Opel astra, welke motor?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Sinds kort ben ik aan het kijken naar een leuke 2dehands auto.

Voorop staat betrouwbaarheid, redelijk comford en een sportieve verschijning.
Mijn budget is rond de 10.000 simpelweg omdat ik voor minder weinig kan vinden.

Nu is mijn oog gevallen op de open astra bij voorkeur 3 drs.
Ik wil een beetje vooruit komen en maar vooral snelweg kilometers.

Ik heb nu getwijfeld over een 1.6 16V of de 1.8 16V, maar misschien is de 2.0 of de 2.2 ook een alternatief. Graag hoor ik jullie mening en rijervaring, ik heb namelijk gehoord dat de 1.8 wat ruwer is en met name de 2.2 heerlijk lui te rijden is.

Ik hoor graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Astra? Sportief? :P

Er zijn zoveel leuke auto's te vinden voor 10K en je begint al meteen specifieke vragen te stellen over een Astra...

Maargoed, smaken verschillen ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

astra & betrouwbaar !? :X

Uit een gerennomeerde test, weet ff niet meer welke, kwam de opel astra 1.7 D als slechtste uit de bus, ik denk, zeg het maar ff ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Tinus op 04-01-2006 20:41 ]

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn ouders hebben een Astra uit 1998 afaik (1.6 16V) en daar is nog nooit wat mee aan de hand geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
Osiris schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:40:
[...]

Mijn ouders hebben een Astra uit 1998 afaik (1.6 16V) en daar is nog nooit wat mee aan de hand geweest.
Alternatieven voor een astra zijn welkom.
Echter ben ik gewent aan opel en heel goede ervaringen mee.
Rij nu vaak met een vectra '97 1.6 16V en die rijd ook erg goed.

Zoek nu gewoon iets voor mezelf en wat toch iets vlotter is, want de vectra houdt niet over, maar omdat ik comfort net zo belangrijk vind als snelheid hoef ik geen ratelmoter die net wat sneller is.

Iemand die een alternatief heeft hoor ik graag, maar omdat ik een middelklasser zoek, die ook nog redelijk vlot is en die ik ook mooi vind tegen een redelijke prijs denk ik dat de astra een redelijk alternatief is.

Een volvo S60 en S80 en de opel vectra en omega vind ik ook mooi, maar onnodig groot,
De renault clio en de opel corsa vind ik te klein.

Alfa romeo (en fiat) vind ik mooi maar te weinig kwaliteitsbeleving en (voor mij bewezen) storingsgevoelig.

BMW (3 serie) lexus IS 200 en audi A3/A4 vind ik mooi, maar vaak veel kilometers voordat ze betaalbaar worden

VW is veel te duur voor wat je krijgt, en de jappen vind ik kwa design niet zo mooi.

De budget merken schieten te kort aan kwaliteitsbeleving en daar durf ik geen verre reizen mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zou 10 keer liever een Ford Focus hebben voor dat bedrag, die wegliggen en rijeigenschappen zijn de beste in zijn klasse.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 21:56

Specht

Il Cuore Sportivo

\o/.... betrouwbaar, comfort, sportief en opel in 1 zin! :+

Ik denk dat je beter naar een opel astra forum kunt gaan oid... want je keuze staat toch al vast aangezien je alle merken die beter zijn dan opel al bij voorbaat niet wil.

En als ik dan nog even mijn mening mag geven.... ik heb in veel verschillende merken gereden, en op mijn lijstje van beste en fijnst rijdende auto's staat opel niet eens op die lijst. :P

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
P_de_B schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:58:
Ik zou 10 keer liever een Ford Focus hebben voor dat bedrag, die wegliggen en rijeigenschappen zijn de beste in zijn klasse.
De ford focus is idd een mooi alternatief, heb ik ook naar gekeken, maar ik vind een opel astra persoonlijk mooier, en onder de 10.000 euro zie ik weinig mooie focussen, of het zijn van die ex lease bakken met 2 ton op de teller (bij wijze van spreken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
Specht schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:04:
\o/.... betrouwbaar, comfort, sportief en opel in 1 zin! :+

Ik denk dat je beter naar een opel astra forum kunt gaan oid... want je keuze staat toch al vast aangezien je alle merken die beter zijn dan opel al bij voorbaat niet wil.

En als ik dan nog even mijn mening mag geven.... ik heb in veel verschillende merken gereden, en op mijn lijstje van beste en fijnst rijdende auto's staat opel niet eens op die lijst. :P
Zou je kunnen zeggen welke dat wel zijn, met mijn eisen?

Ik vind zelf bijvoorbeeld een alfa romeo GTV een hele mooie auto, rijdt geweldig ding is gewoon perfect (bijna dan :Y) ) Alleen een hele goede kennis heeft er 1 gehad, en die alfa was zelf met geringe km stand erg storings gevoelig, (heeft hem letterlijk een paar x laten staan) vaak naar de garage geweest en uiteindelijk moet alles geresiseerd worden.

Zo hoor ik vaker verhalen over alfa romeo, anders kocht ik een gtv of een 156 V6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
Tsjah, mijn bevooroordeelde mening...

Slechte verhalen blijven hangen, de goede hoor je niet.

Ik heb geen voorbeeldige rijstijl (verre van), ben in de regel niet echt zuinig op m'n auto's (onderhoud wil wel eens wat langer duren dan voorgeschreven en presteer 't zelfs om een complete beurt te vergeten), rijd nu 4 jaar Alfa Romeo en heb 1x een onverklaarbare storing gehad terwijl tussen de 40 en 60.000km per jaar rijd.

Koop je een nieuwe van de nieuwste serie, dan kan je inderdaad kinder ziektes verwachten. Maar over 't algemeen...

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat noem je trouwens een hoge kilometerstand? Voor 10K heb je een Audi A3 1.8 turbo uit '97 of '98 met een kilometerstand <130K. Veel sportiever dan een Astra 2.2 16v, betere looks en met de kwaliteit en afwerking zit het ook wel goed lijkt me.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
MadMarky schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:41:
Wat noem je trouwens een hoge kilometerstand? Voor 10K heb je een Audi A3 1.8 turbo uit '97 of '98 met een kilometerstand <130K. Veel sportiever dan een Astra 2.2 16v, betere looks en met de kwaliteit en afwerking zit het ook wel goed lijkt me.
Nou dat is natuurlijk relatief, ik vind 130k al erg veel. De astra waar ik een oogje op heb heeft dik 40k gelopen. De audi a3's vind ik idd ook erg mooi, alleen ben altijd bang voor een afgetrapte auto als er al 130k op staat, zeker met een turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

FFF schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 08:17:
[...]

