(ubuntu)internet werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-11-2025
Hoi,
Ik heb ubuntu geinstaleert maar ik krijg het internet niet werkend.
ik zit op een thuis netwerk aan gesloten.
ik heb alles bij de installatie netjes in gevult maar zodra ik op internet wil in ubuntu krijg ik de meldng dat ie de paginiga niet kan vinden.
met knoppix hebik het zelfde probleem.
systeem specs zijn:
Alu sata 2 64 moederbord met onboard lan kaart.
amd 64 3000+ venice
gforce fx5200
ubuntu 5.10 32 bit

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Is je thuisnetwerk bedraad of niet? Werkt het onder andere besturingssystemen wel? Welke chip zit er in voor je netwerkkaart?
Verder lijkt je enter-knop wel heel gevoellig, en je shift-knop juist wat ongevoellig.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 15:00
Iets meer info zou wel helpen. Wat zegt het commando ifconfig?
Heb je ook ergens een DNS server ingevuld?

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-11-2025
de chipset van de lan kaart is Realtek RTL8201CL .
en dns heb ik nog niet ingevoert. ik heb het nog niet zien staan dat ik dat moest doen. en is het mogelijk om een bestand in ubuntu op te slaan en vervolgens in windows weer te openen ?
als ik dat probeer met knoppix dn krijg ik geen toegang tot de hardeschijf waar al mijn bestanden staan :S. ik kan die schijf ook niet vinden in ubuntu :S

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Ik denk dat je je eens moet verdiepen in de benodigde instellingen voor internet (netwerk, drivers netwerkkaart, dns enz) Je topicstart en de tweede post is erg onsamenhangend. Wij kunnen er niet uit opmaken of je dns het niet doet (waarschijnlijk) of dat je geen ip adres gekregen/ingesteld of wat dan ook.

Daarnaast verwachten we enige basiskennis van Linux en enige inspanning van jezelf. Er is genoeg te vinden over dhcp/dns/netwerkinstellingen en drivers te vinden op internet. Je zal er zelf eerst energie in moeten stoppen.

Omdat het niveau van dit topic te laag is en de topicstart te vaag ga ik dit topic sluiten

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Dit topic is gesloten.