TV-out probleem, flikker of mist kleuren

Pagina: 1
Acties:

• bartsidee
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-02 08:33
Ik heb een Asus Radeon 9600XT VIVO en deze via een hoogwaardige (goldplated 10m) kabel s-video/scart aangesloten op mijn sony tv. Dit is al een wat ouder tvtje dus hij ondersteund geen 100hz maar zeker wel s-video over de scart.
Als ik nu mijn de tv activeer krijg ik in eerste instantie wel alle kleuren alleen flikkerd het beeld heel erg, de flikkering gaat weg als ik de saturnation op zijn allerlaagst zet, maar dan heb ik ook geen kleuren meer. Als ik dan overschakel naar video overlay of het beeld iets verplaats/vergroot/verklein bij image adjustments, wil het beeld wel eens overschieten naar een mooi beeld zonder flikker alleen helaas mis ik hier een kleur, ik zie geen groentinten alleen blauw een geel. Hetzelfde probleem doet zich voor als ik de tv via de composie aansluit.
Ik heb de TV-out faq en diverse fora al doorgenomen maar ik kom er niet uit. Misschien dat iemand hier er wat meer over weet.

• bartsidee
Ik kwam er net achter dat in het volgende topic hetzelfde probleem ter spraken komt. Helaas word hier geen oplossing gegeven

• bartsidee
Probleem eindelijk opgelost. Het bleek dat als ik mijn tv uitgang op NTSC zet mijn kleuren wel kloppen heel vreemd aangzien mijn tv gewoon pal is. Maargoed ik ben blij dat hij het nu doet. Had al bijna een ander kaartje aangeschaft.