Beeld problemen (No Video Input)

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-07 09:10
Ik zit sinds kort met een probleem, namelijk: ik kreeg geen beeld. Ik krijg alleen een hokje met daar in: "No video input".
Dit heb ik gekregen sinds mijn PC is gecrasht. Hoe dit kwam weet ik niet. Ik zat een filmpje via firefox te kijken en toen kreeg ik een foutmelding met firefox.exe (meer heb ik niet kunnen lezen) en is toen automatisch opnieuw opgestart.

Ik heb van de week mijn PC mee genomen naar vrienden, toen ik hem aanzette kreeg ik hetzelfde bericht. Ik heb het toen opgelost door op CTRL+ALT+DEL te drukken, toen deed 'ie het opeens weer. (dit werkt nu helaas niet.).

Wat ik heb geprobeerd: monitor op laptop aangesloten (resultaat -> beeld), PC 6235532x opnieuw opgestart (resultaat -> no video input).. Ik weet het niet meer :(

Wie kan mij helpen?

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-07 23:28
Iets meer info zoals specs is wel welkom, hier kunnen we niet veel mee

• Dekay
Intel Pentium 4 3.0 GHz, Asus P4P800-E Deluxe, 1GB geheugen, Club3D Radeon 9800 SE, Philips 170C 17" TFT

• netvista
Probeer es met een oud PCI videokaartje of je dan wel beeld krijgt.

• Dekay
Heb ik nu net geprobeerd, blijft No Video Input geven..

• netvista
ok, probeer dan je cmos ff te restten naar default

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
PCi of AGP? Als dit ook AGP is kan je AGP slot stuk zijn (of iets heel anders natuurlijk).

Je weet iig wel zeker dat je TFT werkt want die deed het op andere pc's ook dus daar zit de oorzaak niet in.

Specs

• Dekay
Het is trouwens ook een AGP videokaart. Is een Gefore 2 zie ik net. Dacht zelf ook al aan dat er iets mis is dan met AGP slot. Wat ik dan alleen niet begrijp is dat ie het een week goed heeft gedaan (na dat 'ie het No video input bericht heeft laten zien) en dat ie het nu opeens niet meer doet

• Kwak
Bij een reparatie aan een pc van een vriend van mij had ik iets soortgelijks en dit was over nadat ik het RAM eruit gehaald had en na een minuut of vijf weer terug stopte. Daarna is het nooit meer gebeurd. Ook had hij dezelfde TFT, maar het probleem trad overigens ook op bij zijn CRT dus dit is niet relevant.

Specs

• Dekay
Ook geprobeert -> geen verschil

• Dekay
Nadat ik dat geprobeert heb, heb ik mijn oude videokaart (9800 SE) terug gezet en geprobeerd of ie het nu wel deed werkte ie opeens wel. Ik snap het alleen nog steeds niet. Hoe kan dit opeens komen?

• Kwak
Start ie verder wel normaal op? Hoor je de HD lekker pruttelen en zo, draait je CPU fan op volle toeren?

Draait de fan op je videokaart ook?

Specs

• Kwak
Laat dan maar, veel plezier ermee. Ik snap het ook niet maar het is een truc die wel vaker werkt. Heeft vast iets te maken met statische electriciteit waarmee je RAM geladen wordt en die zich ontlaadt wanneer je het ertuit haalt.

Specs

• Kwak
snapt iemand hier trouwens hoe dat komt? Hetzelfde als ts is mij dus ook twee maanden geleden overkomen en heb er niet van kunnen slapen omdat ik maar zat na te denken waarom het RAM er uit en weer in een effectieve oplossing bleek. :)

Specs

Verwijderd

Hallo, ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven, ook met een agp kaart (radeon 9800 pro).
Ik wilde een nieuwe harde schijf installeren, en ging daarvoor de bios flashen. Toen ik ging rebooten, kwam er geen videosignaal meer binnen. Hier heb ik gelezen dat het werkgeheugen er even uit moest, maar ook dat mocht niet baten.
Iemand enig idee? :'(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Euh, je hebt je mobo BIOS geflasht en dan verdenk je je videokaart :? 8)7

Denk even vijf seconden verder door: stel je BIOS zou aan gort zijn, wat zie je dan...

Juist ja, ook geen beeld :o

Ga dus naar de PMG FAQ kijken, daar staat exact wat je nu kunt doen.

Verder is het schoppen van oude topics enkel toegestaan als je iets voor anderen nuttigs toe te voegen hebt. "Hallo ik heb hetzelfde probleem" is dat duidelijk niet...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.