Ik ben atm een pc aan het samenstellen voor kenissen van me, en loop tegen het 'probleem' aan dat ik niet zeker weet of hun oude pci kaart wel gaat werken in het moederbord wat ik op het oog heb.
Door de northbridge problemen (fannetje) van de Asus A8N-E ben ik van plan om een MSI K8N NEO4-FI aan te schaffen.
Nu heb ik net even op de pagina van MSI gekeken of de specs een beetje naar wens zijn, en nu loop ik hier tegen aan:
De (oude) pci kaart die erin moet is deze:
M-audio audiophile 2496

Als ik het goed begrijp ondersteund PCI 2.3 geen 5volt kaarten meer, maar nu weet ik dus niet of deze kaart gaat werken in dit moederbord?
Ik heb de PCI FAQ al doorgelezen, maar van dat overzicht word ik ook niet veel wijzer?
Is er iemand die dit wel allemaal op een rijtje heeft en mij kan vertellen of het gaat werken of niet?
Door de northbridge problemen (fannetje) van de Asus A8N-E ben ik van plan om een MSI K8N NEO4-FI aan te schaffen.
Nu heb ik net even op de pagina van MSI gekeken of de specs een beetje naar wens zijn, en nu loop ik hier tegen aan:
Nu heb ik even gegoogled op pci 2.3 en nu ben ik dit tegengekomen:Four 32-bit v2.3 Master PCI bus slots (support 3.3v/5v PCI bus interface).
Mag mag dan een evolutie betekenen voor PCI, maar ik word er niet veel wijzer van.Conventional PCI 2.3 - An Evolution of the Conventional PCI Local Bus Specification
Revision 2.3 is an evolutionary change to the PCI Local Bus Specification. Revision 2.3 makes a significant step in migrating the PCI bus from the original 5.0 volt signaling to a 3.3 volt signaling bus. Revision 2.3 supports the 5V and 3.3V keyed system board connectors (as did revision 2.2) but revision 2.3 supports only the 3.3V and Universal keyed add-in cards.
De (oude) pci kaart die erin moet is deze:
M-audio audiophile 2496

Als ik het goed begrijp ondersteund PCI 2.3 geen 5volt kaarten meer, maar nu weet ik dus niet of deze kaart gaat werken in dit moederbord?
Ik heb de PCI FAQ al doorgelezen, maar van dat overzicht word ik ook niet veel wijzer?
Is er iemand die dit wel allemaal op een rijtje heeft en mij kan vertellen of het gaat werken of niet?