Toon posts:

[Outlook2k3] Nieuw mail icoon vertraging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Onlangs heb ik hier thuis een Exchange server ingericht voor binnenkomende mail. Echter op de clients heb ik een vreemd probleem. Ik heb ze zo ingesteld dat Outlook2k3 om de minuut de exchangeserver checkt op nieuwe mail. Outlook2k3 staat netjes geminimaliseerd in de taakbalken op de clients. Als er nieuwe mail opgehaald wordt, verschijnt het icoontje 'nieuwe mail' pas na een aantal minuten (soms duurt het echt 10 minuten), terwijl het nieuwe mailtje dus allang in outlook zelf staat. Ik kan nergens hierover een instellingen vinden in outlook2k3.

Wie weet raad...

Alvast hartelijk dank.

MVG Maurice

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Offtopic:

Als je exchange gebruikt hoef je volgens mij helemaal nooit meer te checken voor nieuwe e-mail aangezien de server de berichten gewoon naar de client(s) pushed; ze komen als het goed is direct binnen.

Ik heb het zelf ook trouwens ook wel eens (maar dan eerder na 10 sec dan 10 min) maar volgens mij komt het hier gewoon door een POP3 account wat ie (in mijn geval) ook nog wil checken en ev aanwezige berichtregels. Als ie klaar is verschijnt het icoon pas.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Gebruik je inderdaad outlook wel met een Exchange profiel? Dan hoef je zoals hierboven al gezegd is inderdaad niks in te stellen en zal Exchange de new mail notification naar de client pushen. Heb je de XP firewall aanstaan? http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;839226

Verwijderd

Topicstarter
Wat jij zegt kan inderdaad wel eens de reden zijn Wilhelm. Ik ga het eens proberen, bedankt!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
firewall configuratie kan je middels een GPO zo configureren dat hij dat automagisch op alle werkstations in het domain instelt)

mits de pc's in een domain hangen...

A wise man's life is based around fuck you

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Leuk linkje inderdaad; dat wist ik ook niet! Vraag me alleen af of het per sé met regedit moet of dat je ook via de GUI een exception rule voor de firewall kunt instellen?!

[ Voor 60% gewijzigd door Ook op 05-01-2006 19:50 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

dat kan je natuurlijk zo checken door regmon mee te laten lopen als je de modificatie in de GUI maakt :)
Pagina: 1