Toon posts:

[XP] Processen in taakbeheer gaan up and down*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik bijvoorbeeld winrar open en een bestand wil uitpakken dan begint hij zoals altijd, maar om de paar seconden gaat het percentage bij taakbeheer weer op nul, waardoor er groote vertragingen komen met het uitpakken van het bestand, dit gebeurt met meerdere applicaties. In taakbeheer zie je dus dat ze een paar seconden op normale nivo draaien en dan weer terug dalen naar nul, om daarna weer omhoog tegaan.Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/6761/taakbeheer11nh.jpg

weet iemand misschien waar het aan ligt, zodat ik dit probleem kan oplossen. 8)7

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Mogelijk heeft het te maken met het feit dat je slechts momentopnames ziet: iedere 2 seconden wordt er een update getoond. Als net op dat moment er door het systeem data naar de disk wordt geschreven dan wacht WinRAR daar mogelijk op met als resultaat: 0% CPU gebruik. In werkelijkheid zal WinRAR waarschijnlijk vrijwel constant (bijna) 100% CPU gebruiken, op enkele momenten na dat er gewacht wordt op hardware (zoals schijven, netwerk etc).

Kijk eens bij de tab "Prestaties", als het goed is zie je daar dat je CPU constant vol gebruikt wordt.

Edit: mocht het toch zo zijn dat WinRAR niet gewoon af en toe moet wachten op hardware maar dat een ander programma (met hogere prioriteit) steeds CPU tijd claimt, dan moet je dat terug zien in de lijst met processen.

[ Voor 57% gewijzigd door Stamgastje op 04-01-2006 18:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
bij presentatie schommelt hij tussen die 40 en 60 procent, maar ik denk niet dat het daarmee te maken heeft, want de tijdsduur bij winrar zie je ook stoppen hoger worden en dan weer verder gaan. En het is niet alleen een winrar probleem maar ook bijvoorbeeld met het scannen met norton of spydokter. Er is denk ik iets wat die applicaties tegen houd om constant te draaien.

Het is trouwens een intel 3.4 ghz 2048 ddr2, een half uurtje om een film uit te pakken is dan niet normaal, als ik dat in het verleden ook in 5 min heb gedaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 19:26 ]

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Wordt misschien je CPU te heet en schakelt hij Thermal Throttling in? Controleer eens of je koeler wel goed werkt (en goed bevestigd is) en kijk met een programma als speedfan eens wat de temperatuur van je CPU is.

[ Voor 6% gewijzigd door Stamgastje op 06-01-2006 12:20 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-03 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het wisselen van processen is heel normaal. Het eene proces heeft nu eenmaal voorrang op het andere process. Als een ander proces een hogere prioriteit heeft dan b.v. Winrar dan zal het proces Winrar terug "geschakeld" worden, totdat het proces dat een hogere prioriteit heeft klaar is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Voortaan aub verder kijken langs de subfora - je post hier een 100% softwarevraag in een hardwareforum :o

Move Processors, Moederborden & Geheugen -> Windows Operated Systems

Oslik blyat! Oslik!

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-03 22:54

silverstorm

tearing me apart

Gokje.
Je virusscanner die overactief het bestand gaat scannen... Daarmee je CPU claimt.
Kijk eens wat je virusscanner doet onder het uitpakken.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem zit em volgens mij in het verschil van hardeschijf, ik heb 1 ide en 1 sata, het uitpakken op de sata gaat in ongekende snelheid, terwijl de ide er 20 keer zo lang over doet. Ik heb het getest.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

En de IDE-schijf is op DMA-mode ingesteld?

Rechtermuisknop op 'Deze computer', tabblad 'Hardware', knop 'Apparaatbeheer', 'IDE ATA/ATAPI Controllers', Eigenschappen van de 'PATA Controller'. En dan moeten zowel de primary als de secondary op 'DMA'-modus staan. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Je kunt met de Performance-monitor controleren of je HDD de bottleneck is door de counter "Avarage Disk Queu" te bekijken. Als deze boven de 2 uitkomt dan is je HDD de bottleneck.
Pagina: 1