Probleem met aansluiten computer naar plasma

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 12:00
Ik ben in het bezit van een asus M5200N die geen TV-out heeft maar wel een vga.

De tunerbox van de pioneer 436FDE heeft wel een component ingang dus daar kan een dvi naar component kabel op, alleen zit nu met het probleem, hoe krijg ik digitaal het signaal overgezet naar de plasma. Bestaan vga naar dvi kabels? en zo ja waar kun je die dan kopen?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-02 14:13
voor zover ik het weet bestaan er alleen DVI naar VGA verloopstukjes.

Persoonlijk zou ik als ik een plasma-tv had en geen tv-out op mijn huidige vga-kaart 50 euro investeren in een budget vga kaartje met DVI :) .

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Monsieur, een VGA naar component kabel. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/VGA_componentvideo.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door TimMer op 04-01-2006 16:45 ]

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De adapter zet zelf niets om. De VGA in of uitgang moet al geschikt zijn voor het Component Video Signaal.
Is een VGA-uitgang hier standaard geschikt voor dan?
En hoe zit het met de resolutie instellingen van je pc?

• knny
tja dat vraag ik me dus ook af. een speciaal kastje erbij kost een dikke 100 euro als het niet werkt. maargoed heb die kabel besteld voor 28 euro en zal hier mijn bevindingen wel bij plaatsen

• knny
Erik070 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:08:
voor zover ik het weet bestaan er alleen DVI naar VGA verloopstukjes.

Persoonlijk zou ik als ik een plasma-tv had en geen tv-out op mijn huidige vga-kaart 50 euro investeren in een budget vga kaartje met DVI :) .
lezen.... het gaat om een laptop

• TimMer
  • Niet online
Al nieuws?

• TimMer
  • Niet online
Altijd leuk, van die mensen die achteraf nog even posten of het gelukt is en voor de hulp bedanken... :/

• awolte
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-02 16:23
knny schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:11:
[...]

lezen.... het gaat om een laptop
Dat jij nou aan het typenummer kan zien dat het om een laptop gaat betekend toch niet dat iedereen dat gelijk ziet in je topictitel heb je het over een computer dat kan dus ook een desktop zijn.

http://awoltering.blogspot.com

Verwijderd

Ik heb ook een plasma tv en ik daar zat een VGA naar DVI verloopstukje bij, maar als ik mijn laptop aansluit op de plasma, kan ik enkel werken met de resolutie 640*480 wat natuurlijk erg laag is terwijl de plasma een resolutie van 1024*1024i heeft. Weet iemand hoe dit komt?

• knny
TimMer schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:52:
Altijd leuk, van die mensen die achteraf nog even posten of het gelukt is en voor de hulp bedanken... :/
We krijgen deze week de pioneer 436XDE geleverd. Heb inmiddels de kabel binnen maar dit gaat via VGA naar component geen HD signalen afgeven. We hebben nu dus 300 euro meer moeten betalen voor het XDE model die wel een VGA aansluiting heeft op de mediabox. Dus kan straks rechtstreeks me laptop erop aansluiten. Ik houd jullie op de hoogte :)

[ Voor 20% gewijzigd door knny op 16-01-2006 23:08 ]

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:14

WhiteDog

met zwarte hond

VGA > Component met alleen een kabeltje gaat niet werken hoor :) Je hebt een videokaart nodig die Component uitput doet. Zowat alle nieuwe kaarten ondersteunen dat wel. Sommige ATI 9xxx kaarten ook, daar is een DVI > Component plugje voor te koop.

Wel grappig om te zien dat iemand 3000+ € over heeft voor een TV en dan gaat "zeuren" over een convertor van 100 € :) Is dat iets typsich Nederlands? :P

Ook wel raar dat zo'n dure tv geen dvi heeft. Ouders hebben een Philips LCD van 2 generaties terug (kostte 1000 €) en die heeft DVI + 2x Component + 2x SCART.

Nuja zo te zien is je probleem al van de baan met dat andere model. Hou er wel rekening mee dat die waarschijnlijk ook gewoon het signaal gaat omzetten naar HDTV. Je gaat dus niet ineens HDTV over VGA sturen ofzo. Waarschijnlijk ga je ook wat moeten tweaken met PowerStrip voor een optimaal resultaat.

Tip: bouw je ooit een echte htpc neem dan een videokaart die component-out doet en sluit alles via component aan op je TV. Het gaat dichter aanleunen bij waar je TV echt voor gemaakt is.

• knny
WhiteDog schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:41:
VGA > Component met alleen een kabeltje gaat niet werken hoor :) Je hebt een videokaart nodig die Component uitput doet. Zowat alle nieuwe kaarten ondersteunen dat wel. Sommige ATI 9xxx kaarten ook, daar is een DVI > Component plugje voor te koop.
Klopt inderdaad. Dat was ook de reden dat wij voor de pioneer 436 XDE moesten gaan.
Wel grappig om te zien dat iemand 3000+ € over heeft voor een TV en dan gaat "zeuren" over een convertor van 100 € :) Is dat iets typsich Nederlands? :P
Converter is niet iets wat ik zocht. Het is zo dat DVI op laptop nou eenmaal schaars is. Heb geen zin om nog een HTPC te bouwen nu. Mischien komt dat later
Ook wel raar dat zo'n dure tv geen dvi heeft. Ouders hebben een Philips LCD van 2 generaties terug (kostte 1000 €) en die heeft DVI + 2x Component + 2x SCART.
DVI vind ik al verouderd. Dit toestel heeft 2x HDMI (beeld en geluid) aan boord dat veel beter is vind ik

[ Voor 21% gewijzigd door knny op 17-01-2006 18:07 ]

Verwijderd

HDMI is toch gewoon DVI+geluid? Dus waarom zou DVI dan verouderd zijn??

• knny
daarom vind ik het ook logisch dat pioneer voor hdmi gekozen heeft (beeld en geluid)

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Ik heb een Geforce6800 ondersteund deze ook vga>component?
Heb hier wel een vga>component kabel en een component aansluiting op de pc, maar krijg het niet echt voor mekaar met de geavanceerde timing optie.

Het rare is dat toen ik de forceware drivers opnieuw deed installeren eventjes fatsoendelijk beeld kwam op de televisie. Dus volgens mij moet het geheel wel werken. Als ik het zo met resoluties probeer krijg ik door elkaar bewegend beeld (lijkt op verkeerde Hz.)

tremble and despair for i am power!

Pagina: 1