harddisk niet meer uit externe behuizing te krijgen, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb een externe harddisk die het niet meer doet. Het merk is Gigapot model CF100-NEB. Het probleem is dat ik vorig jaar bij het installeren de schroefjes heb doorgedraaid en dat hij nu dus niet meer open kan. Hoe los is dit op?

Ik hoop namelijk dat het aan de usb ligt ipv aan de harddisk zelf. (staan foto's op die ik terug moet hebben)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De schroefjes voorzichtig doorboren met een ijzerboor van juist formaat :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rone op 04-01-2006 14:49 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh... Is het kopje van de schroef dol of is het schroefdraad dol?

In het laatste geval: nog verder doordraaien en daarna met een goede tang gewoon eruit trekken.
In het eerste geval; met een goede tang de schroeven losdraaien tegen de klok in.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:22

AirX

Tweak Guru

en heel voorzichting draaien met een gemagnetiseerde schroevendraaier? (die tilt dan langzaam de schroef er uit). Anders gewoon een stokje aan het schroefje lijmen en dan naar boven trekken en tegelijk draaien (werkt bijna altijd :P)

• Tennisbal
probleem is dat het schroefje zeg maar verankerd ligt in een gat van 1 cm. hoe kom ik daaribj? met ee ntang?

• Tennisbal
MAX3400 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:49:
Euh... Is het kopje van de schroef dol of is het schroefdraad dol?

In het laatste geval: nog verder doordraaien en daarna met een goede tang gewoon eruit trekken.
In het eerste geval; met een goede tang de schroeven losdraaien tegen de klok in.
kopje is dol

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, dan wordt het inderdaad uitboren met een goede ijzerboor.
Geen idee waar de schroef uiteindelijk inzit; in je HDD of in de casing. In het laatste geval zou ik kunnen indenken dat je foto's meer waard zijn en dat je iets van geweld kan gebruiken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Tennisbal
geprobeerd te boren, maar laat wel over aan een vriend die dat goed kan. Probeer het van de week wel.
Pagina: 1