Nou dat is natuurlijk relatief, ik vind 130k al erg veel. De astra waar ik een oogje op heb heeft dik 40k gelopen. De audi a3's vind ik idd ook erg mooi, alleen ben altijd bang voor een afgetrapte auto als er al 130k op staat, zeker met een turbo.
Zoek je een 1.6. Heeft best genoeg kracht, je zegt zelf geen snelheidsmonster te willen. Die vind je wel met een lagere kilometerstand hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Staar je ook niet stuk op een lage kilometerstand, een auto van 5 jaar met 40.000km heeft alleen maar korte stukjes gereden. Een auto met 130.000 heeft waarschijnlijk veel meer snelweg gereden en heeft daar een stuk minder te lijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

[...]

Mja, dat zegt natuurlijk niks. Ik heb een 206 waar ik tot op heden ook geen problemen mee gehad heb. Nou weet ik dat een hoop 206-eigenaren niet die ervaring delen.

Bedenk overigens wel dat een zwaardere motor de boel niet bepaald zuiniger maakt. In mijn 206 hangt een 2 liter motor. Dat merk je wel aan de pomp.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3828

Hoi,

Ik heb een Astra uit 2001 met een Diesel 2.0 16V TDI met 100pk.
Ik heb nog nooit problemen met deze auto gehad.
Ik weet wel dat de model die voor mijn model komt vaker problemen hadden.
Paar van mijn vrienden hadden dit model en waren eigelijk allemaal ontevreden.
Ik heb nu 120.000 kilometer erop zitten. Bij autoscout vind je wel zoiets voor 10.000 Euro.
Deze diesel moter moet makelijk over de 200.000 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97225

[...]

Ik heb een Astra 2.0 Di uit 1999 en heb tijden gehad dat ik elke week bij de dealer stond. Brandstofpomp kapot gehad (duur grapje), electronica is niet betrouwbaar, airco 3x kapot, pomp van de stuurbekrachtiging valt soms uit, boordcomputer ook, dashboard rammelt, schokbrekers achter 2x kapot gehad, wiellagers zijn een zwak punt. Ohja, tot 150.000 km zoop het ding olie (1 op 1000/1500 km), inmiddels is dat wel iets beter geworden (nu 170.000 op de teller). Ohja, gister is m'n kilometerteller weer uitgevallen (de totaalstand, staan nu 6 streepjes). Gebeurt ook wel vaker. Enne, m'n electrische ramen hebben ook kuren. Als je ze dichtdoet gaan ze soms automatisch weer open, ook erg handig. :X

edit: ik vergeet de luchtmassameter ook nog die kapot is gegaan, ook niet goedkoop

Waardeloos ding.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 97225 op 05-01-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Als ik 10.000 EUR te besteden had, had ik het zeker _NIET_ in een Opel gestopt. Er zijn genoeg alternatieven.

Ik noem bijv Japanse merken (Toyota is bijv 100x betrouwbaarder dan een Opel) of in het ergste geval dan maar Franse merken.

Kortom : Alles behalve Opel.

edit:
Fully agree with Gixxer600!

[ Voor 8% gewijzigd door EquiNox op 05-01-2006 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

niks tegen opel hier (mijn oudjes rijden er al jaren mee, verschillende modellen, nooit echt panne gehad), maar voor 10K moetje toch wel wat exotischers kunnen vinden :)
misschien een mooie amerikaanse bak (a-la Cadilac Eldorado van '73 ;) (think "My Favourite Game"))
zelfs een oude Corvette heb je al voor dat geld, als ik marktplaats.nl mag geloven.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

wow, ik wist wel dat opel geen goede naam had, maar zo erg.

ik ben van plan een astra of astra gtc nieuw te leasen, maar als ik het zo hoor dan weet ik het nog niet zo goed. Hoewel je met een nieuwe auto natuurlijk minder problemen hebt dan een wat oudere.

Zijn er ook veel problemen met nieuwere opel`s , ik ben toch niet van plan om er meer dan 100.000 op te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

EquiNox schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 10:27:
Ik noem bijv Japanse merken (Toyota is bijv 100x betrouwbaarder dan een Opel) of in het ergste geval dan maar Franse merken.
Mja, van Toyota kan je zeggen wat je wil, maar dat rijdt volgens mij altijd. Echt slechte verhalen hoor ik in ieder geval nooit over.

Mijn Peugeot (206) rijdt best goed (en de 306 ervoor ook), maar ik ga niet beweren dat dat nou op en top betrouwbaarheid is. Een vriend van mij heeft er één en die koopt hierna nooit meer een 206. Hij heeft zo vaak bij de garage gestaan.

Ik moet wel zeggen dat Opel wel veel elektronische handigheidjes heeft (controle of de lichten het doen e.d.), maar over betrouwbaarheid durf ik niks te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

gewoon voor een opel gaan hoor... die zijn echt niet zo slecht als men zegt... vroeger was het vaak roestproblemen rond de wielen, maar das tegenwoordig ook niet meer zo.
mijn moeders Corsa van '87 is dan wel afgekeurd op roest, maar wat wil je als dat ding constant stil staat en ondertussen al 18 jaar is...

[ Voor 30% gewijzigd door McKaamos op 05-01-2006 10:40 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe type Astra is wel goed hoor :) maar ik raad het type ervoor af, zie mijn ervaringen hierboven. Gelukkig is het blik van de zaak dus rekeningen zie ik nooit maar je wordt er wel eens moe van (net als mijn werkgever die de rekeningen wel ziet :+)

Niet alles is slecht aan de Astra. Ik ben een vrij sportieve rijder (kuch) en het onderstel is niet slecht (al is 'ie vrij sterk onderstuurd) en de stuurbekrachtiging (als het werkt) is ook niet te licht waar ik wel van hou. Ding van mij heeft alleen 0 vermogen (82 pk, 185 nm), dat schiet niet op dus. Mocht je toch zo'n ding nemen, neem aub niet de 2.0 DI, da's echt een rampblok (ik rij 1:13 ermee, niet erg zuinig dus, toch prestaties van niks en olie zuipen). Ik heb standaard een busje olie bij me, zegt wel genoeg denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 97225 op 05-01-2006 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Anoniem: 97225 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 10:40:
de stuurbekrachtiging (als het werkt) is ook niet te licht waar ik wel van hou.
Da's typisch: broer van m'n vriendin had zo'n vorig type Astra waar de stuurbekrachting ook een eigen leven leidde, maar verder had ik niet het idee dat hij ontevreden was. Inmiddels heeft'ie 'm ingeruild voor een Zafira (ook die generatie Opels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou dan valt het allemaal wel mee.

