Ik ben bezig een voeding te modden en daar hoort ook sleeven bij. De 4-pins molexen er makkelijk uit te krijgen, alleen er is geen gereedschap voor de 2 AT molex. Ik kan de connectors er niet uithalen omdat die weerhaakjes er op de een of andere manier uitmoeten kunnen. Iemand tips?
afknippen en dan een kroonsteentje ertussen
Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!
solderen met een plakbandje erom als bescherming tegen kortsluiting!
Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!
afknippen, en weer aanmekaar solderen, beetje krimpkous er overheen, en dan je sleve...
Ik denk dat je er niks van weer ziet
Ik denk dat je er niks van weer ziet
als je nou van de at stekkers gewoon dat witte lipje iets omhoog wipt moeten ze er zo uit komen
Wat ik me afvraag, hoe ben je zeker dat alle kabels terug in de juiste gaaatjes komen ?
Want er zitten er meerdere van de zelfde kleur bij
Want er zitten er meerdere van de zelfde kleur bij
If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...
hiervoor zij wel tools.. je gebruikt ze ook bij de AUX-connector op een ATX-voeding... althans dat heb ik dan...
suc6 verder!!
suc6 verder!!
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
@jado stickertjes? nummeren? kreatief met krijt O.I.D.
"Stilte, een gat in het geluid...."
Dit werk dus (plaatjes zijn altijd beter
) ???

En dus bij mij ook simpel elk draadje een nummertje gegeven. Iets van een stickervel en kleine strookjes en nummeren maar en plakken maar.
En dus zo te zien dat ik het dus gewoon heb afgeknipt en een nieuwe stekker heb gekocht met 20 nieuwe pinnetjes en klaar.
Enne nog ook zie dat daar ook nog 'nietjes' op het plaatje staat, dat werd bij mij voorgesteld om dat te doen met 2 nietjes 1 voor 1 die draadjes los te krijgen. Ging alleen mij niet snel genoeg en de nietjes waren iets te zwak, dus braken na paar keer af en toen de boel maar afgeknipt. Tenslotte is het ook dat sleeven juist ervoor moet zorgen dat de kabels er strak uitzien en dus dat lange end ook niet een bos is. Dus korter maken ziet er ook nog eens beter uit.
En dan wordt het zoiets

En dus bij mij ook simpel elk draadje een nummertje gegeven. Iets van een stickervel en kleine strookjes en nummeren maar en plakken maar.
En dus zo te zien dat ik het dus gewoon heb afgeknipt en een nieuwe stekker heb gekocht met 20 nieuwe pinnetjes en klaar.
Enne nog ook zie dat daar ook nog 'nietjes' op het plaatje staat, dat werd bij mij voorgesteld om dat te doen met 2 nietjes 1 voor 1 die draadjes los te krijgen. Ging alleen mij niet snel genoeg en de nietjes waren iets te zwak, dus braken na paar keer af en toen de boel maar afgeknipt. Tenslotte is het ook dat sleeven juist ervoor moet zorgen dat de kabels er strak uitzien en dus dat lange end ook niet een bos is. Dus korter maken ziet er ook nog eens beter uit.
En dan wordt het zoiets
[ Voor 93% gewijzigd door M.I.G. op 04-01-2006 19:33 ]
Afknippen? ik heb bij al mijn connectors gewoon de pinnetjes eruit gehaald, dit gaat zeker wel ik doe het altijd met een mini schroevendraaier, werkt perfect. Afknippen is zonde van de kabels.
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
Je kan ook de draden los solderen in de voeding
.
En over die kleuren nummeren beetje overdreven je hebt hoogstens met 6 kleuren te maken en op 1000den sites op internet zijn pinouts te vinden.
En over die kleuren nummeren beetje overdreven je hebt hoogstens met 6 kleuren te maken en op 1000den sites op internet zijn pinouts te vinden.
Alles is terug te redeneren naar 4
Dat kan ook natuurlijk. Maar wel handig om ff een stickertje te plakken, eruit halen/knippen en kan je meteen erin knallen. Zit je ook met de juiste draadvolgorde, rood blijft rood natuurlijk maakt niet uit welke draad rood je erin steekt, maar bedoel dat je wel de juiste rode draad hebt aan een bepaalde kant zodat het niet trekken en rekken is om de pinnetjes er weer in te zetten.Steef1983 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 21:34:
Je kan ook de draden los solderen in de voeding.
Knippen juist gedaan om de draad in te korten, solderen kan ook natuurlijk maar dan zit je met een bonk draden in een redelijk krappe ruimte van je voeding.
Nahja ieder zijn eigen manier...
Waarom niet nog een stukje krimpkous op het einde
K moet nou niet echt zeggen dat ik hem zo mooi vind
K moet nou niet echt zeggen dat ik hem zo mooi vind
De krimpkous ligt er wel naast, waarschijnlijk is ie hem dus vergeten
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Niet vergeten hoorfsfikke schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:28:
De krimpkous ligt er wel naast, waarschijnlijk is ie hem dus vergeten

Zo is het geworden. Maar ben nu benieuwd hoe de TS het heeft gedaan.....
Nou,dan ga ik het er op wagen
Spijtig heb ik geen nog geen sleeve gaan kopen...
Maar ik zal ze wel eens posten.
Spijtig heb ik geen nog geen sleeve gaan kopen...
Maar ik zal ze wel eens posten.
If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...
Pagina: 1