Domein overdragen aan iemand anders, geen verificatie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 15:33
Ik heb een NL domein wat gehost is bij active24, en nu wil ik het aan iemand anders overdragen..

Ik moet hier 2 formulieren uitprinten, invullen & handtekening, en opsturen:
http://help.active24.nl/support_system/t3.asp?folderid=490

Alleen word er helemaal niet gevraagd om een kopie van mijn paspoort o.i.d., is dat niet vreemd?
Volgens mij zou ik dan zo het domein van iemand anders op mijn naam kunnen zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Als het goed is neemt Active24 contact met jouw op. Aan de hand van de gegevens die zij van jouw hebben.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 10:30
en anders mail je active24 eventjes met die vraag hoe het verder in zn werking gaat aangezien je het raar vind dat er geen legitimatie bij moet :)

Sign here please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:17
Zodra het domein verhuisd gaat worden, word er een e-mail gestuurd naar het postmaster@domein adres (iig het adres dat bij sidn geregistreerd staat)
pas als deze replied dat het goed is, word het domein verhuisd.
Ik ga er vanuit dat je zelf de beheerder van het postmaster adres bent, op die manier kun je niet zo 123 een domein verhuizen zonder goedkeuring van de andere partij.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je moest toch tekenen?

Maar er wordt inderdaad wel eens op deze manier een domein gekaapt, blijkbaar wordt de handtekening dan niet goed gecontroleerd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:24
Joni schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:20:
Maar er wordt inderdaad wel eens op deze manier een domein gekaapt, blijkbaar wordt de handtekening dan niet goed gecontroleerd ofzo.
Wordt een handtekening ooit goed gecontroleer dan? Volgens mij is dat de grootste schijnveiligheid die er bestaat ;) Maar goed, da's waarschijnlijk off-topic... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

messi schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:19:
Zodra het domein verhuisd gaat worden, word er een e-mail gestuurd naar het postmaster@domein adres (iig het adres dat bij sidn geregistreerd staat)
pas als deze replied dat het goed is, word het domein verhuisd.
Ik ga er vanuit dat je zelf de beheerder van het postmaster adres bent, op die manier kun je niet zo 123 een domein verhuizen zonder goedkeuring van de andere partij.
Er is bij een overdracht van een .NL domeinnamen geen bevestiging van de oude eigenaar nodig. Een Deelnemer Cat. I kan gewoon een wijziging domeinnaam houder doorvoeren, hiervoor heeft hij wel formulieren nodig die zijn ondertekend door de oude eigenaar en de nieuwe eigenaar, maar deze worden in de praktijk vrijwel nooit opgevraagd door SIDN.

Bij een verhuizing van de ene naar de andere deelnemer cat. I is er ook geen bevestiging nodig van de oude eigenaar. Er wordt een mailtje gestuurd naar het e-mailadres onder het administratief-contact bij de betreffende domeinnaam, maar deze hoeft niet bevestigd te worden, dat is enkel een bericht met daarin de melding dat je domeinnaam wordt verhuisd. De domeinnaam wordt altijd verhuisd zodra er een verhuisaanvraag is ingediend door de deelnemer, of die nou wel of niet echt door de houder van de domeinnaam is aangevraagd/ingediend. Het enige dat je hier tegen mag doen is de SIDN de formulieren laten opvragen bij de nieuwe deelnemer, als deze die dan niet kan tonen wordt de verhuizing teruggedraait. Het leuke is alleen dat je domeinnaam binnen 2 werkdagen is verhuisd en dat je vaak 3 of meer dagen krijgt om de formulieren te sturen naar SIDN (als deelnemer die de verhuizing heeft aangevraagd). De huidige deelnemer kan wel direct een terugverhuizing aanvragen zodat de domeinnaam in principe niet onbereikbaar wordt, maar hiervoor heb je dan ook weer officieel getekende contracten nodig. Bij een valse verhuizing krijgt de deelnemer hiervoor wel een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 15:33
Bedankt voor de reacties.

Ik had Active24 gebeld, die zeiden dat er idd verder niks nodig was, alleen die 2 formuliertjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:55

Eijkb

Zo.

Overigens neemt het SIDN wel steekproeven hoor. Ik heb al regelmatig de formulieren mbt verhuizing moeten doorgeven aan de legal afdeling van het SIDN. Heb ze eens gevraagd hoe en wat. Ze vragen die formulieren op als de verhuizing om welke reden dan ook niet soepel verloopt of gewoonweg als steekproef.

.

Pagina: 1