iemand zei pas nog "er worden geen slechte auto`s meer gemaakt, alleen minder goede" en dat klopt wel volgens mij, nieuwe auto`s voldoen tegenwoordig aan zoveel eisen (muv een enkele oostblok bak).

ik hou zeker niet van zo`n speelgoed stuurtje dus een beetje stevige besturing mag wel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:57
Jaja, nu weten we wel weer hoe de tweakers hier over Opel denken :O

Wij rijden ook al jarenlang Opel bij ons thuis, zolang als ik me kan herinneren eigenlijk. Eerste auto van mijn ouders is een VW Golf I automaat geweest in de kleur oranje. Die kleur kwam goed uit want na enkele jaren was het ding werkelijk overal aan het roesten. Hierna is er een Opel Ascona gekomen, een 2 deurs. Deze hebben ze weggedaan omdat ze een grotere auto wilden hebben omdat wij thuis met zijn 3en erbij waren gekomen. Mijn ouders hebben de 2 deurs ascona omgeruild voor een 4 deurs Ascona. Toen dit ding zo'n 15 jaar oud was zat hij vol met deuken en die deuken eruit halen was duurder dan een andere auto dus het is toen een andere auto geworden. De Ascone kun je overigens een beetje zien als de voorganger van de Vectra voor mensen die hem niet kennen. De opvolger werd een Opel Record, heerlijke bak, altijd rijden, super comfortabel, nooit problemen mee gehad maar de 2 liter motor in dit slagschip van toen we hem wegdeden 15 jaar oud lustte zo graag de benzine dat hij toen ook maar verkocht is. Hierna gingen mijn ouders voor een praktische auto welke zuinig is. Het werd een Kadett 1.7 dieseltje stationkar. Jullie willen helemaal niet weten wat er allemaal in dat ding is getransporteerd, werkelijk alles was met een beetje passen en meten wel mogelijk. Uiteindelijk is een keer de distributieriem geknapt, koeling draait dan niet meer en motor is opgeblazen. De Kadett diesel was in de brandstofkosten wel zo laag (een auto van meer dan 10 jaar oud die 1 op 17 haalde) dat de opvolger voor de kadett weer een Opel dieseltje werd, ditmaal een Vectra uit 1995. Deze auto heeft overigens wel een turbo. Ze rijden er nu nog altijd mee en er is eigenlijk nooit wat aan op de gebruikelijke dingen na (banden enz) Deze auto heeft inmiddels ook al iets van 230.000 km op de klok staan waarvan toch een groot gedeelte korte stukjes is geweest.

Enige auto's van deze allen die last hadden waren de Golf en de Kadett.

Verder sjees ik tegenwoordig rond in een Opel Corsatje van 1991 met 134.000 km op de klok en het bevalt ook mij erg goed. Ik heb hem sinds april dacht ik en heb er nu zelf zo'n 8.000 km mee gereden. Er is nog niets voorgevallen kwa storingen of wat dan ook, ik heb er wel wat olie bijgedaan omdat er vrij weinig in zat toen ik hem kocht maar hij verbruikt verder nauwelijks olie. Ook heb ik een keer de bougies vernieuwd omdat dit nog de standaard dingen waren die er af fabriek op waren gemonteerd en heel af en toe hoorde je een hapertje wat nu dus ook verholpen is.

Ik ben inmiddels ook een keer aangereden in de Corsa, 2 maanden geleden om precies te zijn is er een Renault Laguna stationkar achterop mij geknalt bij een stoplicht. Ik ben weer doorgeschoven naar mijn voorligger enz. De renault had voor 2500 euro schade aan alleen zijn voorkant, mijn corsatje kwam er met 750 euro schade uit, verdeeld over voor en achterkant.

Ook ik vind de Astra G een sportief ogende auto. Je moet inderdaad wel opletten bij Astra Fjes voor roest op de achterschermen, maar dat is niet alleen bij de Astra zo, er zijn zat andere merken die hier ook last van hebben.

Ik kan je maar 1 tip geven en dat is gewoon gaan voor een Astra, je kunt altijd pech hebben met een auto maar het is echt niet zo dat een Opel per definitie een krakbak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 27-05 14:22

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Toyota! \o/

voor 10K heb je een celica T20 met 3S-GE 2.0 16v blok met 175pk voor :P

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beschuitfluiter schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:40:
Toyota! \o/

voor 10K heb je een celica T20 met 3S-GE 2.0 16v blok met 175pk voor :P
met 400.000 op de teller zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 27-05 14:22

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

nee hoor... als je kijkt dat op marktplaats e.d. de T20's van rond de 6k een kmstand hebben van 150.000-200.000 dan moet je voor 10K toch wel iets met een ton op de teller kunnen vinden lijkt me.

Daarnaast kan een toyota nogal wat km's hebben... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door beschuitfluiter op 05-01-2006 15:46 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 13:30

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik heb rijlessen gehad in een vw bora. Heerlijke auto. Gewoon alles klopte aan die auto, vooral het motorblok. (ik zou een dergelijke auto niet gauw kopen maar goed). Een keer heb ik tijdens mijn rijles in een opel astra f gereden. Wat een ramp bak! Alles wat de bora is, was de opel niet. Altijd traag en het zit niet lekker, het interieur is lelijk de bak is kut. Het is gewoon allemaal net niet. Als je graag een duitse auto wilt voor 10000 euro zeg ik kijk naar een golf en laat de astra staan.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wat jij wilt, dan moet je niet bij opel zijn... en het is nu eenmaal een feit dat opeltjes niet wat je zegt betrouwbaar zijn vergeleken met veel andere auto's, ik zou eerder kijken naar een Ford Focus, een Seat Leon of een leuke jap, alleen je bent een beetje bevooroordeeld van jappen zijn grijze muizen etc. en da's jammer...

verder hoeveel KM perjaar denk je te gaan rijden? en 130K kilometer is helemaal niet veel, mijn ouders hebben hun laatste 2 auto's (toevallig alle 2 mitsubishi galants) niet weg gedaan met minder dan het dubbele, de eerste werd verkocht omdat m'n ouders het niet waard vonden om de distributie riem + spanrollen te vervangen (bij 3ton) en de laatste had een verbrande gasklep door de LPG (bij een kilomtertje of 270K)

wat auto's wat wel wat voor je kan zijn qua aziaten (ook coupe modellen)
Hyundai coupe
Mitsubishi Eclipse
Mitsubishi Galant
Toyota Celica

waarom zou je in een grijze muis gaan rijden? half nederland rijd al astra :+

btw als ik bij autotrader kijk zie ik maar fatsoenlijk gemotoriseerde Focusen staan voor minder dan 10K dan Astra's, gemiddeld hebben die Focussen (benzine) nog minder kilometers gedraaid ook :X

[ Voor 19% gewijzigd door GoldenSample op 05-01-2006 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Wie zegt dat opels niet betrouwbaar zijn?

