Logitech muis loopt willekeurig vast

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12 16:19
Hi, ik heb laatst deze cordless desktop set gekocht:
Logitech UltraX Cordless Media Desktop
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/6919.jpg

Probleem is dat m'n muis willekeurig vastloopt (cursor blijft op 1 plek), ik heb dit bij iemand anders met een andere cordless desktop ooit ook meegemaakt en toen moest je ff wat klikken en liep ie weer los.
Bij mij moet ik een toets op m'n toetsenbord drukken wil ik em unfreezen.
Begint dus zwaar irri te worden.

Heb al her en der rondgeneusd, ook op de logitech forums en daar word o.a. voor draadloze optische muizen gezegt om op te letten voor interference.
Goed, de receiver zit vrijwel pal voor het toetsenbord en muis op m'n bureau, maar natuurlijk is daar ook m'n monitor. Verder 2 speakers en een usb disk op m'n desk, maar die zijn niet dichtbij of ertussen ook.
En je zou denken dat je tegenwoordig minimaal last zou moeten hebben van andere apparaten toch?

Anyways,heeft iemand een idee wat er mis kan zijn of wat ik nog meer kan proberen of wat dan ook of dit normaal is?
Voor de rest erg fijn setje, jammer dat er geen categorie hiervoor is in de product survey :)

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

het is een raar probleem het klink mij in ieder geval dat de connectie tussen de muis en receaver niet goed is dit kan komen door:

• stoorzenders bv gsm,...
• zwakke batterijen
• fabricage foutje in de zender van de muis

nog een vraagje is het een optische muis, is het midden in het gebruik dat ze vastloopt en is het via infra-rood of RF

[ Voor 16% gewijzigd door pm1 op 05-01-2006 14:33 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12 16:19
Ja vaag,
Is nieuw setje dus nieuwe batterijen.
Tis RF (27mhz ofzo als ik de site bekijk hierboven) en gebeurt vaker als et in gebruik is, ik beweeg wat en dan loopt ie ff vast. Op een toets drukken verhelpt et dan.
ALsof de 2, mekaars frequentie blokkeren of whatever. Met het bordje heb ik wel geen problemen.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

het lijkt misschien stom maar zet je toetsenbord een buiten bereik van de zender en kijk eens of de muis dan nog vastloopt misschien ligt het probleem wel bij het toetsenbord

of probeer ook nog eens het toetsenbord op een andere pc of je hetzelfde probleem hebt

[ Voor 21% gewijzigd door pm1 op 05-01-2006 16:10 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.