Toon posts:

draadloze muizen zitten elkaar in de weg.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen dat mijn pointer op hol slaat en over het beeldscherm vliegt en ongecontroleerd overal op drukt en doet.......
Nu ben ik erachter gekomen dat mijn ontvanger van de muis vrolijk de muis van de buren meepakt.
We hebben beide toevallig een microsoft wireless optical mouse. (eerste versie)
Het vreemde is dat mijn ontvanger wel zijn muis pakt....maar vice versa niet.
Tevens hebben hun de muis al een hele poos en ik ook, maar nog niet eerder last gehad van dit fenomeen.
Ik kan ook nergens op de muis of ontvanger een optie vinden om de frequentie te veranderen o.i.d.

Weet iemand hier een oplossing voor of zie ik iets over het hoofd?
Omdat dit probleem in het verleden nooit heeft plaats gevonden en aan beide opstellingen is niks veranderd.

p.s. de buren hebben dezelfde muis maar dan in combinatie met een wireless toetsenbord.
ik weet niet of dit nog wat uit zal maken maar vermeld het er wel even bij.

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
Ga naar de winkel en vraag gewoon een andere muis die niet stoort op die van je buren. Die muizen horen elkaar niet in de weg te zitten namelijk.

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heeft eerder met de muis te maken dan met de I/O controller :)

Opslagmedia & I/O Controllers » Overige Hardware dus.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
zijn r niet zo'n knopjes om die te herkalibreren? Ooit heb ik dat met de goedkope aldi muis van een vriend moetn doen. Dus knopje op ontvanger en muis (onderaan) induwen met een pen voor een aantal seconden.

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Zet je pc ergens anders, verder van je buren vandaan. _/-\o_

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Borgoth schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:56:
Zet je pc ergens anders, verder van je buren vandaan. _/-\o_
Dit soort reacties zijn hier niet de bedoeling ;) Kom met constructieve oplossingen in plaats van omwegen die de topicstarter ook zelf had kunnen bedenken :)

Verwijderd

Topicstarter
jvvv schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:55:
zijn r niet zo'n knopjes om die te herkalibreren? Ooit heb ik dat met de goedkope aldi muis van een vriend moetn doen. Dus knopje op ontvanger en muis (onderaan) induwen met een pen voor een aantal seconden.
Helaas dit baat niet, sterker nog... als ik het connect knopje indruk van de ontvanger huppelt mijn muis vrolijk door het beeldscherm.
En terug gaan naar de winkel is ook geen optie omdat ik hem al meer dan een jaar in bezit heb.

Verwijderd

Probeer de muis te reconnecten op een tijd dat de PC van de buren uit staat. Als dat niet werkt kan je proberen de boel te resetten. (ook als de PC van de buren uit staat) Het resetten van de ontvanger gebeurt vaak bij het 30 sec ingedrukt houden van de connect knop. De muis is vaak te resetten door deze helemaal te ontladen > snelste batterijen er uit en + en - pool met stuk ijzer verbinden. Vervolgens de muis connecten en hopen dat ie het doet.
Pagina: 1