IRC netwerk enkel toegankelijk maken via applet

Pagina: 1
Acties:

• Poestie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-01-2025
Hallo,

Ik heb een IRC netwerk draaien met IRCxPro maar ik wil ervoor zorgen dat het netwerk en zijn rooms enkel te bereiken zijn via de chatapplet op mijn website, en niet via mIRC of andere software.

Ik heb al gedacht aan een wachtwoord op de rooms, maar die kan men dan gewoon via de source ophalen.

Ik hoop echt dat er een andere manier is ...

Mvg,
Frederic

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

draait het op dezelfde machine?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Poestie
Neen

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Je kunt (i.i.g. bij unrealircd) aangeven wie er mag connecten met een bepaalde poort, geen idee hoe dat werkt met IRCxPro.

Verder heeft dit weinig met programmeren te maken, dus ik move je topic even naar Software Algemeen

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:28

defiant

Moderator General Chat
afaik gedraagt een Java IRC client zich precies hetzelfde als een normale client, het is dus zeker niet gemakkelijk om onderscheid aan te brengen. Wat je zou kunnen proberen is bijvoorbeeld om een client-check (ctcp nick version) te doen bij het connecten, maar dat is natuurlijk ook makkelijk te faken. Zo zijn er er wel meer client checks, maar die zijn door een gebruiker die doorzet ook wel te omzeilen, het is maar hoe ver je wilt gaan.

De enige echte oplossing is volgens mij is webgebaseerde chatsoftware die puur alleen werkt dmv http Get/Post, maar ik heb geen idee hoe goed/uitgebreid deze zijn, ze bestaan iig wel. Maar dat werkt alleen weer op maar 1 server.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:15

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, ik weet niet of je in je irc sercer kan instellen dat ie alleen die ene hostname accepteerd, maar desnoods kan je gewoon in de firewall van die server instellen dat alleen de server waarop jou web client staat mag connecten op je irc poort. Lijkt me vrij simpel allemaal.

hmm, met java ligt dat idd anders ja, ff niet aan gedacht :X

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 04-01-2006 18:42 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 18:38:
Mja, ik weet niet of je in je irc sercer kan instellen dat ie alleen die ene hostname accepteerd, maar desnoods kan je gewoon in de firewall van die server instellen dat alleen de server waarop jou web client staat mag connecten op je irc poort. Lijkt me vrij simpel allemaal.
Java-clients gebruiken toch écht de TCP/IP-stack van de client's PC en niet die van de server waar toevallig de applet op draait.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:28

defiant

Moderator General Chat
Orion84 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 18:38:
Een Java IRC client connect vanaf het IP van de client, niet van de server. Daarom is het zo moeilijk onderscheid te maken.
edit: spuit11

[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 04-01-2006 18:41 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Osiris
  • Niet online
Je zou wel een koppeling kunnen maken met logs ofzo.. Dat de gebruiker éérst de web-irc moet openen (te zien in Apache's log) en dat vervolgens dat IP-adres binnen 5 minuten moet connecten, voordat de 'sessie' weer verloopt ofzo.
Dat is denk ik alleen wel moeilijk te realiseren, aangezien je dan in je IRCd vanalles moet hacken gok ik :)

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Osiris schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 18:43:
Je zou wel een koppeling kunnen maken met logs ofzo.. Dat de gebruiker éérst de web-irc moet openen (te zien in Apache's log) en dat vervolgens dat IP-adres binnen 5 minuten moet connecten, voordat de 'sessie' weer verloopt ofzo.
Dat is denk ik alleen wel moeilijk te realiseren, aangezien je dan in je IRCd vanalles moet hacken gok ik :)
Bovendien kan je dan ook gewoon nadat je die pagina hebt geopend alsnog mirc starten ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Osiris
  • Niet online
Idd, kan, maarja, iets anders zou ik zo snel niet kunnen bedenken eigenlijk.

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

tsja, je zult idd haast naar een andere oplossing moeten zoeken dan irc. Dus gewoon een combo van server en client die vergelijkbaar werken voor de gebruiker, maar niet het irc protocol praten, waardoor je niet met standaard beschikbare apps kan connecten.

• Osiris
  • Niet online
Dan moet de TS weer aan een niet-standaard Java-client zien te komen. Dan is het denk ik makkelijker om een bestaande open source Java-IRC-client te gebruiken en daar een password in te hacken ofzo.

Of iig een soort encrypted authenticatie, want een simpel passwordje valt weer te sniffen.

edit:
Al weet ik niet of de door de TS gebruikte IRCd wel open-source is, aangezien dat dan ook wel een vereiste moet zijn..

[ Voor 39% gewijzigd door Osiris op 04-01-2006 19:33 ]

• Poestie
Ik vrees meer en meer dat ik IRC niet zal kunnen gebruiken. µWat wel enorm jammer is, want echt uitgebreide stand-alone chatsoftware is er niet. Flash gaat ook niet aangezien er vrij veel uit de database moet geimporteerd worden.

Erg jammer, maar kent iemand toevallig een uitgebreid chatsysteem dat real-time werkt, eventueel met AJAX?

Mvg,
Frederic
Pagina: 1