[XP64] Asus GF4 Ti4400 wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb Windows XP x64 geïnstalleerd en het ding draait nu in VGA modus.
Ik heb geprobeerd de x64 drivers van forceware te installeren (versie 81.98) en vele andere versies geprobeerd maar de driver blijft melden:

"The NVIDIA Setup program could not locatie any driver that are compatible with your current hardware. Setup will now exit."

Er zit toch echt een Ti4400 in! en hij draait op normale XP pro als een zonnetje.

Ik heb ook 71 series drivers geprobeerd maar niks helpt. Ook windows geeft aan dat het een "Standard VGA Graphics Adapter" betreft.

Bij de Adapter tab staat:

Chip Type: NVidia << Ziet ie dus wel :?
DAC Type: 8 bit << klopt niet lijkt me
Memory Size: 128MB << Correct
Adapter String: VGA << ?
Bios Information: Chip Rev << incompleet?

Heeft iemand enig idee :?

[ Voor 19% gewijzigd door Fairy op 04-01-2006 21:37 ]

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:06
Kijk eens op de Nvidia site bij de kaarten die ondersteund worden voor de x64.
Daar staat de Ti4400 niet tussen.

Link

Conclussie :X

[ Voor 31% gewijzigd door SpiriTNL op 04-01-2006 21:41 ]

• Fairy
  • Niet online
SpiriTNL schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 21:39:
Kijk eens op de Nvidia site bij de kaarten die ondersteund worden voor de x64.
Daar staat de Ti4400 niet tussen.

Link

Conclussie :X
Bij vele andere drivers wel en die doen het ook niet.

Zo'n beetje alle voorgaande versies hebben Ti4400 support en die werkt ook niet.

Tevens ziet windows hem als standard VGA terwijl mijn normale XP zelfs meteen die NVidia herkende.

[ Voor 20% gewijzigd door Fairy op 04-01-2006 21:43 ]

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, maar ik denk dat het niet aan je videokaart ligt maar aan je drivers.
Je moet die drivers gewoon manual instaleren, door: configuratiescherm>system>hardware>en dan device manager.
Dan moet je alles instaleren met een vraagteken er voor, gewoon met je videokaart drivers in je cd-rom drive.

Succes!

• Fairy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:03:
Ik had hetzelfde probleem, maar ik denk dat het niet aan je videokaart ligt maar aan je drivers.
Je moet die drivers gewoon manual instaleren, door: configuratiescherm>system>hardware>en dan device manager.
Dan moet je alles instaleren met een vraagteken er voor, gewoon met je videokaart drivers in je cd-rom drive.

Succes!
cdrom :? ik heb het hier over x64 drivers.

/ontopic

Daarnaast in de nv_disp wordt de TI4400 ook niet vermeld. Ik ben nu de 81.87 drivers aan het downloaden, weer een kluif van 35 MB, die zou wel support hebben maar ik vrees het ergste.

Waarom zit die ouwe 400MX er wel bij en mijn TI4400 niet :?

Verwijderd

Stuur een e-mail naar Nvidia?

• Fairy
  • Niet online
En dan 3 weken wachten op antwoord :?

Het lijkt me toch dat hier wel meer Ti4400 gebruikers op x64 zitten :?

Daarnaast ga ik mijn videokaart, die overigens prima voldoet niet upgraden voor zoiets, want hij werkt prima, is passief gekoeld (Zalman) en is mij snel zat.

[ Voor 24% gewijzigd door Fairy op 04-01-2006 22:13 ]

• Fairy
  • Niet online
Misschien nog iemand hier die nu een Ti4400 hebben en x64 draaien :?

Verwijderd

Ik zou toch doen wat pieterveenstra suggereerde, als je het niet probeert weet je ook niet wat het resultaat is. Maar ik snap je probleem, of Windows de kaart accepteerd is een tweede, die 64 drivers van Nvidia die je downloade, ondersteunen die jouw kaart wel?