Vind je een leon wel lekker betrouwbaar dan?om elke 10.000 km een nieuwe bobine te halen(v6 uitvoering)

Voor die 10.000 euro die de topic starter heeft, zou ik zowiezo gaan voor 1 van de duurdere uitvoeringen.

Wil je een coupe of een hatchback?
Neem voor het geld dat jij ervoor over hebt , minimaal een 1.6 16v of een leuke 1.8 16v.
Wellicht dat je meer geld los kan krijgen , en kun je een leuke OPC halen(hangen rond de 12.000 euro)

Opel levert standart een compleet chassis inc kabelboom.
Dit betekent dat je je niet moet drukmaken om opties zoals stoelverwarming..dit is namelijk plug en play(mits je wat handig bent)
Alle kabels liggen in de deuren, easy as dell.

Mijn vader rijd een golf , en staat 3x per jaar bij de dealer voor DOMME reparaties(contactslot..ruitenwisser motor..etc)
Ik rijd het dubbele aan km's , mijnes staat buiten in de kou...en ik kom er alleen voor de apk ;)

Vandaag de dag is geen een auto meer slecht , staat teveel voor op het spel.
Als er iets slecht is , is het het onderhoud of diegene die ermee rijd.

Heb je 10k te besteden , ga dan voor wat leuks uit 2003 , met een 1.8 motortje.
Waarom?deze hebben een 5 gaats onderstel..waadoor je leuke velgen kan hangen...
Neem als het kan eentje met een leuk irmscher pakket...Opel levert standart veel "opleuk spul"

Ga je voor een leuke coupe , dan wel minimaal voor een 2.0 motor gaan..je wilt immers in zo'n bak wel vermogen.

Mocht je eventueel nog wat aankoopspuntjes willen , bezoek www.opeltuningteam.nl eens...

Daar kun je gewoon dingen vragen , zonder meteen afgekat te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
AcIDeR schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:49:
Vandaag de dag is geen een auto meer slecht , staat teveel voor op het spel.
Ik durf die uitspraak toch niet te maken.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 21:56

Specht

Il Cuore Sportivo

FFF schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:17:
[...]

Zou je kunnen zeggen welke dat wel zijn, met mijn eisen?

Ik vind zelf bijvoorbeeld een alfa romeo GTV een hele mooie auto, rijdt geweldig ding is gewoon perfect (bijna dan :Y) ) Alleen een hele goede kennis heeft er 1 gehad, en die alfa was zelf met geringe km stand erg storings gevoelig, (heeft hem letterlijk een paar x laten staan) vaak naar de garage geweest en uiteindelijk moet alles geresiseerd worden.

Zo hoor ik vaker verhalen over alfa romeo, anders kocht ik een gtv of een 156 V6.
Tja ik kan niet voor jou beoordelen of een auto aan jouw eisen voldoet.
Ik ben zelf een Alfa liefhebber, dus het enige wat ik je kan aanraden is om is een paar proefritten te gaan maken met verschillende merken en type's.
Bijv. Alfa 145 of 147, VW Golf, Ford focus en opel astra.
Daarna beslissen welke je het fijnste vind, en dan pas op zoek gaan naar een goed exemplaar.
Ik heb ook een half jaar lang praktisch alle Alfa 155 advertenties opgeslagen, uitgeprint, doorgespit en vergeleken, totdat ik een exemplaar tegenkwam die helemaal voldeed aan mijn eisen en daar rij ik nu al een jaar lang probleemloos mee rond.
Nu wil ik ook weer niet zeggen dat mijn alfa 100% perfect is, maar hij heeft iniedergeval op tijd zijn onderhoud en beurten gehad bij de officiele dealer (alle papieren/rekeningen aanwezig), is altijd netjes behandeld door de (1e) eigenaar.
Dus dan heb je een goede "basis" en kun je er best vanuit gaan dat je de komende jaren geen extreme kosten krijgt behalve het standaard onderhoud dan.

En wat storingsgevoeligheid betreft, ik denk dat je dat grotendeels kunt voorkomen door gewoon veel exemplaren te bekijken (en neem desnoods een monteur mee ofzo) en niet de eerste de beste "goedkope" en "mooi op de foto staande" auto te nemen die je tegenkomt...

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
Bedankt voor de reactie's.

Ik heb de diverse optie's bekeken, en met name het latere model van de toyota celica spreekt me ook erg aan, mede omdat ik nog nooit een ontevreden toyota rijder heb gehoord en ze heel goed scoorden in de autoweek tevredenheids test. De nieuwe corolla vindt ik ook mooi, zeker de 1.8, alleen deze zijn redelijk aan de prijs, de celica valt echter maar "iets" buiten mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Als je VEEL wilt rijden en comfortabel in een degelijk merk, neem dan een Mercedes.

Bijv.

http://www.budgetbenz.nl/
www.classiccarswierden.nl

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 19:59
Ik denk dat ik van alle medetweakers de meeste opel-ervaring heb en geloof mij: na opel Kadet heeft opel niks goeds meer geproduceerd. Ik heb bij een autopoetsbedrijf gewerkt met als hoofdklant opel nederland. Opel is goedkoop in aanschaf met vele leuke opties voor mooie prijs, maar bedenk wel dat je een blik op 4 wielen ervoor terugkrijgt. Ze voelen niet solide aan en al koop je de duurste van duurste opel, dan nog hoor je binnenin van alles kraken. Zo had mijn baas voor € 45.000 euro een opel vectra gehaald en je hoorde van alles en nog wat kraken in die auto. Deurscharnieren die al beginnen te roesten, remschijf problemen, stuurhuis problemen en weet ik veel nog meer.

En grootste probleem van alles is wel het verbruik. Dat zeggen zelfs opel monteuren(behalve de verkopers). Mijn opel corsa 1.2 (2004) met een rustig rijstijl rijdt 1 op 10, kan je dus vergelijken met een 5,5 liter V8. Die van mijn baas rijd 1 op 8 en dat is een 2.2 (2005). Mijn oom heeft een opel astra 1.6 gtc gehaald en op het begin leek hij te vreden, maar nu moet hij vaak gebruik maken van zijn garantie en te vaak een tussenstop maken bij een tankstation.

En nu denken jullie je trekt een conclusie uit 3 auto's: nee, dit is een conclusie uit duizenden opels waarin ikzelf heb gereden. Daarnaast ben ik ook goed bevriend met opel monteurs en daar hoor ik ook alleen maar klachten.

