Toon posts:

Plotseling pc crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

10 Minuten geleden zat ik lekker Serious Sam 2 te spelen, totdat mijn pc spontaan restartte. Bijna alle settings op high. Ik ben gelijk de bios ingedoken om de temps te checken, maar zag er allemaal goed uit. Zowel van mijn cpu als van mijn vga.

Toen ik in windows kwam, kreeg ik de melding dat windows is hersteld van een ernstige fout. Er is een aantekening van in het logboek gemaakt. (helaas weet ik het logboek niet te vinden, misschien dat jullie mij daar mee kunnen/willen helpen)

Mijn pc
AMD 4400+ dual core (nieuwste bios)
Nvidia 7800gtx 256mb (driver: 81.98)
ASUS a8n Premium
1gb OCZ vx gold (pc3200)
Maxtor dm10 - 250 gb
Western Digital 10k raptor - 74 gb
Nec 3540a dvd brander + Asus 16x dvd lezer
Standaard floppy drive
2x 120mm fan
Coolermaster Stacker zilvere editie
Logitech G15 toetsenbord + Razor Copperhead
Samsung 959NF monitor 19"
Tagan 530W voeding

Weten jullie of dit schadelijk is voor mijn pc of dat ik maatregelen moet gaan nemen met zonodig een tweede voeding? Ik ga nu even offline of met memtest mijn ram te testen. Ik hoop dat jullie tips hebben en de oplossing om in mijn logboek te kunnen komen.

mvg Paul

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Euh... dit is dus de eerste keer dat het gebeurt? Zoja, zo ik me geen zorgen maken. Pc crashen nu eenmaal. Als het meer voorkomt, moet je eens nadenken.

FOutmeldingenLog is bij Computerbeheer inAdministrative Tools te vinden in je Configscherm. En daar wat rondzoeken (weet het niet meer exact.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, memtest heeft niets gevonden. En ja het was de eerste keer dat ik deze error kreeg.
Het logboek geeft de volgende error:

Foutcode; 1000008e, parameter1: c0000005, parameter2: bfb313f0, parameter3: b5baab4c, parameter4: 00000000.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie. (link werkt niet)

edit: Na even gezocht te hebben in google, schijnt het dat het een hardware probleem is. Het heeft vooral met een audigy kaart te maken die ik niet heb.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 20:04 ]