Toon posts:

[XP] Remote desktop over internet*

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nieuw hier en niet zo bekend met internet instellingen enzo.

nu is mijn vraag ik heb een draadloos netwerk en ik wil graag via mijn laptop in loggen op mij gewone pc. en dan het liefst via internet. (dus geen progje). hoe kan ik dit het beste doen

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Heb je Google al eens geraadpleegd? Want dit antwoord kan je gewoon in een 1st hit vinden ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

poort 3389 @ TCP openen op het lokale ip van de betreffende PC (in de router dus)

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
ik neem aan dat je windows xp pro hebt,
dan moet je even eigenschappen van deze computer
dan ga je naar verbinding van buitenaf
daar moet je even aanvinken dat je dit toestaat!

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik gedaan maar als ik de ip van mijn pc invul op de laptop doet hij niks

• exempt
log je dan vanaf de zefde internet verbinding in of via een anders? want dan moet je niet het locale ip gebruiken!

anders heb je misschien een firewall aan?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb thuis een draadloze verbinding dus ik denk dat ik op de zelfde inter zit
maar je hebt twee ip's een van jou pc naar de router zeg maar en een voor internet wat je kan zien op http://www.watismijnip.nl welke moet ik dan hebben

• exempt
het ip van de laptop, computernaam kan ook!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:06

Kvn

exempt schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:59:
het ip van de laptop, computernaam kan ook!
Nee, dat dus niet.

Als je op hetzelfde netwerk zit, en dat zit je als ik het zo lees,
pak je het interne ip van je pc, en die vul je in bij RDC / Verbinding met Extern Bureaublad op je laptop :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:57:
ik heb thuis een draadloze verbinding dus ik denk dat ik op de zelfde inter zit
maar je hebt twee ip's een van jou pc naar de router zeg maar en een voor internet wat je kan zien op http://www.watismijnip.nl welke moet ik dan hebben
het portmap verhaal lezen in de networking faq.

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik op de laptop zit moet ik dus de ip van mijn pc gebruiken (dat doet hij dus niet)

• exempt
heb je misschien een firewall??

volgens mij moet je als je windows xp pro sp2 hebt het ook nog toestaan in die firewall!

[ Voor 60% gewijzigd door exempt op 04-01-2006 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb gen firewall (heb ik al uit gezet)

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Welk OS draai je? Onder Windows XP Professional kan je namelijk gebruik maken van Remote Desktop for Administration, die standaard ingebakken zit. Er is daar een mooie howto over geschreven: [rml][ 2003]Howto: setup Remote Desktop[/rml] (hij is geschreven voor Windows 2003, maar onder XP Professional werkt het hetzelfde). Die had je ook kunnen vinden in Windows Operating Systems - Howto's and Guides :) Draai je geen Windows XP Professional, dan zal je gebruik moeten maken van programma's als RealVNC (gratis).

Hoe je je router zou moeten instellen, hangt af van het merk en model van je router, maar een verhaal over poortmappen kan je hier vinden: Het Grote Poortmappingsverhaal :)

[ Voor 7% gewijzigd door the_shadow op 04-01-2006 17:38 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Maak eens een screenshot van de foutmelding en post hem hier..

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:39
Heb je een apart router en acces point? Want dan heb je nog best kans dat je pc in een 192.168.0.x subnet zit en je laptop in een 192.168.1.x subnet. En dan is het niet vanzelfspreken dat het werkt. Iets meer info dus overhoe je netwerk eruit ziet, ip's, kan je wel pingen, doet het netwerk het wel etc etc.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
de pc is 10.0.0.x en de laptop ook (10.0.0.x) maar ik heb die how to helemaal gevolgt maar hij doet het nog niet.

Ik voer het goede ip in goede gebruikersnaam en password maar kapt het niet

Verwijderd

Topicstarter
Met een programma op bijde pc's lukt het wel maar dat wil ik niet

Verwijderd

wel aangegeven binnen Windows wie er mogen connecten?