Dus opel leuke opties voor weinig geld, maar je krijgt er een hoopje blik voor terug.

edit: zoals hierboven vermeld, wil je goed en relaxed rijden neem een Mercedes. Al is hij 10 jaar oud, dan nog is hij 10 keer beter dan een opel van € 50.000

[ Voor 6% gewijzigd door jozy op 05-01-2006 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:57
Een corsa 1.2 uit 2004 haalt zeker weten een gunstiger verbruik dan 1 op 10, wat dat betreft is het sowieso al onzin, mijn corsa 1.2i uit 1991 haalt gemiddeld een 1 op 13 ongeveer, niet enorm zuinig, maar zo erg als jij stelt is het ook weer niet.

Verder zeg je in duizenden Opels te hebben gereden, als je nu honderden had gepost had ik je nog kunnen geloven, maar dit... :|

Mercedes van 10 jaar oud 10 keer beter, laat me niet lachen, als er 1 auto is die veel last van storingen heeft (vooral electronisch) dan is het Mercedes wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:18

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

FFF schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:04:
[...]

De ford focus is idd een mooi alternatief, heb ik ook naar gekeken, maar ik vind een opel astra persoonlijk mooier, en onder de 10.000 euro zie ik weinig mooie focussen, of het zijn van die ex lease bakken met 2 ton op de teller (bij wijze van spreken).
Heb je wel goed gekeken dan? Op autotrader zie ik hele mooie focusjes met minder dan een ton voor 7000~9000. En het grootste deel daarvan is 1.6L, 1.8L. En dat rijdt best aardig.
Maar misschien verschillen onze meningen over een mooie focus? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 06-01-2006 02:21 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

jozy schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:35:
En nu denken jullie je trekt een conclusie uit 3 auto's: nee, dit is een conclusie uit duizenden opels waarin ikzelf heb gereden. Daarnaast ben ik ook goed bevriend met opel monteurs en daar hoor ik ook alleen maar klachten.
Tja, maar als Opel-monteur zie je ook behoorlijk wat rommel binnenkomen natuurlijk. Van alles wat goed rijdt hoor je ze niet over of ze komen niet naar de garage voor een beurt (of niet naar de Opel-dealer, aangezien ik van mijn vriendin hoorde dat die niet echt goedkoop was).

Ik breng mijn Peugeot ook niet naar de dealer; en die van mij doet het prima. En van anderen hoor ik ook weer dat 206 slecht is. Enige probleem is dat hij niet zo zuinig is; althans: 2 liter motor die 1:11 doet (en als je gaat sporten 1:8/9).
edit: zoals hierboven vermeld, wil je goed en relaxed rijden neem een Mercedes. Al is hij 10 jaar oud, dan nog is hij 10 keer beter dan een opel van € 50.000
En die hebben weer elektronica-problemen. Bekendste zijn de remlichten die voor zichzelf werken (ik heb er al een aantal keer achter gereden.. en dat is irritant en gevaarlijk).

En zo heeft elk merk wel wat..
Hoewel ik geen fan ben van Toyota moet ik zeggen dat je daarover bijna nooit wat hoort.

[ Voor 15% gewijzigd door MrSleeves op 06-01-2006 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
offtopic:
Ik denk dat deze discussie kan blijven doorgaan zonder uitslag. Er rijden duizenden mensen blij in hun opel maar die hoor je niet. Je hoort alleen de klachten namelijk. Aangezien Opels, tot dit jaar, het meest verkocht worden zullen er ook het meeste klachten mee zijn.
2e hands auto's kopen is altijd een gok, je weet namelijk nooit wat er mee gebeurd is. Ik ga ook niet van andere mensen uit maar koop een auto die mij bevalt, de anderen die het zo goed weten hoeven niet in de auto te rijden, ik wel en ik kies de auto.
Het lijkt mij dus niet echt nuttig om te vragen of iemand weet of het een goede auto is, je krijgt altijd gezeur omdat niet iedereen dezelfde smaak en eisen heeft aan een auto.

ontopic:
Ik heb zelf een astra uit 2002 gehad (2.0DTI) deze heb ik afgeraced tot 2005 (160.00km) en ik moet zeggen dat ik er weinig klachten over had, het was een auto die mij van A naar B bracht. Ik vind persoonlijk dat er weinig emotie in de auto zit, maar dat is persoonlijk. Hij reed lekker mee in het verkeer, dus ik vond het geen verkeerde aanschaf. Heb ook een 1.6 gehad als leenauto (eigen auto gecrashed) en die vond ik wat langzaam, maar dat kan komen door het verschil Diesel - Benzine.

Persoonlijk zou ik met dit budget verder kijken en veel proefritten maken, maar nogmaals ik denk niet dat je fout zit als je een astra aanschaft. Er zijn duizenden mensen die zo'n auto gekocht hebben en die klagen ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
Gizz schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 02:20:
[...]

Heb je wel goed gekeken dan? Op autotrader zie ik hele mooie focusjes met minder dan een ton voor 7000~9000. En het grootste deel daarvan is 1.6L, 1.8L. En dat rijdt best aardig.
Maar misschien verschillen onze meningen over een mooie focus? :)
Een mooie focus is wat mij betreft een 3 drs focus die staat op lichtmetaal en ten minste airco heeft.
Maar ik zal nog eens goed gaan zoeken.

Tja het blijft een discussie zonder einde, daarom was mijn beginvraag ook welke moter het beste liep van de opel astra. Daar heb ik nog geen antwoord op, maar opvallend is dat veel meningen loodrecht op elkaar staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Laatst online: 29-05 17:44
Ik denk dat ik van alle medetweakers de meeste opel-ervaring heb en geloof mij: na opel Kadet heeft opel niks goeds meer geproduceerd. Ik heb bij een autopoetsbedrijf gewerkt met als hoofdklant opel nederland. Opel is goedkoop in aanschaf met vele leuke opties voor mooie prijs, maar bedenk wel dat je een blik op 4 wielen ervoor terugkrijgt. Ze voelen niet solide aan en al koop je de duurste van duurste opel, dan nog hoor je binnenin van alles kraken. Zo had mijn baas voor € 45.000 euro een opel vectra gehaald en je hoorde van alles en nog wat kraken in die auto. Deurscharnieren die al beginnen te roesten, remschijf problemen, stuurhuis problemen en weet ik veel nog meer.

