Geen beeld meer na nieuw geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hoi,

Ik heb de search al gebruikt, en ben wel een wat topics tegengekomen met het zelfde probleem.
Echter heb ik daar niet de oplossing in gevonden, en ben ik ook een noob wat dit betreft. Ik heb ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gelezen, en dat schoot ook niet veel op.

Ok wat heb ik gedaan. Ik heb op internet gezocht naar mijn moederboard specificaties en zag daar dat mijn moederboard pc2100 als hoogste drr geheugen ondersteund. Op tweakers las ik dat pc2700 ook als pc2100 gebruikt kon worden. Ik heb dus nu ook pc2700 geheugen gekocht.

Als ik het geheugen in de pc stop, dan piept deze 3x lang. En dat herhaalt zicht na een seconde of 20 opnieuw.
Als ik mijn "oude" 256 mb sdram geheugen er inzet, dan doet de pc alles weer normaal.
Ik heb ook geen sdram en ddr ram tegelijk in de pc zitten.

Wat heb ik verder gedaan. Ik mijn moederboard instellingen op "best performance" en "optimal" en "standard" gezet. Dit maakt echter geen verschil wat het geheugen bertreft.

Verder heb ik zoals de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter aangaf:
* Zet de latencies wat hoger (bijvoorbeeld CAS2 naar CAS3). Ik zag dit ergens staan in mijn bios, en deze stop al op cas3. Dus ik denk dat dit goed moet zijn.
* Zet de automatische instelling Ultra/Turbo/Fast terug naar Normaal/Slow/By SPD. Deze heb ik ook op by spd gezet. En dat heeft verder ook geen nut gehad.
* Ik heb en andere videokaart geprobeerd, maar dan blijf je de zelfde 3 lange piepen horen.

Verder weet ik zeker dat de reepjes goed vast zitten. Ik heb ze allebei tegelijk erin gedaan en om en om los. Maakt allemaal geen verschil.
Ik heb ook nog in de handleing van m'n moederboard gekeken , over het installeren van geheugen, en daar stond ook niks bijzonders bij.

Het geheugen is trouwens no name oid. Geen merk oid.
En mijn moederboerd type is: p4vxasd2+

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Het is heel simpel: incompatibiliteit van het moederbord. Wat zijn de groottes van de modules? Zijn ze single-sided of double-sided (zie RAM FAQ)? In je mobohandleiding staat wat er wel en wat er niet in kan. Een ding kan ik je verzekeren: het komt niet doordat het PC2700 is.

• Justawitte
  • Niet online
The__Virus schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:46:
Het is heel simpel: incompatibiliteit van het moederbord. Wat zijn de groottes van de modules? Zijn ze single-sided of double-sided (zie RAM FAQ)? In je mobohandleiding staat wat er wel en wat er niet in kan. Een ding kan ik je verzekeren: het komt niet doordat het PC2700 is.
De grootte van het geheugen is 512 mb en het is double sided. (althans ik zie aan 2 kanten blokje zitten) Verder niet buffer oid.
Ik zal nog eens door de handleiding heen bladeren of er iets staat over single sided en double sided.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
http://www.ecs.com.tw/ECS...ilid=51&MenuID=16&LanID=9

Dit is dus je moederbord. Heb ff gekeken en zou moeten lukken.

Een paar zaken waarop je moet letten van sdr naar ddr:

1)het geheugen moet in de juiste geheugenbank zitten (tjah kan niet anders)
2)heb je de voltage (normaal gezien ergens een jumper verzetten) wel goed gezet? sdr en ddr hebben een andere voltage als ik mij niet vergis. Kijk eens in de handleiding.

Verder heb ik eigenlijk geen idee wat het zou kunnen zijn

success

• Justawitte
  • Niet online
0X55AA schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:50:
http://www.ecs.com.tw/ECS...ilid=51&MenuID=16&LanID=9

Dit is dus je moederbord. Heb ff gekeken en zou moeten lukken.

Een paar zaken waarop je moet letten van sdr naar ddr:

1)het geheugen moet in de juiste geheugenbank zitten (tjah kan niet anders)
2)heb je de voltage (normaal gezien ergens een jumper verzetten) wel goed gezet? sdr en ddr hebben een andere voltage als ik mij niet vergis. Kijk eens in de handleiding.

Verder heb ik eigenlijk geen idee wat het zou kunnen zijn

success
Dat is idd mijn moederboard.
1. Het geheugen zit in de goede bank. Past ook niet in de andere meen ik.
2. Dat heb ik dus niet gedaan. Ik heb nog wel in het moederboard boekje (van internet gehaald omdat ik het origineel niet kon vinden) gekeken, maar daar zag ik dus niks over staan. Ik zal zo eens kijken in de handleiding of er iets over die jumper staat.

• Justawitte
  • Niet online
Ik heb iets in de handleiding gevonden over het verwisselen van sdram naar ddr ram.

Afbeeldingslocatie: http://img287.imageshack.us/img287/3160/16tk1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img287.imageshack.us/img287/6581/27pz1.jpg
Als ik op mijn moederboard kijk dan zit er op de rechterrij een hele serie jumpers en op de linker niks. En ik weet dus niet wat ik moet doen om het op ddr ram te krijgen. Moet ik de jumpers eraf halen en op de andere rij zetten?

• Justawitte
  • Niet online
Ik heb net alle jumers omgezet, zodat alle pennetjes bezet waren.

Nu heb ik dus nog steeds geen beeld, maar nu hoor ik ook geen piepjes meer.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
justawitte schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:42:
Ik heb net alle jumers omgezet, zodat alle pennetjes bezet waren.

Nu heb ik dus nog steeds geen beeld, maar nu hoor ik ook geen piepjes meer.
Zomaar jumpers verzetten doe je best niet. Zo mol je je moederbord voor je het weet. En nu weet je ook niet meer de beginsituatie (hoe de jumpers zaten).

Maar ik snap niet echt goed hoe ze die jumpers willen zetten (vrij onduidelijk die handleiding), mischien dat iemand anders het wel weet.

• Justawitte
  • Niet online
Ik snap dat met jumpers kloten niet slim is.

Maar de begin situatie was dat de rechterrij bezet was met jumpers, die vastzaten aan 1 kant en aan de andere kant stoken ze uit. En als ik het goed zag in het moederboard boekje, moesten ze allemaal bezet zijn, om het ddr te activeren.

Ík heb nu de jumper eraf gehaald, zodat ze dus weer in de begin stand staan. Nu werkt m'n sdram weer. Maar als ik de jumpers zo plaats dat hij de ddr gaat activeren en ik plaats het geheugen dan piept hij niet meer, zoals daarvoor, maar nu heb ik nog steeds geen beeld.

Ik haal wel elke keer de jumper van het moederboerd af die de voltage regelt. Met jumper is het de voltage voor sd en zonder ddr. Dit zou toch allemaal goed moeten zijn.

Als ik mijn bios zou flashen, zou dit misschien verschil uitmaken. (al weet ik niet precies hoe dit werkt)

• Justawitte
  • Niet online
Ik heb net m'n bios geflashed, maar ook dit mocht niet baten.

Iemand toevallig nog een idee, of is het anders slim om eens naar een nieuw moederboard te gaan kijken.

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
test het nieuwe geheugen eens in een andere pc misschien is dit wel brak!

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• Justawitte
  • Niet online
Geheugen net in een andere pc getest. Doet net zoals in mijn pc ook helemaal niks. Niet enkel en ook niet dubbel. Denk dus idd dat het de reepjes geheugen zijn die stuk zijn. Iig bedankt aan iedereen voor de adviezen.
Pagina: 1