[3DFX] Counterstrike probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
Hoi,

Ik heb CS 1.6 Non Steam (Heb de gewone versie met licentie ook wel, maar deze is mooi modded vind ik) op de volgende PC geinstalleerd:

-AMD 950mhz
-Kingston 512mB DDR
-MSI KT4VM
-Sis6326 (4mB PCI VGA)

Natuurlijk draait CS niet goed in Direct3D modus met die PCI VGA, ook software-modus is niet super. Ik had hier nog een Voodoo2 8mB en die heb ik erin gezet. Daarna de FastVoodoo2 4.0 Gold Edition drivers erop gezet. Allamaal prima kaart staat goed in apparaatbeheer & ook de demo's die bij de drivers waren te vinden draaien prima :)

Nu had ik via de search gevonden dat je een miniGL driver moet installeren.
In het driver pack was 3dfxGL (miniinst1.exe), CreativeGL (OpenGL32.dll), WickedGL (installer) te vinden. Eerst 3dfxGL geinstalleerd, vond de game prime en had de dll vervongen ofzo. In de gldrv dir van CS (*\Games\CS\gldrv\) was ook te zien dat hij er een dll had neergeplaatst met de datum van vandaag.
Game gestart en de Renderer op OpenGL gezet en toepast. Dan krijg ik deze error:
The specified video mode is not supported.
The game will now run in software mode.
OK / Annuleren
Zelfde error die ik krijg voordat de Voodoo2 kaart erin zat. Ik vermoed dat ik dus iets niet helemaal goed heb geinstalleerd maar wat? Ook heb ik die WickedGL geprobeerd maar die vond de game niet ofzo :?

Alvast bedankt, ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Westereen op 04-01-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:15

Aapje

Opel-beun
In halflife zit een MiniGLX driver oid
Ook geselecteerd?
Kan ik niet echt opmaken uit je post..

Iig toen ik nog een 3dfx in me 200mhz bak had, had ik ookaltijd problemen met de cs/hl meuk aan de gang te krijgen..
Kwam altijd met de oplossing dat ik een speciale driver moest installeren, openglsetup.exe (zo heb ik hem nog op me hd staan)
Als je geluk heb kan je die nog vinden op 't internet, zover ik weet zal ie er niet meer staan (2000/2001 oud).

Het ligt iig duidelijk aan je drivers die de gldrv van half-life niet ondersteunt, dus of andere drivers, of andere gldrv.
Zoveel gldrv ken ik niet, dus ik ga voor 't eerste meestal :)

Edit 8)7 @ Zelfde error die ik krijg voordat de Voodoo2 kaart erin zat
Mss de resolutie die je gekozen hebt te hoog? :?

[ Voor 12% gewijzigd door Aapje op 04-01-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
BaBoOn schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:56:
In halflife zit een MiniGLX driver oid
Ook geselecteerd?
Kan ik niet echt opmaken uit je post..
En waar moet ik die dan kunnen selecteren? Ik heb in de Counterstrike Software, D3D, OpgenGL als mogelijkheden meer niet.
Iig toen ik nog een 3dfx in me 200mhz bak had, had ik ookaltijd problemen met de cs/hl meuk aan de gang te krijgen..
Kwam altijd met de oplossing dat ik een speciale driver moest installeren, openglsetup.exe (zo heb ik hem nog op me hd staan)
Als je geluk heb kan je die nog vinden op 't internet, zover ik weet zal ie er niet meer staan (2000/2001 oud).

Het ligt iig duidelijk aan je drivers die de gldrv van half-life niet ondersteunt, dus of andere drivers, of andere gldrv.
Zoveel gldrv ken ik niet, dus ik ga voor 't eerste meestal :)
Ik zal er eens op zoeken. Als je hem nog op je HD hebt zou je hem dan niet op rapidshare.de kunnen zetten?
Edit 8)7 @ Zelfde error die ik krijg voordat de Voodoo2 kaart erin zat
Mss de resolutie die je gekozen hebt te hoog? :?
Nee, 640x480 nog maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:15

Aapje

Opel-beun
Westereen schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:59:
En waar moet ik die dan kunnen selecteren? Ik heb in de Counterstrike Software, D3D, OpgenGL als mogelijkheden meer niet.
Zit een dropdown venstertje ergens in de oude non steam HL engine Goed zoeken, in 't opengl scherm iig
Westereen schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:59:

Ik zal er eens op zoeken. Als je hem nog op je HD hebt zou je hem dan niet op rapidshare.de kunnen zetten?
No tnx 80mb uploaden :P
Als 't je echt niet lukt dan wil ik 't wel overwegen om hem om me site te zetten
Das idd niet zo hoog :+

[ Voor 2% gewijzigd door Aapje op 04-01-2006 20:40 . Reden: darn typo's :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
BaBoOn schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:39:
[...]
Zit een dropdown venstertje ergens in de oude non steam HL engine Goed zoeken, in 't opengl scherm iig

[...]
No tnx 80mb uploaden :P
Als 't je echt niet lukt dan wil ik 't wel overwegen om hem om me site te zetten
[...]

Das idd niet zo hoog :+
Ik ga wel even zoeken of ik een dropdown menu'tje kan vinden...
Nee hij is niet met googele te vinden, gooi openglsetup.exe maar door google en je vind niks ;(
Het zou mooi zijn als je hem op je site wil zetten. Mocht dat niet lukken kwa bandbreedte / ruimte dan heb ik daar vast wel een oplossing voor. ;)

EDIT: Ik vind nergens een dropdown menu'tje. Moet ik toch maar weer eens de steam versie uit de kast zoeken... 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Westereen op 04-01-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:47

Thandor

SilverStreak

Als ik Half Life 1.1.1.0 (geen idee of dit de nieuwste versie is) met een 3dfx Voodoo II wil draaien doe ik het volgende :
Half Life installeren, updaten naar 1.1.1.0.
Na het updaten bij 'Configuration' de OpenGL modus selecteren.

In geval van een Voodoo 1 : 3Dfx MiniGL driver selecteren in het dropdown menu aan de linkerkant. Uiteraard met een resolutie van 640x480.
In geval van een Voodoo II : 3Dfx MiniGL driver selecteren in het dropdown menu aan de linkerkant. Uiteraard met een resolutie van 800x600.

Vervolgens kun je Half Life spelen. Team Fortess en Ricochet draaien dan prima.
Hoe het met CS1.6 werkt weet ik echter niet, vermoedelijk is de configuratie hetzelfde. (Of je zou een nieuwere Half Life moeten hebben welke een andere configuratie heeft).

Hulpprogramma's heb ik nooit nodig gehad om Half Life te draaien. Slechts een kwestie van de goede 3dfx drivers installeren. FastVoodoo2 4.0 Gold Edition is op zich wel prima voor Half Life :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Ik heb de LegendgrafiX VoodooMage 2.2.0 drivers geinstalleerd. Daar zat een util bij waarmee je drivers kan selecteren welke hij gebruikt bij verschillende display modus'sen. Dat even ingesteld daarna CS ingesteld op OpenGL en het draait :)

Draait stukken beter als software maar vertoond soms toch wat geschok als er veel bot's bij elkaar staan :+
Misschien nog maar een Voodoo2 zoeken en SLI gaan draaien :P
Pagina: 1