En grootste probleem van alles is wel het verbruik. Dat zeggen zelfs opel monteuren(behalve de verkopers). Mijn opel corsa 1.2 (2004) met een rustig rijstijl rijdt 1 op 10, kan je dus vergelijken met een 5,5 liter V8. Die van mijn baas rijd 1 op 8 en dat is een 2.2 (2005). Mijn oom heeft een opel astra 1.6 gtc gehaald en op het begin leek hij te vreden, maar nu moet hij vaak gebruik maken van zijn garantie en te vaak een tussenstop maken bij een tankstation.
Volgens mij ligt het dan echt aan je rijstijl dat je zo'n hoog verbruik hebt, mij vader haald met een astra 1.6 16v uit 2000 1 op 16 (en hij rijd echt niet als een oud wijf!) en als ie nog meer z'n best doet 1 op 17! Tevens heeft nog nooit grote problemen gehad met opel en hij rijd al een jaartje of 25 opel dus ervaring genoeg lijkt me.

Als ik een budget van ongeveer 10k zou hebben zou ik voor de coupe gaan en het liefst met een 2.0 of hoger... :9~

Nog iets over toyota: 2 kennisen van mij hebben een avensis(uit '99 en 2000) gehad en beide hadden er problemen mee die lastig op waren te lossen. 1 heeft de auto zelfs weer ingeruild omdat de dealer het probleem niet kon oplossen...

Ik zou gewoon een aantal proefritten maken en daarna je keuze maken, misschien ook met auto's die je op het eerste gezicht niet wat lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 30-05 15:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Sorry hoor, maar met dat soort verbruikscijfers moet je toch heel erg vraagtekens zetten bij de onderhoudssituatie van de auto of je rijstijl.
Rustige rijstijl staat niet per definitie gelijk aan zuinige rijstijl. Ik zat afgelopen week naast mijn pa terwijl hij reed in mijn auto. Hij reed minder "pittig" door, maar zal zeker meer verbruiken.
• In elke versnelling langzaam tot 3000 toeren doortrekken terwijl ik bij 2000-2500 toeren opschakel
• Bij 80 in de 4 blijven rijden (want nog geen 3000 toeren).
• Bij aanrijden van een verkeerslicht gas blijven geven (en soms zelfs bijgeven) tot het moment dat er geremd moet worden

Nee, dat mag een rustige rijstijl zijn maar zeker niet zuinig. 1:10 met een corsa 1.2 is niet normaal en moet aan de individuele auto of bestuurder liggen. Vooral als volgens officiële cijfers (die volgens een vaste methode gemeten worden) de auto 1:18 moet halen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt ongeveer een jaar je rijbewijs en je hebt nu al in dui-zen-den opels gereden. Vervelend voor je :P

Ik rij zelf regelmatig in de nieuwe Astra, Vectra en Zafira, zowel diesel als benzine...en ik ben iedere keer weer blij als ik de deur dichtgooi en de sleutels afgeef. Nee, ik word niet vrolijk van Opel. 10x liever een Ford Focus of iets van VAG.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:20
Oke voor 10k.. eens kijken..

Audi A4 (1.6)
Citroen C5 (2.0 Break of Sedan)
BMW 3 serie (voorlaatste model)
Als diesel een optie is zijn er veel leuke Seat Ibiza's en Toledo's te koop voor een zacht prijsje. Ook de BMW3 serie diesel is er voor 10k.. zoek eens naar een 320d uit '99 :) onverwoestbaar en stijlvol.

Om in te gaan op je daadwerkelijk vraag..

De 1.6 is gewoon minimaal.. rijdt goed maar verwacht geen superprestaties.
De 1.8 is de gulde middeweg tussen de 1.6 en 2.0, het beste van 2 werelden ;)
De 2.0 is natuurlijk nog leuker.. maar kosten gaan omhoog, vraag is of je het nodig hebt, idem voor de 2.2 en andere grotere motoren.

[ Voor 37% gewijzigd door enveekaa op 06-01-2006 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:51
Anoniem: 97225 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 10:21:
[...]

Ik heb een Astra 2.0 Di uit 1999 en heb tijden gehad dat ik elke week bij de dealer stond. Brandstofpomp kapot gehad (duur grapje), electronica is niet betrouwbaar, airco 3x kapot, pomp van de stuurbekrachtiging valt soms uit, boordcomputer ook, dashboard rammelt, schokbrekers achter 2x kapot gehad, wiellagers zijn een zwak punt. Ohja, tot 150.000 km zoop het ding olie (1 op 1000/1500 km), inmiddels is dat wel iets beter geworden (nu 170.000 op de teller). Ohja, gister is m'n kilometerteller weer uitgevallen (de totaalstand, staan nu 6 streepjes). Gebeurt ook wel vaker. Enne, m'n electrische ramen hebben ook kuren. Als je ze dichtdoet gaan ze soms automatisch weer open, ook erg handig. :X

edit: ik vergeet de luchtmassameter ook nog die kapot is gegaan, ook niet goedkoop

Waardeloos ding.
Waardeloos ding ja, maar wil niet zeggen dat elke astra gaar is.
Zelf heb ik een Golf III 1.9D die al heel wat heeft meegemaakt met 332.000 op de teller. Vorige eigenaar heeft er amper onderhoud aan gedaan, zat verkeerde olie in, etc. Maar ja, wat wil je ook als dat ding destijds gekocht is bij een Opel dealer die er bekend om staat dat ze zelfs hun eigen opels niet fatsoenlijk kunnen onderhouden (na 2 weken viel uitlaat onder dat ding weg, eigenaar terug naar garage: "Ja toen je em kocht zat ie toch echt nog vast hoor" :X... of "dat die koppeling zo laat opkomt hoort zo bij golfjes", vervolgens blijkt dat na dik 2 jaar rijden met een kapotte koppelingskabel waar in het afstelmechanisme was geknipt de koppelingsplaten op sterven na dood zijn...). Dat ik meer heb mogen repareren dan dit barrel me gekost heeft wil nog niet zeggen dat elke golf duur in onderhoud is, er zijn zat beter onderhouden auto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_JGC_ schreef op Saturday 07 January 2006 @ 21:04:
[...]

Waardeloos ding ja, maar wil niet zeggen dat elke astra gaar is.
Zelf heb ik een Golf III 1.9D die al heel wat heeft meegemaakt met 332.000 op de teller. Vorige eigenaar heeft er amper onderhoud aan gedaan, zat verkeerde olie in, etc. Maar ja, wat wil je ook als dat ding destijds gekocht is bij een Opel dealer die er bekend om staat dat ze zelfs hun eigen opels niet fatsoenlijk kunnen onderhouden (na 2 weken viel uitlaat onder dat ding weg, eigenaar terug naar garage: "Ja toen je em kocht zat ie toch echt nog vast hoor" :X... of "dat die koppeling zo laat opkomt hoort zo bij golfjes", vervolgens blijkt dat na dik 2 jaar rijden met een kapotte koppelingskabel waar in het afstelmechanisme was geknipt de koppelingsplaten op sterven na dood zijn...). Dat ik meer heb mogen repareren dan dit barrel me gekost heeft wil nog niet zeggen dat elke golf duur in onderhoud is, er zijn zat beter onderhouden auto's :P
Die Astra van mij zoop bij het inrijden 1 liter olie op 400 km. :+ Maandagochtend modelletje blijkbaar. Dit type motor schijnt er trouwens wel bekend om te staan dat ze olie zuipen. Een Opel monteur wist gelijk welke motor ik erin had toen ik klaagde over olieverbruik. Volgens hem was de enige remedie: goed doorplanken en goed op z'n flikker geven, na 150.000 zou het dan beter worden. Verdomd, hij had gelijk. Het olieverbruik is ineens fors afgenomen.