Remote > Select Remote Users

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:41:

nu is mijn vraag ik heb een draadloos netwerk en ik wil graag via mijn laptop in loggen op mij gewone pc. en dan het liefst via internet. (dus geen progje). hoe kan ik dit het beste doen
Ten eerste maar eens welkom op GoT :)

Wij hebben op GoT erg veel regeltjes opgesteld in allerlei FAQ's, policies en dergelijke - ik pak de belangrijkste er nog even uit omdat ik niet het idee heb dat je ze helemaal onder de knie hebt :P
  • Kies altijd een goede topic titel die je probleem omschrijft. "Remote desktop" is geen goede topic titel - "[XP] Remote desktop werkt niet over internet" misschien wel.
  • Probeer je vraag eerst zelf op te lossen - geef bv. even aan wat je zelf geprobeerd hebt en zelf al gedaan hebt om je vraag op te lossen. Waar heb je zoal al eens opgezocht, en wat kwam je tegen?
  • Geef duidelijk en helder genoeg informatie over je omgeving

Verwijderd

DMZ open zetten in je router

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:11

Valkyre

Kitesurf FTW!

op je pc (waar je dus op in wilt loggen) de gebruik een wachtwoord geven.
zonder wachtwoord geen RDP.

iRacing Profiel

• Qman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2021

Qman

Tha Lup

Weet je wel zeker dat je desktop Win XP Professional (of Corporate) is?
Zo nee, geen extern initialized RDP

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in een tutorial gelezen dat je de IIS (Internet Information Services) moet instaleren van af de winxp cd maar hij pakt de cd niet (het is een orginele cd) en kan ik dat dan ergens anders downloaden ofzo want ik denk dat dat het probleem is

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02 09:41
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:14:
Ik heb in een tutorial gelezen dat je de IIS (Internet Information Services) moet instaleren van af de winxp cd maar hij pakt de cd niet (het is een orginele cd) en kan ik dat dan ergens anders downloaden ofzo want ik denk dat dat het probleem is
Even voor de zekerheid je gebruikt toch wel de Remote desktop client? ook te starten door start run mstsc te starten.

Welk os draait er op je laptop?

Ok je loopt een btje te klooien IIS is niet nodig voor remote werken alleen wanneer je dit via een browser zou willen doen:)

Je gaf aan dat je wel een inlogscherm krijgt als je op connect drukt. DIt is goed want dat betekent dat je verbinding goed is en je XP station goed staat ingesteld!

Nu waarom kan je niet inloggen wat is de melding.

Heeft je XP user account waar je normaal mee kan aanloggen een wachtwoord?? zo niet dan werkt het niet en moet je een wachtwoord instellen.

Heeft je XP account waarmee je wilt aanloggen administrator rechten? Niet dan moet je een aantal instellingen aanpassen makkelijker om hem admin te maken.

Suc6

[ Voor 8% gewijzigd door schiffeb op 06-01-2006 10:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt ik heb XP pro op mijn pc er opnieuw opgezet. en gelijk IIS en toe werkte het wel.

Maar bedankt voor alle hulp.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik een ander probleem. Ik kan thuis wel inloggen op mijn host maar op mijn werk niet. ik heb poort 3389 al opengezet en dat doe ik het outside ipadres invullen en dan de poort (xx.xx.xx.xx:3389) maar ik kan dan niet inloggen. krijg http error 404

• sig69
Je haalt een aantal zaken door elkaar volgens mij. Poort 3389 is voor de remote desktop connection. Probeer je nu TSWeb te benaderen via poort 3389? Vertel eens precies wat je doet?

Roomba E5 te koop

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je hebt geen IIS nodig. Gebruik daarvoor de client. start > uitvoeren > mstsc.exe
Als je OS aan de verbindende kant lager is dan XP kan je 'm downloaden op: http://www.microsoft.com/...ads/tools/rdclientdl.mspx

Tsweb werkt anders. Volg http://www.microsoft.com/...ert/northrup_03may16.mspx van a tot z en het kan niet fout gaan :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer via tsweb op een andere pc inteloggen (buiten mijn netwerk) maar ht lukt niet. ik voer in xx.xx.xx.xx/tsweb, maar dan krijg ik de de fout melding 'de pagina kan niet worden weergegeven'. en ik weet niet wat ik fout de heb heel de tutorial gevolgd maar het lukt niet.

Voel me best wel dom eigenlijk

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Krijg je wel iets als je http://xx.xx.xx.xx doet? Zou je een IIS under construction-pagina moeten krijgen.
Of telnetten naar poort 80?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
werkt ook niet

Of telnetten naar poort 80??????

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 21:03 ]

• sig69
Als ik je startpost lees:
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:41:
Hallo,

Dan komt dat niet helemaal overeen met wat je nu zegt, maw: ik ben de draad kwijt.
Kan je de hele situatie niet een keer duidelijk posten?
-OS van client en host?
-Van waar naar waar probeer je te verbinden?
-Hoe ziet het netwerk eruit? Zitten er nog routers/acces points tussen?

Roomba E5 te koop

Pagina: 1