Toon posts:

[2003] Rechten voor applicatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een nieuwe 2003 Server heb ik ING Electronic Banking v4 geïnstalleerd. Deze probeert bij de eerste keer opstarten een Dial-up object aan te maken.

Hierbij geeft hij een foutmelding (a79 DUN-functie error)

Handmatig de DUN verbinding aanmaken helpt niet.

Volgens de ING komt het doordat 2003 de applicatie niet toestaat om RAS / DUN te wijzigen.
ING heeft hiervoor (nog) geen oplossing bedacht maar geeft aan dat er ook 2003 gebruikers zijn waarbij het wel werkt.

De server fungeert ook als VPN RAS server en wordt gebruikt als Terminal Server.

Ik ben ingelogt op de console en run het programma als local admin. <Run as...> en dan <Uitvoeren met beperkte rechten> uitschakelen werkt niet.

Server is domain member van een 2003 domein. Op 2000 server werkte het probleemloos.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En als je probeert om @ de console ingelogd als administrator de wijzigingen aan te brengen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Gebruik de programma's regmon.exe en filemon.exe met admin rechten (runas) tijdens het opstarten van het programma om te kijken waar je geen rechten hebt binnen het operating system. De programma's kun je gratis downloaden bij www.sysinternals.com btw sommige programma's zijn gewoon niet geschikt voor terminal server omgevingen dus je zult ergens een no go punt moeten instellen en het op een 2000 machine beschikbaar moeten stellen.

[ Voor 30% gewijzigd door mutsje op 05-01-2006 07:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ingelogt op de console en run het programma als local admin.
Terminal server en user rechten zijn het probleem niet. Onder 2000 terminal server werkt het zonder enig probleem.

Volgens ING ligt het echt aan het feit dat de applicatie, zelfs uitgevoerd als admin, geen toegang heeft tot RAS / DUN controls.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:27:
Volgens ING ligt het echt aan het feit dat de applicatie, zelfs uitgevoerd als admin, geen toegang heeft tot RAS / DUN controls.
Leveren ze wel support op installaties @ 2003 Server?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nee ze leveren slechts "Best effort". Toch melden ze dat sommige klanten het wel draaiend hebben op 2003, moet kunnen dus.
Pagina: 1