Na installeren nieuw mobo start Windows niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Hallo,

Ik heb een zojuist even een nieuw moederbord in m'n pc gezet, alleen is het probleem dat Windows niet wil booten, ik krijg een STOP melding. Ik zelf denk dat het met mijn HDD te maken heeft. Nou kon iemand mij iets vertellen dat ik iets met m'n HDD op generic moest zetten, maar hier wordt ik weinig wijzer van.

Weet iemand wat hiermee bedoeld wordt, en kan ik hiermee zorgen dat Windows wél wil booten ? M'n harde schijf doet het in een andere pc namelijk perfect, zoals je ziet :).

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:59

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Als je een nieuw moederbord in je pc stopt is het vaak handig om Windows opnieuw te installeren. Zo zal het iig niet gaan werken :). Dit had je trouwens ook wel zelf kunnen bedenken...

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Het moederbord zal ook zeker compleet anders zijn qua chipsets ?

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Ja het is een compleet ander moederbord. En waarom zou ik opnieuw moeten installeren ? Dat is in mijn geval héél veel werk, en bovendien moet het gewoon kunnen werken. Nu wil ik alleen weten hoe.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-03 13:28

SeatRider

Hips don't lie

Zoek maar even op dit forum, deze vraag is al vele malen eerder voorgekomen. Dat weet ik, omdat ik al vele malen heb gereageerd op een vraag als deze.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mcdronkz schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 18:25:
Ja het is een compleet ander moederbord. En waarom zou ik opnieuw moeten installeren ? Dat is in mijn geval héél veel werk, en bovendien moet het gewoon kunnen werken. Nu wil ik alleen weten hoe.
Je moet opnieuw installeren omdat je een andere mobo hebt met een andere chipset. Hierdoor wordt de HAL een beetje f*cked up waardoor je veel errors krijgt. Je zegt wel heel stellig dat het gewoon moet kunnen werken, maar dat is dus niet zo. Gewoon windows opnieuw installeren en dan werkt het pas goed. Je kunt wel proberen om nieuwere devicedrivers te installeren, maar je zult merken dat windows hierin echt extreem brak/traag zal werken, natuurlijk ook niet iets dat je wilt :).

En wat is heel veel werk? Windows is in een uurtje geinstalleerd, lijkt me toch niet zo'n probleem
Pagina: 1