Nou ja, over 4 weekjes krijg ik een 2.2 DTI Vectra. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 23:19

Rejgun

Leven is Bier drinken

TS vraagt naar de motorisering en krijgt van vrijwel iedereen enkel opmerkingen over het waarom van z'n keuze voor een Astra. Volgens mij is dat niet z'n vraag.

Persoonlijk vind ik de 1.6 te licht. Je kunt dan redelijk meekomen, maar meer ook niet. 2.2 is weer een beetje overdone voor een astra, maar een 1.8 of 2.0 is zeker leuk om lekker vlot te rijden. Probleem is alleen dat 80% van die wagens met een 1.6 verkocht is dus heb je al meteen veel minder keus als je een zwaardere motor wilt.

Verder zijn het volgens mij allemaal Eco-tech motoren. Deze moet je wel op toeren rijden en niet 'lui' zoals je wil doen met de 2.2. Doe je dit wel, heb je kans dat er kleppen vast gaan zitten.

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Afgelopen weekend ruim 1 op 18 gehaald met mijn opel astra 1.6
Gemiddelde snelheid van 120 , met redelijk sportief rijden.(wel 425km achter elkaar gereden)
Normaal haal ik gewoon 1 op 12-14.

Aan het verbruik ligt het dus niet bij opel ;)
Olie verbruik zijn overgens alleen de 1.7 D modelen.
Ik heb op 18.000 km nog geen druppel hoeven bij te vullen( Welke VAG groep wagen kan daartegen op?)

Overgens prijst iedereen de auto van de VAG groep altijd de lucht in , maar zijn ze kwalitief zo goed?
Zinloze discussie want zo geweldig zijn ze niet.

Elk merk heeft wel wat , daarom rijd iedereen toch een vast merk bijna?

Mocht je toch voor een astra gaan , gewoon een leuke 1.8 16v..
Zijn wel genoeg te vinden , en zijn meestal wat luxer uitgevoerd.

Succes met het vinden van een leuke wagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexwall
  • Laatst online: 13-11-2022
Mocht na al die negatieve berichten nog voor een astra gaan zal je dus vvor een motor moeten kiezen.

Benzine
1.6 - rijd goed, mist wel wat vermogen bij het optrekken (heb ik gehad)
1.6 16v - de betere optie
1.8 16v - is naar verhouding erg dorstig
2.0 turbo - helaas geen ervaring mee
2.2 16v - zijn er niet veel van en is ook niet echt zuinig

Diesel
1.7 - niet doen. Is zeker niet slecht maar mist vermogen en is geen opel moter
2.0 dtl 16v - (rij ik nu, dus bevooroordeeld) rijdt goed, zorg dat je de dth motor neemt. Even na vragen bij de dealer wat het verschil is, uitleggen heeft hier geen zin, je moet het zien.

Fabels en feiten

Alle opels zijn plug and play bedraad - is niet waar. Ik spreek uit ervaring
Hou je aan de onderhouds intervallen. Alle motoren(behalve de 2.0 diesel) hebben een distributie riem, als die knapt is dat een dure reparatie.
Olie verbruik van de 2.0 diesel - dat klopt, dat ligt aan onze rij stijl. Te langzaam, te kort. 3000 km in Duitsland :9 = geen olie verbruik. 1000 km in Nederland = 1 liter olie weg. Deze motor zijn voor de Duitse markt onwikkeld, lange ritten, dus goed warm worden en niet die spruts ritten/files in nederland.
Wiellagers - :? nog nooit van gehoord at ze slecht zijn.
Luchtmassa meter 2.0 diesel - wil wel eens kapot gaan.
Neem er altijd een met elctrische ramen en eventueel mistlampen. Orginele achter af in bouw inbouw is een dure grap. Geen plug and play
De airco condensor(voorste radiateur) wil nog wel eens door slijten waar de ventilator tegen de radiateur/condensor ligt. Het midden.
Neem een model van na 2000, kinderziektes zijn er grotes deels uit.

Mocht je kunnen kiezen neem dan een sport uitvoering, iets minder comfortable, maar wel wat sportiever rij gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:51
mexwall schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:16:
Mocht na al die negatieve berichten nog voor een astra gaan zal je dus vvor een motor moeten kiezen.

Benzine
1.6 - rijd goed, mist wel wat vermogen bij het optrekken (heb ik gehad)
1.6 16v - de betere optie
[...]
Fabels en feiten

Alle opels zijn plug and play bedraad - is niet waar. Ik spreek uit ervaring
Hou je aan de onderhouds intervallen. Alle motoren(behalve de 2.0 diesel) hebben een distributie riem, als die knapt is dat een dure reparatie.
1.6 is redelijk, maar mag je redelijk aftrappen om vooruit te komen idd. Ga je dat bij de 1.6 16V doen, dan schiet je vooruit, tenminste, dat gebeurde toen ik van een Astra 1.6 in een Vectra 1.6 16V stapte en op dezelfde manier ging trappen.
Wat betreft die distributieriem: vrijwel al die 16V motoren van Opel hebben een distributieriem vervangingstijd van 60.000km, terwijl er nog wel eens 90.000 in je boekje wil staan. Die van ons klapte erom weg op 82.000km, geen garantie aldus Opel, want 90.000 was gewoon teveel :| (Bovag garage die de reparatie heeft gedaan is heel schappelijk geweest, je kunt op weinig plaatsen een Opel 16V Ecotec motor die compleet in de kreukels gelopen is repareren voor een euro of 1000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
De keuze is gemaakt!

Vandaag de knoop door gehakt.

Het is zoals verwacht een opel astra geworden, vele alternatieven heb ik vergeleken alleen ik miste net wat prijs kwaliteit verhouding bij veel merken, of het model wat ik mooi vond valt dik buiten budget.

Wat heb ik nu; een (vindt ik) hele mooie astra 3drs 1.8 16V 125 pk sport. Hele leuke auto, het is idd geen echt sportieve auto, maar hij doet alles wel gewoon goed, alleen blinkt nergens in uit.

