Toon posts:

Geen internet wel netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal

Ik heb een heel vaag probleem en weet niet meer wat ik moet doen,

Als ik een tijdje op internet zit, gaat alles goed, dan in eens kan ik geen website's meer bezoeken.
msn blijft het gewoon doen en mail op halen via outlook kan ook gewoon.

Ik zit nu ook op internet via Virtual pc op mijn eigen pc, en daar werkt internet wel gewoon.

Ik heb hitman pro al gedaan geen problemen gevonden, hijack this heb ik ook gedaan en geen verdachte problemen

Ik hoop dat iemand nog iets weer want ik weet het niet meer

Specificaties van de pc

AMD 2600+
1024 ram
AIT radeon 9800 pro 265
Draadloos netwerk 54 Mbit (linksys chanel 6)

Gr Michael

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb btw ook al een nieuw profiel gemaakt op de pc en dan werkt het weer ff wel

Ik draai met Windows XP service pack 2

Verwijderd

wat voor router heb je en hoeveel mensen zitten er op die router?

Verwijderd

kan je de router pingen tijdens de uitval?
kan je nog op ip pingen tijdens de uitval?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 21:34:
wat voor router heb je en hoeveel mensen zitten er op die router?
We hebben een linksys router en er zitten nog 2 andere personen op, die andere personen hebben geen problemen zoals ik.

ja ik kan de router en de rest van de gebrukers op het netwerk gewoon pingen

Verwijderd

misschien nog even MS antispyware proberen, hoewel ik denk dat de kans klein is dat het wat uithaald

Verwijderd

en als je tijdens de uitval "nslookup www.xs4all.nl" in cmd doet...
wat krijg je dan

Verwijderd

Topicstarter
Het is trouwens geen tijdelijke uitval he, ik heb nu gewoon geen website internet meer.

msn en outlook kunnen wel.

De lookup werkt ook gewoon.

Server Speedtouch.lan
adres x.x.x.x

non authoritative answer
name www.xs4all.nl
adres 194.109.6.92

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
ik heb dit thuis ook gehad, dit kwam doordat ik een firewall had van norton,
probeer deze maar eens uit te schakelen als je dit hebt en grote kans dat je dan wel weer internet hebt,

waarschijnlijk kan je wel gewoon een internet adres pingen!

bij mij was het ook zo dat ik nog wel gewoon op msn kon!

[ Voor 11% gewijzigd door exempt op 04-01-2006 21:59 ]

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'geen' firewall, dit vanwege het fijt dat we een router met firewall hebben

een internet site pinge kan idd

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 22:00 ]

Verwijderd

en als je nou eens windows gewoon helemaal opnieuw installeert, aangezien het toch lijkt dat het ergens in je windows iets niet goed zit...

[ Voor 188% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 22:03 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Jah dan is het probleem opgelost waarschijnlijk, maar dat is het laatste wat ik wil doen ;) anders was ik hier nooit geweest

Verwijderd

en als je je draadloos ff uitschakkeld en dan weer inschakkeld tijdens "de uitval"

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeert, heb de pc al een ander ip adres gegeven, vervolgens ook automatiche geprobeert, bijde geen resultaat.

• MaTriCX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
Je hebt ook geen proxy aanstaan in IE ? Of welke browser je ook gebruikt.
En je kunt wel alle ip-adressen pingen, maar geen dns-en. Maar je kunt wel nslookup doen met servers die je zelf normaal nooit gebruikt?
Het klinkt als een soort DNS-probleem, maar dan zou je ook geen nslookup moeten kunnen doen.

Verwijderd

ik zou het niet meer weten... ik zou je data overzetten naar een andere computer en dan gewoon reinstallen

Verwijderd

Topicstarter
Nee ff een check gedaan, geen proxy. anders zou ik ook geen msn kunnen doen, of outlook.

Het ligt wel aan windows, maar waar.

Ik zit nu namelijk met Virtual Pc op de zelfde pc (windows) en daar heb ik wel internet. en dat is de zelfde draadloze verbinding.

