ADSL fout 651 bij proberen verbinden

Pagina: 1
Acties:

• Division
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-01 18:48
Repost, ik zie dit deel van het forum nou pas, stommerik dat ik ben :+

Vandaag voor een vriend nieuwe pc in elkaar gezet, hier thuis getest met kabelinternet over ethernetpoort en verbinding was succesvol. Ik heb een aantal services via computerbeheer uitgeschakeld zoals messenger e.d.

Vanmiddag pc naar 'm thuis gebracht en daar zijn ADSL over USB modem proberen installeren. De modem wordt correct geinstalleerd en verschijnt als netwerkkaart in de device manager, maar als we willen verbinden geeft de software aan dat er niet verbonden kan worden door fout 651: "de modem (of ander verbindingsapparaat) geeft een fout terug". Vervolgens verwisseld van USb poort, zelfde fout. Werken trouwens met Xp pro!

Ondertussen met een andere modem geprobeerd, zelfde fout. Zijn oude computer kan wel nog verbinding maken met deze modems en dus heb ik de helpdesk erbij gehaald. Nieuwe dial-up connectie maken zoals de beste man aan de lijn suggesteerde geeft zelfde fout.

Weet misschien iemand wat de fout kan zijn? de PC ziet de modem en synchroniseerd er volgens de Belgacom test perfect mee, maar daar stopt het...

Alvast bedankt...

• ZieMaar!
  • Laatst online: 19:43

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modem loskoppelen, deinstalleren, opnieuw installeren, en dan pas aansluiten. Probeer dat eens.

Met een USB modem hoef je btw niet op je netwerkkaart te letten hoor ;).

• Division
  • Laatst online: 14-01 18:48
Hebben we allemaal al tig keren gedaan.
Net opnieuw geformatteerd, nu lukt het wel.

Precies dezelfde settings enzo, erg vreemd...
Maar daar zijn het dan computers voor ;)