Cdsleevs + Barcode.

Pagina: 1
Acties:

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-02 22:31
Ik zit even met een dilema met mijn hdd(warez) die staat denk ik op het punt van crashen.
Dus ik gaat eens ff alles op cdrometjes branden.
Ik ben aleen opzoek naar iets met streepjescodes, zoals je brand wat op een cdtje en je doet er een streepjescode op en je scant hem in en geeft hem naam en je kan het weer veranderen.
Ik vond dit zelf wel een slim idee om te doen en ik zou het vooral met streepjescodes willen doen omdat ik heel veel op 1 schijfje ga zetten.
Iemand ideën waark een streepjescodelezer en die dingen zelf vandaan kan halen ?
Ik heb al gegoogled maar dat komt bij mij op niets...

Mvg, Cablekevin

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-03 20:45
Ik denk dat die dingen niet al te goedkoop zullen zijn, misschien kun je ze bij 'n groothandel vinden, Makro oid?

Maar persoonlijk vind ik dat labeltjes 't ook goed doen hoor ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Leftblank op 04-01-2006 20:05 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Sowieso is het niet zo slim om alles op cd'tjes te zetten, tenzij je natuurlijk niet anders kan.
Het probleem is dat software veroudert, en aan je post te zien zal het om heel veel cd's gaan, waar je dus over een jaartje niet veel meer aan zult hebben.

Een barcodesysteem is ook alleen handig als je veel cd's zou hebben (rond de 1000), en je een cd gauw moet kunnen identificeren. (zoals in de bieb dus).

Voor jouw doel lijkt het me niet zo handig, aangezien je behalve een dure barcodescanner ook nog speciale software nodig hebt.

Het beste lijkt me om gewoon schijfjes op categorie te maken (heb ik zelf ook gedaan) of op alfabet (maker/titel etc..)

Mocht je toch iets met een database willen, dan kun je altijd nog een paar grote spindels met cd's kopen, en elke cd een nummer geven. Dit bespaart je flink wat geld (dacht rond de 200€ minstens) voor een barcodescanner, en je hoeft alleen af en toe een nummertje te typen.

Voor die 200€ zou je ook een veel grotere schijf kunnen kopen ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Cablekevin
Yorixz schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:01:
Ik denk dat die dingen niet al te goedkoop zullen zijn, misschien kun je ze bij 'n groothandel vinden, Makro oid?

Maar persoonlijk vind ik dat labeltjes 't ook goed doen hoor ;)
Mja maar * warez fluistering * als je ff 4000 templatemonsters heb * mondje dicht heh :+
Is een labeltje nie genoeg...

Verwijderd

Anders koop je een nieuwe hardeschijf en kopieer je de boel, lijkt me een stuk minder moeite. En zeker goedkoper dan een barcode scanner.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Spindels nummeren en cd's nummeren, die nummering staan in een database. Als je een programma zoekt pak je de database en zie je dat programma X staat op cd #423, spindel #19. Die spindels zet je netjes op volgorde ergens neer en je hebt zo je cd gevonden.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 22:48
waarom moeten het streepjescodes zijn? Gebruik gewoon een getal en maakt een applicatie waarbij je alles wat op 1 cd staat, gelinkt is met dat getal.
Bijgevolg kan je op dat getal zoeken waardoor je de volledig lijst krijgt van zaken die gelinkt zijn met dat getal. En je kan ook omgekeerd zoeken, dus op software ofzo en je krijgt dan meteen het de nr van de cd waar het staat en hierdoor kan je meteen de juiste cd vinden (als je ze gesorteerd bijhoud natuurlijk)
Als je zoveel cd's nodig gaat hebben als je zelft zegt, lijkt het mij slimmer om te sorteren op getallen ipv op streepjescodes, tenzij jij een zo een barcodescanner in je oog zit en het evensnel kunt sorteren :)
Dit lijkt mij gewoon veel logischer en goedkoper en het is uitbreidbaar tot in het oneindige, elke nieuwe cd krijgt een nieuw nr (laatstecd + 1)

• Cablekevin
DaRKie schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:16:
waarom moeten het streepjescodes zijn? Gebruik gewoon een getal en maakt een applicatie waarbij je alles wat op 1 cd staat, gelinkt is met dat getal.
Bijgevolg kan je op dat getal zoeken waardoor je de volledig lijst krijgt van zaken die gelinkt zijn met dat getal. En je kan ook omgekeerd zoeken, dus op software ofzo en je krijgt dan meteen het de nr van de cd waar het staat en hierdoor kan je meteen de juiste cd vinden (als je ze gesorteerd bijhoud natuurlijk)
Als je zoveel cd's nodig gaat hebben als je zelft zegt, lijkt het mij slimmer om te sorteren op getallen ipv op streepjescodes, tenzij jij een zo een barcodescanner in je oog zit en het evensnel kunt sorteren :)
Dit lijkt mij gewoon veel logischer en goedkoper en het is uitbreidbaar tot in het oneindige, elke nieuwe cd krijgt een nieuw nr (laatstecd + 1)
:) dies slim :)
Bedankt voor jullie hulp... was ff gekke ingeving van me :Y)

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:19

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

koop een backup-hd, 200Gb voor 100 euro.
200.000/700=286 cd's, kost je de helft, maar is in het gebruik veel lastiger

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Wat je ook kan doen is de
DVD/CD 'tjes nummeren en dan heel simpel in word opschrijven wat er op staat ;) of een naam

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Of je nummert ze en maakt er even een mooie programmatje voor. Kun je zelf bepalen wat je wilt laten zien en je kunt een search mogenlijkheid maken.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Voor zover ik weet heb je voor de meeste moderne barcodescanners geen speciale software nodig. Die hang je via een splitter aan de ps2 poort van je toetsenbord. De invoer is niets anders dan:

variabele ingescande_waarde variable ENTER

De variabelen kun je naar keuze wel of niet gebruiken.

Dit lijkt me best uitvoerbaar mits je ergens een goedkope scanner kunt vinden. Vraag eens bij winkels waar ze die gebruiken (videotheken e.d.) of je er niet een kunt overnemen.

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Cablekevin
max schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 21:37:
Voor zover ik weet heb je voor de meeste moderne barcodescanners geen speciale software nodig. Die hang je via een splitter aan de ps2 poort van je toetsenbord. De invoer is niets anders dan:

variabele ingescande_waarde variable ENTER

De variabelen kun je naar keuze wel of niet gebruiken.

Dit lijkt me best uitvoerbaar mits je ergens een goedkope scanner kunt vinden. Vraag eens bij winkels waar ze die gebruiken (videotheken e.d.) of je er niet een kunt overnemen.

:)
Ook een goed idee :Y)

Verwijderd

Supercat is de oplossing gebruik ik zelf ook gewoon die cd's een oplopend nummer geven progamma cd's laten scannen en klaar is kees !

http://no-nonsense-software.com/supercat/
Pagina: 1