Als ik een nieuw account aanmaak in windows, en ik log daar in heb ik wel weer internet, na een tijdje valt deze ook weer weg.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:13:
ik zou het niet meer weten... ik zou je data overzetten naar een andere computer en dan gewoon reinstallen
Jah maar dat is de makkelijkste weg ;)

Verwijderd

en de verbinding herstellen werkt dat?

laatste van vanavond, ik ga pitten...

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeert, heeft de zelfde werking als de vervbinding uit zetten en weer aanzetten ;)

Verwijderd

ok, het probleem zit hem dus 99.9% zeker niet in de hardware.

je zegt dat je ook nog kan mailen en msn-en. Probeer eens een andere browser, opera, FF oid.

het kan zijn dat er een spyware/virus je register fokt zodat IE niet meer online kan, misschien is het wel een spyware/virus die zorgt dat alle browsers niet meer online kunnen, dan helpt dit ook niet.

je zal toch echt een proggie moeten vinden die het moet vinden.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:49
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:00:
en als je nou eens windows gewoon helemaal opnieuw installeert, aangezien het toch lijkt dat het ergens in je windows iets niet goed zit...
Dat is niet het probleem oplossen, dat is het probleem wegvagen zonder te weten wat je verder hebt gedaan.

Geloof me, ik het ook in een tijd gezeten dat ik elke maand een keer mijn Windows CDtje in mijn PC moest doen, maar mensen zouden eens moeten proberen om het lang te laten draaien, op dit moment zou ik het een ramp vinden als ik Windows opnieuw moest installeren.

@TS: heb je de mogelijkheid om een UTP kabel direct naar je speedtouch te leggen? Zo ja, wat gebeurt er dan? Verder zou je eens in de logboeken kunnen kijken van Windows of er niet iets vreemds voorkomt (rechtermuisknop op deze computer, beheren en dan ga je naar de logboeken)

Verwijderd

GH45T schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:28:
[...]

Dat is niet het probleem oplossen, dat is het probleem wegvagen zonder te weten wat je verder hebt gedaan.

Geloof me, ik het ook in een tijd gezeten dat ik elke maand een keer mijn Windows CDtje in mijn PC moest doen, maar mensen zouden eens moeten proberen om het lang te laten draaien, op dit moment zou ik het een ramp vinden als ik Windows opnieuw moest installeren.
helemaal mee eens, zulke domme opmerkingen kan een kleuter nog wel verzinnen :'(

ik heb mijn windows nu meer dan een 1½ jaar draaien, vroeger regelmatig formats en re-installs gedaan, maar nu gewoon regelmatig virus scan/spyware/defragmentatie, en hij loopt nog als een zonnetje.
@TS: heb je de mogelijkheid om een UTP kabel direct naar je speedtouch te leggen? Zo ja, wat gebeurt er dan? Verder zou je eens in de logboeken kunnen kijken van Windows of er niet iets vreemds voorkomt (rechtermuisknop op deze computer, beheren en dan ga je naar de logboeken)
hij gebruikt ook de VM op dezelfde computer en die werkt wel, dus het is niet het fysieke verbindingsdeel. ook kan hij de router en de rest nog pingen en blijft msn email nog intact. dus de verbinding is wel ok.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:49
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:42:
hij gebruikt ook de VM op dezelfde computer en die werkt wel, dus het is niet het fysieke verbindingsdeel. ook kan hij de router en de rest nog pingen en blijft msn email nog intact. dus de verbinding is wel ok.
Ja, maar de PC zit rechstreeks aan de draadloze netwerkverbinding en de VM zit via de VMnet adapters doorgelinkt. De kans is dus niet enorm groot, maar zeker aanwezig dat het geen probleem oplevert als het via een kabeltje wordt aangesloten :)

Heb je niet toevallig ooit een proxy server ingesteld TS? Ik doe dat ook wel eens om mijn webserver vanaf internet te testen en vergeet hem wel eens uit te zetten en dan zit ik me de volgende keer dat ik computer me weer te ergeren dat internet zo traag is en soms zelfs helemaal wegvalt terwijl die proxy server nog staat ingesteld. Kijk dit ook eens na.
Pagina: 1