Mijn verjaardag komt eraan en ik maak fanatiek muziek met de computer, heb ook een m-audio uc33 en keyboard. Nou gebruik ik gewoon de onboard kaart van mijn pc, want die soundblaster van 6 jaar geleden die ik nog heb liggen zal weinig verschil maken. Maar ik wil dus een nieuwe geluidskaart aan gaan schaffen. maar welke....?
Een aantal eisen:
- niet duurder dan 200 euro, het liefst maar 100 euro
- vooral een doel is de latency's wegnemen in reason en fruity, ik irriteer me eraan dat als ik iets doe op mijn controllers dat het pas 35ms later te horen is, ik weet het... een halve seconde... maar het maakt uit!
- ruisonderdrukking, de onboard soundmax heeft nogal een ruis als die wat harder staat, wat vervelend is.
- dolby surround 5.1
- midi-ingang zou mooi zijn maar is geen vereiste, controllers zijn usb
Ik heb een aantal dingen gelezen over de x-fi, dat dit zo'n onwijze revolutie is op geluidsgebied, is dit zo? en hoe doen concurrenten het als terratec, m-audio en hercules?
De FaQ gaf mij weinig duidelijkheid.
Een aantal eisen:
- niet duurder dan 200 euro, het liefst maar 100 euro
- vooral een doel is de latency's wegnemen in reason en fruity, ik irriteer me eraan dat als ik iets doe op mijn controllers dat het pas 35ms later te horen is, ik weet het... een halve seconde... maar het maakt uit!
- ruisonderdrukking, de onboard soundmax heeft nogal een ruis als die wat harder staat, wat vervelend is.
- dolby surround 5.1
- midi-ingang zou mooi zijn maar is geen vereiste, controllers zijn usb
Ik heb een aantal dingen gelezen over de x-fi, dat dit zo'n onwijze revolutie is op geluidsgebied, is dit zo? en hoe doen concurrenten het als terratec, m-audio en hercules?
De FaQ gaf mij weinig duidelijkheid.
Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)