Toon posts:

radeon 9700 framerate problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

opgetogen 2 games geleend (battlefield vietnam & Medal fo Honor - Pacific assault) maar er zijn wat problemen met de snelheid van de beeldopbouw.

De computer:
Acer Aspire 1670 (laptop)
P4 3.4 HT
1024 ram
Radeon 9700 mobility (64mb)

Gezien het lage videogeheugen zal de kwaliteit natuurlijk nooit top worden maar wat is nu het geval:

-Battlefield loopt redelijk goed totdat er andere spelers in beeld komen, dan valt de framerate keihard omlaag naar 1 fps...

-Medal of Honor liep in eerste instantie goed op resolutie 1280x800, maar na de eerste twee levels wederom een terugval van de framerate naar ver onder de 1fps. Na wat getweak met de instellingen draaide het spel nu weer op 800x600 en alle graphics op LOW. Weer een paar levels succes en hoera, nu doet hij het weer niet, zelfs niet op resolutie 640x480..

-Guildwars altijd probleemloos gedraaid maar begint nu ook happeringen te vertonen.

3dmark 05 benchmark test is mislukt, kan niet uitgevoerd worden wegens hetzelfde probleem. Alle drivers zijn van de laatste versie, zo ook directx.

Help mij alstublieft, na 3 dagen ben ik radeloos..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 16:40 ]

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 19:03
Speel je op netstroom of op accu ?

Verwijderd

Topicstarter
Op netstroom

Verwijderd

al een schone installatie geprobeerd?

Verwijderd

...Medal of Honor liep in eerste instantie goed op resolutie 1280x768, maar na de eerste twee levels wederom een terugval van de framerate naar ver onder de 1fps....
Als ik dit lees lijkt het wel op een hitteprobleem, aangezien het steeds na een tijdje spelen optreedt.
Ik weet trouwens niet wat ver onder de 1 fps is maar volgens mij kun je niet veel lager :o
Ik weet niet of die kaart een temperatuur sensor heeft maar je zou atitool kunnen downloaden en temps kunnen bekijken. Of anders met atitool de kaart onderklokken en kijken of het weg gaat, dan weet je ook waar het waarschijnlijk aan ligt.
Het zou eventueel ook een brakke voeding of iets anders kunnen zijn maar ik zou eerst dit eens proberen.

Verwijderd

maar het is alleen als er een andere speler in beeld komen

dan zou het aan je netwerk liggen? of is het niet met multiplayer?

Verwijderd

...maar het is alleen als er een andere speler in beeld komen...
Hoe wil jij 2 levels van Medal Of Honour gaan halen zonder andere spelers tegen te komen dan?
Weer een paar levels succes en hoera, nu doet hij het weer niet...
Lijkt me echt meer aan de hitte liggen hoor sorry...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe installatie is reeds geprobeerd, medal of honor speel ik niet als mulitplayer en battlefield vertoond dezelfde problemen in singleplayer mode.

ben nu bezig met de atitool, kijken of ik hier iets uit kan halen, alvast bedankt voor de snelle reacties!

Verwijderd

Topicstarter
helaas, geen verbetering. Heb de laptop op een verhoging gezet om de ventilatoren wat meer ruimte te geven.

Interessant is om te vermelden dat AtiTool de core naar beneden blijft stellen als ik de optie find max core gebruik, totdat deze helemaal op de laagste stand staat.

Misschien een oorzaak...zou het stof zijn (al heb ik hem pas 4 maanden)???

Verwijderd

Interessant is om te vermelden dat AtiTool de core naar beneden blijft stellen als ik de optie find max core gebruik, totdat deze helemaal op de laagste stand staat.
Dit is dus absoluut niet goed. Ik heb geen idee wat dit precies is, maar je weet nu iig dat het dus aan je videokaart ligt. Bij find max core moet ie normaal gesproken de hoogst overklokbare waarde vinden, dus wat de kaart maximaal kan. Als dit de kaart al omlaag klokt en zelfs naar het minimum betekend dus dat er iets mis is met de kaart, en deze waarschijnlijk automatisch wordt terugklokt tijdens het spelen, zodat ie niet kapot gaat oid.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er is inderdaad iets mis met je kaart. Aangezien je em nog maar 4 maand hebt, lijkt me dat je em voor garantie terug kunt sturen?

Verwijderd

Topicstarter
ga ik doen, ik zal jullie op de hoogte houden en probeer nog even verder te klooien tot morgen....

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand my vertellen wat "alternate pixel center" is?? krijg net een foutmelding dat dit wel eens problemen kan veroorzaken met atitool

Verwijderd

Kaart lijkt me in orde, radeon 9700 met 64 mb is te licht voor de spellen die je wilt draaien. Guildwars hoort ook een beetje te haperen met die kaart (ik had zelf een 9600 met 128 mb, dus ik weet waar ik het over heb), dat dat nu langzamer gaat zou aan je HD kunnen liggen, even dfragen of je systeem opnieuw instaleren. En sparen voor een nieuwe videokaart.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Eh, het lijkt me niet in orde dat ATi tool de boel wil onderklokken.

Verwijderd

Topicstarter
minimum requirements voor de games:

P4 1.5
512 ram
64mb videoram

dus zou volgens mij moeten werken, al is het op de laagste instellingen.

Verwijderd

Ik denk ook niet dat 1 fps normaal is voor die laptop. Ze zijn misschien niet supergeschikt voor games maar BF:V en MOH zijn op laagste instellingen toch niet zo zwaar?
Kameraden van mij spelen BF2 op een 9600 pro advantage ofzo (wel 128MB) en das ook geen superkaart.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 12:54
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:39:
[...]

Dit is dus absoluut niet goed. Ik heb geen idee wat dit precies is, maar je weet nu iig dat het dus aan je videokaart ligt. Bij find max core moet ie normaal gesproken de hoogst overklokbare waarde vinden, dus wat de kaart maximaal kan. Als dit de kaart al omlaag klokt en zelfs naar het minimum betekend dus dat er iets mis is met de kaart, en deze waarschijnlijk automatisch wordt terugklokt tijdens het spelen, zodat ie niet kapot gaat oid.
ATI Tool doet dat aan de hand van artifacts die hij ziet met een mooi grafisch kubusje. Hij heat de kaart up voor 30 seconden, doet dan 5 mhz ofzo erbij, en weer een heat up phase van 32 seconden. Zolang hij geen artifacts vind gaat hij hoger met het aantal mhz.

Het kan dus ook goed een hitte probleem zijn ...

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het kan bijna niet anders dan dat het een hitte probleem is. Zitten je ventilatie openingen niet vol met stof? Blaas er eens een keer goed in (zonder consumptie en als hij uit staat). Kan je de snelheid van de fans misschien in de bios instellen? Zet ze eens op zijn hardst.

Verwijderd

Topicstarter
goed nieuws, het probleem met de atitool is opgelost en deze kan zijn werk nu goed doen..dat "alternate pixel centre was dus de boosdoener. Fans werken naar behoren en worden 1x per week goed stofvrij gemaakt, zal eens in de bios gaan kijken voor fan speeds.
Pagina: 1