Toon posts:

Krasjes op Brightview scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik heb zit een gruwelijk irritatie op te bouwen en ik wil jullie mening daar eens over horen.
Ik heb sinds kort een Hp Pavilion 8320. Deze beschikt over een zogenaamd Brightview scherm.
Dit houdt in het kort in dat er zo'n kunstof plaat voor het scherm zit wat een mooi helder en glanzend schermoppervlak oplevert.
Ik heb vanaf het begin elke keer netjes met het bekende zwartje matje gewerkt wat fabrikanten meestal tussen het scherm en het toetsenbord leggen.
Ook heb ik altijd met een vezelloos doekje gewerkt speciaal om dit soort oppervlaktes mee te reinigen. Ook heb ik altijd datzelfde doekje gecontroleerd op of er viezigheid in zat wat mogelijk kan krassen en in dat geval een nieuw doekje gepakt.
Maar nu tweakers:
Ik zat gisteren te werken voor de verandering met mijn studeerlamp aan. Dit is een felle halogeen lamp. ( ik heb trouwens altijd een effe zwarte achtergrond op de desktop. )
Tot mijn grote verbazing zag ik dat er op sommige plaatsten op het scherm heeeeele fijne haarkrasjes zaten.Deze krasjes zijn dus normaltiter niet te zien ( in daglicht of met gewoon licht )
Als je je best doet zijn ze dus met felle lampen op een donkere achtergrond ( zoals zwart ) te zien.

Mijn vragen:
Ben ik nu de enigste die dat heeft?
Is dit verschijnsel onvermijdelijk hoe zuinig en hoe voorzichtig je ook schoonmaakt?
Komt dit mischien omdat er nogal een zacht soort kunstof gebruikt wordt?

Bij voorbaat dank :)

Verwijderd

Ik heb een splinternieuwe Hp Pavilion DV8288EA aangeschaft bij de Mediamarkt. Toen ik het scherm uitklapte lag er geen zwart matje tussen en het scherm zat vol met vettige plekken. (geen vingerafdrukken). Ik had gelijk een negatief vermoeden over mogelijke dooie pixels en ja hoor 1 dooie pixel. Terug gebracht en een nieuwe uitgepakt bij de service afdeling van de Mediamarkt. Wederom weer een exemplaar vol met vlekken op het scherm. Een medewerker van de mediamarkt heeft toen speciaal vloeistof gehaald en me scherm schoongemaakt met een speciale doek (die wel vaak was gebruikt :r ) Het scherm zag er schoon uit en ik zag geen krassen of beschadigingen. Daarna had ik de laptop uitvoerig getest op dooie pixels en ten slotte was ik tevreden naar huis gegaan.

Eenmaal thuis heb ik het scherm nog een keer goed schoongemaakt met speciale Kruidvat brillendoekjes omdat er nog een hoop schoonmaakstrepen opzaten en helaas zag ik gelijk onder een felle lamp dezelfde soort flinterdunne strepen/krasjes :( ;)

Ik kan me er aan dood ergeren omdat me dat al eerder is overkomen. Het het altijd wel iets wat niet goed is wat ik prive koop. Dooie pixel hier en daar ...en op me werk kom ik bij wijze van spreken 50 TFT schermen tegen die brandschoon en vrij van dooie pixels zijn })

Maar goed ik besef nu gewoon als ik normaal achter me laptop zit en gebruik zoals het bedoeld is dan zie ik geen enkele streep zitten. De stofdeeltjes vallen juist eerder op ... >:) :D 8)

Het zit gewoon tussen je oren :7

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het ontbindingsproces was net van start gegaan...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.