Drop down paragraph

Pagina: 1
Acties:

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:20
Ik heb gezocht en gezocht, maar als je niet weet hoe het heet en jekunt het alleen maar beschrijven, dan word vinden best moeilijk.
Vandaar dat ik mijn vraag hiers stel.

Ik wil graag een pagina maken met een paar kopjes onder elkaar.
En als je dan op een kopje klikt, dan moet de text(meestal een paar regels/een paragraaf) direct eronder verschijnen.
En zodra je op een andere kopje klikt, dan moet de eerste weer dicht gaan en diegene waar je op klikt zich openen met de text eronder.

Wie kan mij vertellen welke code tags ik moet gebruiken of hoe het heet etc....wie kan mij op weg helpen.
Of wie weet een voorbeeld pagina waar ik de code van kan gebruiken?

Alvast bedankt.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-04 22:34

TheBorg

Resistance is futile.

Maak een div met in de stylesheet visibility:none en zet in je link onclick="whateveryourdivis.style.display = block;".

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
TheBorg schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:19:
Maak een div met in de stylesheet visibility:none en zet in je link onclick="whateveryourdivis.style.display = block;".
idd,

zoeken op 'javascript div hide show'

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Verdiep je een beetje in Javascript. Kijk hoe je DIV eigenschappen kan aanpassen en hoe innerHTML werkt.
Dan moet je een heel eind komen denk ik.

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

TheBorg schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:19:
inline styling/events toekennen is vies ;)
Ik zou er zoiets van maken denk ik (ff snel, ga niet testen):
HTML:
1
2
3
<p id="p1">
 <!-- content here -->
</p>

met als javascript:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
// reageren op events
getObject( "p1" ).onclick = function() { toggle( this ) };

// functie om te toggelen (leuk woord :p)
function toggle( obj ){
  obj.style.display = ( obj.style.display == "block" ) ? "none" : "block";
};

//refereer redelijk cross-browser aan een element mbv een id
function getObject( id ){
  return ( document.getElementById ) ? document.getElementById( id ) : ( document.all ) ? document.all[id] : null;
};

om het maar ff compact te houe :) en niet te letten op andere div's die je moet sluiten

[ Voor 60% gewijzigd door wizzkizz op 04-01-2006 16:53 . Reden: visibility veranderd in display ]

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Verwijderd

@Wizzkid
Bedoel je misschien "display" inplaats van "visibility".
Ik heb nog nooit van visibility="block" gehoord.
Of bedoel je "visible" en "hidden"?

Geef wel een style atribuut met visibility parameter aan de DIV mee, anders krijg je errors.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 16:41 ]

• wizzkizz

wizzkizz

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:39:
@Wizzkid
Bedoel je misschien "display" inplaats van "visibility".
Ik heb nog nooit van visibility="block" gehoord.
Of bedoel je "visible" en "hidden"?

Geef wel een style atribuut met visibility parameter aan de DIV mee, anders krijg je errors.
ja, ik bedoel idd display :X

[ Voor 9% gewijzigd door wizzkizz op 04-01-2006 16:51 ]

Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

• wizzkizz

wizzkizz

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:39:
...
nee hoor, hoeft helemaal niet. Alleen zou ik wel in je css definieren dat je elementen by default een display: none; meekrijgen, anders staan ze standaard open

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Je krijgt in Firefox, bij de Javascript debugger, wel een foutmelding als je 'm niet bij het laden al een value mee geeft. Maar het werkt inderdaad wel zonder.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

wizzkizz schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:52:
[...]

nee hoor, hoeft helemaal niet. Alleen zou ik wel in je css definieren dat je elementen by default een display: none; meekrijgen, anders staan ze standaard open
Je roept vanuit JavaScript zijn style element aan, als je die niet gedefineerd hebt gaat hij sowieso in IE fouten geven, als je ze in de CSS gedefineerd hebt dan zal het inderdaad wel goed gaan omdat ze dan bestaan voor JavaScript.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 17:21 ]

Verwijderd

wat ik me alleen afvroeg met deze techniek: de teksten die je mbv display:none; 'verborgen' hebt, worden die nog wel door google e.d. geindexeerd?

heb daar een tijdje geleden wat voer opgezocht, maar de meningen hierover zijn nogal redelijk verdeeld, want hoe bepaalt google nu of het legaal 'verbergen is of niet??

iemand nuttige opmerking hierover?? ;)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

Jazeker, Google doet hier vooralsnog niet moeilijk over omdat het anders heel simpel is om dat soort teksten met javascript te verbergen. En bijna alle menu's werken met deze constructie, dus maak je daar maar geen zorgen over.

Er zijn zoveel andere manieren om tekst te verbergen dat Google echt geen moeite gaat doen om deze manier te detecteren.

Verwijderd

das dan mooi ;)
Pagina: 1