Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Spyware] Kan desktop niet meer veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OPGELET: Dit is niet hetzelfde probleem als wat je zo vaak terug vindt op internet (zijnde: een desktop hijack waardoor je werkelijk niets meer kan veranderen)

Vanmiddag heb ik dus op een zeer bizarre manier spyware opgelopen. (via Google op een webpagina gestoten, plots zonder vragen een download, MS Image Viewer opende kort en sloot weer af en vanaf dan begon alle miserie)

Toen ik nadien mijn browser opstartte zei hij iets van "W32.Sinnaka.A@mm" spyware. Ik heb dit opgezocht en kwam op dit topic: W32.Sinnaka.A@mm. (zelfde afbeelding was de solution onderaan) Ik heb dus smitrem.exe gedraait en dat loste al veel op.

Nadien heb ik nog ewido laten lopen, Spybot S&D en Ad-aware SE (allemaal laatste versies) die allemaal enkele zaken vonden en die ik dan ook gedelete/gefixed heb. Kaspersky vindt verder ook geen virussen meer.

Nu is alles ongeveer gefixed op 1 ding na:
Als ik via Display -> Desktop -> Browse... een afbeelding selecteer en op 'Open' druk gebeurt er gewoonweg niets. Ik denk ook dat alle jpeg's uit de standaard background lijst verdwenen zijn. Echter, als ik gewoon via explorer een afbeelding selecteer met de rechtermuisknop en kies voor 'Set as background' dan lukt dit wel.

Ik heb dus een vermoeden dat er ergens nog restanten zijn achter gebleven van de spyware maar ik kan met geen enkel programma nog iets vinden. Wat kan ik nu nog verder doen?

(Google en GoT levert geen resultaten voor mijn prboleem)

EDIT:
nog vergeten melden. Elke keer dat ik mijn pc nu reboot krijg ik een End Proces venster van windows xp. Het zou gaan om het Sample proces, maar dat kan ik nooit terugvinden in de task manager. Ook hierover vertelt Google niet zo veel.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 20:59 . Reden: Extra info over Sample process ]

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt last van het WMF-lek gehad denk ik, dezelfde symptonen:

Nieuw lek in XPSP2 via WMF files

Geen idee of daar trouwens al een fix voor is, er is in ieder geval nog geen preventieve patch in ieder geval, die komt 10 januari.

[ Voor 86% gewijzigd door SanderTje! op 04-01-2006 21:01 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
SanderTje! schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:58:
Je hebt last van het WMF-lek gehad denk ik, dezelfde symptonen:

Nieuw lek in XPSP2 via WMF files

Geen idee of daar trouwens al een fix voor is, er is in ieder geval nog geen preventieve patch in ieder geval, die komt 10 januari.
OK, maar als ik het goed begrijp is dat enkel maar het lek waarlangs de spyware binnen gedrongen is. De spyware zelf moet dus wel te verwijderen zijn? Alleen weet ik niet welke software ik nog moet gebruiken om de restanten van die spyware er af te krijgen.

EXTRA:
zoals ik vermoedde zijn het enkel JPEG's die moeilijk doen. Heb net een jpeg afbeelding met Photoshop als BMP gesaved en die kan ik wel op de normale manier als background instellen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 21:15 ]

• Mindsurfer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik had gezien dat je al antispyware had gedraaid, maar probeer hitmanpro eens :)

edit:Ik heb een paar van die websites namelijk express bezocht met een een vmware workstation en daarna hitmanpro gedraaid, dit loste het probleem gewoon op.

[ Voor 51% gewijzigd door Mindsurfer op 05-01-2006 16:59 ]