Intel 8088 systeempje: HDD Mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-01 20:32
Ik heb een systeempje met een "Turbo 10 Mhz" mobo, en een Intel/AMD 8088 chipje. Er zitten twee 5,25 Inch Floppydrives in. Het probleem is: ik kan de HDD niet vinden =\ Ik denk dus dat progjes in de eerste drive gingen, en opslag op de 2e floppydrive. Ik zie nergens een IDE-controller, alleen een FDD-controller. Ik heb een kabeltje voor een 3,5 Inch FDD gepakt, een kabel voor de stroom gesoldeerd, doorgemeten, en aan de FDD gehangen. Hiervan kan ik dus (nog) niet booten, omdat ik alleen dos 7 op cd heb. De FDD probeert te lezen, maar geeft drive not ready. Is dat omdat de controller het niet ondersteunt? of is een windows XP boot-floppy niet de manier om dit soort dingen te testen (Ik bedoel: zou ik een 720 of 360k floppy moeten hebben? of een andere controller?) En ís er een mogelijkheid om een IDE-controller in een ISA-slot te gooien? Heeft iemand suggesties?

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:39

SeatRider

Hips don't lie

Suggesties: in die tijd had je nog geen high density, dus zoek een 720k floppydrive. Harde schijf moet vast wel lukken, alleen denk ik niet dat de controller daarvoor on board zit. En het zal ook wel geen IDE schijf zijn. In die tijd had je MFM en RLL.

Jeetje wat ben ik oud ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• DJFliX
Er zit geen HDD-controller in. Ik heb nog een ISA-bordje met IDE, maar zou dat werken? (ik heb nu niet de beschikking over het bordje...)

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:09

Dark

who tweaked the light?

op isa soundcards zit vaak wel ide om een cd-rom op aan te sluiten, wellicht werkt een harddisk er ok wel op...

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:39

SeatRider

Hips don't lie

DJFliX schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 18:34:
Er zit geen HDD-controller in. Ik heb nog een ISA-bordje met IDE, maar zou dat werken? (ik heb nu niet de beschikking over het bordje...)
Hangt er vanaf of het bios dat ondersteunt. Zit er uberhaupt een setup in waarbij je dat soort dingen kunt instellen? Ik zou om te beginnen die ISA controller erin steken en kijken of het systeem hem herkent/er iets mee doet. Het is een 8 bits ISA controller, neem ik aan?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• DJFliX
dunno =\ ik heb het kaartje niet, het ligt buitenshuis (wel onder een dak natuurlijk =P) Het is/was een kaartje met een LPT-poort, een COM-poort, en een FDD en HDD-cotroller. Maar dat gaat natuurlijk niet werken, want hij komt heloof ik uit een 386-je, en die was geloof ik al 16 bits. Evenals de geluidskaart. (Van creative =P en ik heb ook een OPTi 16 van 't een of ander, maar die zijn ook 16 bits...) Dus ik denk dat ik maar eens op zoek moet naar 5,25 inch floppy's, of een 1-mode 360- of 720k floppy drive moet.

Pagina: 1