Toon posts:

Variabele 2-4-8 mb video kaart hoe naar 8mb zetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PCG-F801/A sony vaio laptop (p533,128mb)

Video Chipset Trident Cyberblade i7
Video Memory Up to 8 MB SDR

In de handleiding die ik heb opgezocht op internet stond dat het mogelijk is om het te veranderen. Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b29/taipau/vmem.jpg

Maar dat is voor een andere O.S dan winxp nl versie. Ik heb precies die stappen gevolgd maar zie geen tab met memory staan.

Iemand een idee hoe ik mijn video kaart naar 8mb zet?

En zou dit mij helpen met het afspelen van divx bestanden (gaat nu schokkerig)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:56
In het BIOS van je notebook ;)

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:17

TheBorg

Resistance is futile.

Heb je de Trident drivers geïnstalleerd? Misschien dat de Microsoft drivers deze functie niet ondersteunt.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet wel de juiste drivers van je videokaart installeren hiervoor. Ik denk niet dat het je veel oplevert zodat divx soepeler gaat. Maar het zou opzich wel moeten kunnen op een p533. Maar misschien is XP hier wat te zwaar voor.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik ga voor Ricardo. Deze optie is in te stellen via de bios. :)

Toch niet helemaal, in dat plaatje staat "click to apply". :z

[ Voor 14% gewijzigd door niels88 op 04-01-2006 17:24 ]

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-08 09:38
Noork schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:22:
Je moet wel de juiste drivers van je videokaart installeren hiervoor. Ik denk niet dat het je veel oplevert zodat divx soepeler gaat. Maar het zou opzich wel moeten kunnen op een p533. Maar misschien is XP hier wat te zwaar voor.
de snelheid maakt niet veel uit want ik heb hier een p2 233 mhz met windows erop staan en werkt kij soepel.
IK zou kijken anders of je er meer ram ik zou moeten doen want dat is echt nodig als jij op xp films wil kijken (ik heb er 400 mb ram in zitten en werk kij en kij soepel)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb deze notebook ook gehad (zit overigens geen P533 in maar een AMD K6 533).
Zowel in windows als in de bios kun je de de grootte van het geheugen veranderen.

• Noork
  • Niet online
oh zo'n K6 met 128MB is wel erg schamel, zeker met XP erop. Zet er Win 98 op, en ik geef je een kans, of zoals willfreak al schrijft je geheugen uitbreiden.

[ Voor 3% gewijzigd door Noork op 04-01-2006 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mij was windows 2000 aangeraden (sp4 zijn ze nu volgens mij)

Extra geheugen... tjah (volgens mij zit er al 2 keer 64mb in (2 slots max 256mb) Zal denk totaal zijn niet dat ik er 2 van 256 in kwijt kan.

Ik heb ook al... tromgeroffel iets van een geexbox gebrand. Alleen dat werkte totaal niet. Volgens mij herkende hij mijn beeldscherm niet.

Ik zal zo eens kijken welke drivers ik heb geinstaleerd en of ik iets snap van een bios (kloten met een bios... als dat maar goed gaat)

@terw dan: Wanneer had je em gekocht? was het een goede in die tijd?

amdk6 533 niet zo snel als een p533?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 17:58 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:56
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:56:
Mij was windows 2000 aangeraden (sp4 zijn ze nu volgens mij)

Extra geheugen... tjah (volgens mij zit er al 2 keer 64mb in (2 slots max 256mb) Zal denk totaal zijn niet dat ik er 2 van 256 in kwijt kan.

Ik heb ook al... tromgeroffel iets van een geexbox gebrand. Alleen dat werkte totaal niet. Volgens mij herkende hij mijn beeldscherm niet.

Ik zal zo eens kijken welke drivers ik heb geinstaleerd en of ik iets snap van een bios (kloten met een bios... als dat maar goed gaat)

@terw dan: Wanneer had je em gekocht? was het een goede in die tijd?

amdk6 533 niet zo snel als een p533?
Nee AMD K6 is minder krachtig dan de p533.

Verwijderd

Topicstarter
Het scheelt de helft aan schokken.

Heb de bios helemaal zelf gevonden. Eerste keer zat ik maar op del te rammen. Kwam ik erachter na escape te hebben gedrukt dat ik op F2 moest drukken.

Nu Maar kijken of ik geex box aan krijg.
En anders windows 2000.

En eng word het als ik mijn sodimm geheugen moet vervangen door grotere reepjes

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gooi er win98 op om divxjes te kijken :) of duw er 256MB totaal in met win2k. Een K6 is niet echt superkrachtig, dus verwacht geen wonderen als je er een relatief zwaar OS als 2000 of XP opgooi :)
Pagina: 1