PCI 2.3 nog wel oudere pci kaarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 11:01
Ik ben atm een pc aan het samenstellen voor kenissen van me, en loop tegen het 'probleem' aan dat ik niet zeker weet of hun oude pci kaart wel gaat werken in het moederbord wat ik op het oog heb.

Door de northbridge problemen (fannetje) van de Asus A8N-E ben ik van plan om een MSI K8N NEO4-FI aan te schaffen.
Nu heb ik net even op de pagina van MSI gekeken of de specs een beetje naar wens zijn, en nu loop ik hier tegen aan:
Four 32-bit v2.3 Master PCI bus slots (support 3.3v/5v PCI bus interface).
Nu heb ik even gegoogled op pci 2.3 en nu ben ik dit tegengekomen:
Conventional PCI 2.3 - An Evolution of the Conventional PCI Local Bus Specification

Revision 2.3 is an evolutionary change to the PCI Local Bus Specification. Revision 2.3 makes a significant step in migrating the PCI bus from the original 5.0 volt signaling to a 3.3 volt signaling bus. Revision 2.3 supports the 5V and 3.3V keyed system board connectors (as did revision 2.2) but revision 2.3 supports only the 3.3V and Universal keyed add-in cards.
Mag mag dan een evolutie betekenen voor PCI, maar ik word er niet veel wijzer van.

De (oude) pci kaart die erin moet is deze:
M-audio audiophile 2496

Afbeeldingslocatie: http://www.m-audio.com/images/en/callouts/big/audiophile_2496.jpg

Als ik het goed begrijp ondersteund PCI 2.3 geen 5volt kaarten meer, maar nu weet ik dus niet of deze kaart gaat werken in dit moederbord?
Ik heb de PCI FAQ al doorgelezen, maar van dat overzicht word ik ook niet veel wijzer?

Is er iemand die dit wel allemaal op een rijtje heeft en mij kan vertellen of het gaat werken of niet? :)

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 23:17

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Over wat je zegt kan ik geen uitsluitsel geven. Ik kan je echter wel van je probleem helpen.
A8N-E had 5 maanden geleden al geen problemen met het fannetje meer. Ik heb gewoon een ok, stil zat, fannetje erin zitten. Perfect gewoon hoor. Mocht je dus twijfelen pak gwoon die asus.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

spokje schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:34:
Ik heb de PCI FAQ al doorgelezen, maar van dat overzicht word ik ook niet veel wijzer?
Niet veel wijzer :?

PCI, PCI-X en PCIe, wat zijn de verschillen?

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/pmg/PCI32_config.gif

Kijk naar de pinlayout van jouw PCI kaart en kijk naar de nokjes van de PCI slot van jouw moederbord. Passen deze fysiek in elkaar? Zo ja, dan past het gewoon :Y) Zo nee, dan past het niet 8)7

Simpeler kan niet.

Dit topic is gesloten.