Maar ik heb wel binnen budget een auto die toch enige kwaliteitsbeleving heeft, redelijk wat luxe aan boord heeft (airco, elc. ramen spiegels etc).

De grootste twijfels had ik over de motor, echter na een proefrit bleek dat deze lekker rustig loopt, en als je hem op toeren houd en hij warm is wil hij vrij graag vooruit wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 23:19

Rejgun

Leven is Bier drinken

Niks mis mee.

Met de 1.8 heb je vermogen genoeg en kwalitatief zit het met deze astra echt wel goed.

Post 's een foto als je 'm hebt ;)

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexwall
  • Laatst online: 13-11-2022
Gefeliciteerd met je aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305567

Rijd nu 3,5 jaar een Opel Astra 1.9 DTI station (was toen nieuw). 130.000 op teller.
Niks mis mee, kun je lekker mee naar zuid Spanje of zuid Italie knallen.
Wel nieuwe distributieriem gekregen, en al twee keer nieuwe bandjes ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Dit topic is ook 3,5 jaar oud :P ik denk dat de TS nu wel zijn auto heeft gekocht.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Anoniem: 305567

Widow schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:35:
Dit topic is ook 3,5 jaar oud :P ik denk dat de TS nu wel zijn auto heeft gekocht.
Misschien rijden wel meer mensen inmiddels een auto, of hebben wel meer mensen nu een rijbewijs :P

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Widow schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:35:
Maar nog steeds geen foto's..... O-)

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

AkroBatik schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:50:
Ik heb rijlessen gehad in een vw bora. Heerlijke auto. Gewoon alles klopte aan die auto, vooral het motorblok. (ik zou een dergelijke auto niet gauw kopen maar goed). Een keer heb ik tijdens mijn rijles in een opel astra f gereden. Wat een ramp bak! Alles wat de bora is, was de opel niet. Altijd traag en het zit niet lekker, het interieur is lelijk de bak is kut. Het is gewoon allemaal net niet. Als je graag een duitse auto wilt voor 10000 euro zeg ik kijk naar een golf en laat de astra staan.
Dit is natuurlijk een kromme vergelijking. Mijn Astra F rijd uiteraard minder dan de Astra (nieuwste) van mijn moeder. Logisch, ding is meer dan 10jaar jonger. Ik heb niet het idee dat dat een Opel ding is. Geef iemand die een nieuwe Golf rijd een oude mee en hij zou ook klagen.

/edit. lol zie nu pas dat ik reageer op een nogal oud topic.....

[ Voor 3% gewijzigd door swtimmer op 03-09-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
Haha,

Ik ben mezelf opnieuw aan het oriënteren voor een nieuwe auto...
Zie ik ineens mijn eigen topic weer voorbij komen >:)

Ik heb destijds een Opel astra sport 1,8 16V 125 pk gekocht.
Heerlijke fijne auto, ongeveer 90,000 km mee gereden.

Ik zou nu een alternatief... Het probleem begint weer opnieuw.

De astra die ik had was heerlijk vlot, hoe harder hoe liever, boven de 140/150 gaat hij nog snel verder.
In Duitsland zonder problemen 200 en nog veel gas over.

enfin,

Opnieuw de keuze,
Astra GTC (1.8 of 2,0 turbo 2dehands)
Golf 5 (1.6 of 2.0 2dehands)
Corsa 1.4 90 pk (de rest is te duur ,nieuw)
Polo (wachten op de 1.2tsi, en dan nieuw kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

De vorige keer viel de Corsa/Polo achtige af, waarom nu niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
swtimmer schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:35:
De vorige keer viel de Corsa/Polo achtige af, waarom nu niet?
Ik zou nu het liefst weer een maatje groter hebben.
De nieuwste astra die binnenkort komt lijkt me helemaal top, of een golf 6 tsi.

Ik ben vandaag op pad geweest om proef te zitten en de auto's eens goed te bekijken.
Een corsa of polo zitten heel netjes in elkaar, en zijn voorin volwaardig. (nieuwe polo vind ik een hoogwaardiger en mooier interieur hebben dan de golf 5).

Achterin is het wat krap, ik ben 1.80 en als ik normaal in de polo zit kan iemand van 1.80 niet goed achter me zitten. De beenruimte is echt heel klein (smal). tevens is de kofferbak een stuk kleiner als ik nu heb.
Ik rijd echter grotendeels alleen en soms met 2en. keren dat ik met 3 of 4 in de auto zit zijn per jaar op 1 hand te tellen.

Jammer van de polo is dat er relatief veel bij komt. je moet bijvoorbeeld betalen voor de "optie" 4 deuren, terwijl de 3 deurs niet eens uit is... Ik heb bijvoorbeeld ook in de fiesta gezeten, leuke auto aan de buitenkant, fijne stoelen. Supercompleet X-Pack aanbieding, alleen de binnenkant oogt net wat minder fraai/ ergonomisch.

De keuze voor een polo/corsa is vooral een economische. Het verbruik, wegenbelasting en verzekering zijn lager als bij de astra/golf.

Verder kan ik dan nieuw kopen en bespaar ik het e.e.a. aan onderhoud wat ik met een 2dehands auto van 4 jaar oud al wel kan verwachten.

Ik vind sowieso dat de corsa/polo veel volwassener zijn geworden en dichter in de buurt van de (oude) astra komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:18

Player1S

Probably out in the dark

De nieuwe corsa is een zeer geslaagd model maar een Astra GTC 2.0 turbo is ook een natte droom van mij :)

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
L1nt schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:31:
De nieuwe corsa is een zeer geslaagd model maar een Astra GTC 2.0 turbo is ook een natte droom van mij :)
Ja dilemma's.

Ik heb een offerte aangevraagd voor de door jou genoemde auto.

Ik heb echter net een nieuwbouw huis gekocht, wat binnen 2 maanden wordt opgeleverd. Ik had een mooie buffer voor onvoorziene uitgaven, en die wil ik niet te ver opteren. De GTC is net aan de prijzige kant dus...

Ik vind de GTC idd geweldig om te zien, de 2.0 turbo lijkt me een mooi blok (170 pk, met chip 230) en het onderstel schijnt ook heel goed te zijn (met mijn huidige astra sport al geen klagen!)

Alleen een polo gebruikt iets van 3 liter benzine per 100 km minder. In mijn geval is dat (bij 500 km/week) dus 15 liter x 1.40 is ongeveer 21 euro brandstofbesparing per week als ik downsize...

Als ik bij deze 84 euro per maand, wegenbelasting, onderhoud etc optel, dan denk ik dan ik 100 tot 150 euro per maand goedkoper rijdt met een corsa of beter nog de polo 1.2tsi
Pagina: 1