• Fairy
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:18:
Ik zou toch doen wat pieterveenstra suggereerde, als je het niet probeert weet je ook niet wat het resultaat is. Maar ik snap je probleem, of Windows de kaart accepteerd is een tweede, die 64 drivers van Nvidia die je downloade, ondersteunen die jouw kaart wel?
Hele kaart staat niet in de lijst terwijl een oudere kaart er wel in staat

Verwijderd

Misschien wil je het niet horen, maar wat je zou kunnen doen is:
- gewone Windows XP terugzetten
- toch een nieuwe videokaart kopen

Wat je ook zou kunnen proberen is de standaard international forceware drivers (voor x64) handmatig proberen te installeren. Downloaden, 'uitpakken' (standaard naar C:\Nvidia\81.98 ofzo). Daarna voert ie automatisch de setup uit waarbij de foutmelding komt. Sluit dit af en ga via apparaatbeheer naar je kaart waar dat vraagtekentje voorstaat en doe drivers bijwerken. Kies nu deze locatie en kijk of die nu ook weer met een foutmelding komt.

Edit: dit is niet het volledige stappenplan maar volgens mij kom je er wel uit. Zoniet dan hoor ik het wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 20:03 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Edit: zie mijn reply hieronder.

[ Voor 94% gewijzigd door dr snuggles op 06-01-2006 11:15 ]

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik word een beetje angstig van dit topic. :{
Vandaag heb ik mijn AMD64 3700+ ontvangen en ik had reeds een Leadtek GF4 Ti4400 (voldoet uitstekend). Was van plan om ook XP64 erop te gooien dus als dat niet werkt zou het toch wel een probleem vormen..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:07
Als je hier kijkt op pagina 44, zie je dat de TI4400 gewoon in alle OS'en wordt ondersteund. Ik zou dus een mailtje sturen naar NVidia hoe dit nou precies zit, hoe je je kaart moet installeren.

edit:
Ik kom op internet ook gewoon mensen tegen bij wie hun kaart gewoon werkt op x64.

[ Voor 21% gewijzigd door The__Virus op 06-01-2006 11:17 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb nog eens zitten zoeken naar drivers voor oude nvidia kaarten + x64 support en het blijkt dat dit standaard niet meer ondersteund wordt. In elke nv4_disp.inf staat onderin welke kaarten er ondersteund worden. Een geforce 4 ti4400 heeft een nv25 chip. Deze chip staat niet meer in de nieuwe nv4_disp.inf. Maar er gloort hoop. De drivers zijn te modden. Dit is dan ook gedaan :P.

Deze driver gaat werken bij jou: 78.03 x64 international. Daarna download je nog even de gemodde nv4_disp.inf. Ik denk dat je na het bekijken van de gemodde nv4_disp.inf voor versie 78.03 ook een zelfde mod kunt maken voor de allernieuwste nvidia driver, aangezien het grootste gedeelte hetzelfde is :). Als het je lukt is het natuurlijk leuk deze nieuwe mod even te posten voor andere tweakers 8). Ondanks deze mogelijkheid zou ik nvidia e-mailen over je probleem, zodat ze weten dat er vraag is naar ondersteuning voor oude kaarten.

Bron: [1] en [2].

[ Voor 36% gewijzigd door dr snuggles op 06-01-2006 11:23 ]

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik heb zojuist XP64 geïnstalleerd en de nieuwe Forceware (81.98) gemod.

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/4773/ti4400647an.png

8)

nv_disp.inf wil ik wel ergens uppen maar weet niet zo snel waar. (heb geen My T.net account)

[ Voor 14% gewijzigd door ScuL op 26-01-2006 01:29 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Fairy
  • Niet online
Keb ondertussen toch maar een GF6600GT gekocht om van het gedoe af te zijn. Maar er zijn ongetwijfeld mensen die hier wat aan hebben.
Pagina: 1