_B op 05-01-2006 11:55 ]

Verwijderd

ipv van dat je belasting moet betalen wordt het ingehouden op je loon (maakt dus geen zak uit verder).

je kan het makkelijk berekenen wat je bijtelling wordt op bv directlease.nl, het is niet zo ingewikkeld als het allemaal lijkt hoor.

• Il Ljama
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

P_de_B schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 11:54:
[...]

Wat ik bedoel is dat je met het maximum leasebedrag waarvoor je van de baas mag leasen, je kunt aankloppen bij de leasemij van je baas en dan eracht kunt komen welke auto, met welke catalogusprijs, je voor dat leasebedrag kunt uitzoeken. Hier houdt de leasemij ook rekening met zaken als vervangend vervoer etc.
Ok, maar het leasebedrag van de werkgever heeft niks te maken met de cataloguswaarde en de hieruit voortvloeiende bijtelling waarover dit topic gaat. Wat je vaak ziet is dat mensen zich blindstaren op de hoogte van het leasebedrag en wat je er wel niet voor kan leasen. Kijk je naar je eiegn portomonnee dan is het slimmer om te kijken welke auto een lage cataloguswaarde heeft en aan je persoonlijke wensen voldoet.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Verwijderd

Il Ljama schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:07:
[...]

Ok, maar het leasebedrag van de werkgever heeft niks te maken met de cataloguswaarde en de hieruit voortvloeiende bijtelling waarover dit topic gaat. Wat je vaak ziet is dat mensen zich blindstaren op de hoogte van het leasebedrag en wat je er wel niet voor kan leasen. Kijk je naar je eiegn portomonnee dan is het slimmer om te kijken welke auto een lage cataloguswaarde heeft en aan je persoonlijke wensen voldoet.
idd je kan beter een goedkope auto nemen want dan betaal je minder belasting. een lease auto rijd je simpelweg niet gratis, het kost je minimaal zo`n 80/100,- voor een basis model. het is leuk als je werkgever bij wijze van spreke een lamborghini zou willen geven maar als je dat zelf 3000,- per maand belasting kost dan wil je toch ineens graag een fiat panda B)
Pagina: 1