64bit linux + 64bit firefox + flash

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-01 13:26
Hoi allemaal,

Ik gebruik kubuntu 64bit editie 5.04 met firefox 1.07
Hierin heb ik geen flash. Dit komt omdat er dus geen 64bit versie van flash beschikbaar is.
Nu heb ik FF 1.5 (32 bit) gedownload maar die start niet op na het uitpakken ervan.

Iemand een id hoe ik dit nu kan aanpakken? Wat voor mogelijkheden heb ik nog om toch flash te kunnen krijgen in een fatsoenlijke browser?

Gr
Callous

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Hi,

Ik had hetzelfde probleem... (SuSE 64 bit op mijn dual opteron, maar dan met mozilla als ik me niet vergis heb ik de bestanden:
flashplayer.xpt
libflashplayer.so

geplaatst in de map plugins van mozilla. (in mijn geval /opt/mozilla/plugins).

Deze bestanden heb ik in een tar-balletje gezet die je kan downloaden van:
http://www.adslweb.net/t.net/flash.tar.bz2

Veel plezier :)

PS. Het is wel niet 100% 64bit... maar werkt wel :)

My weblog

• callous
tja, als dit de originele bestanden zijn van flash (macromedia) dan werkt het niet. Zodra ik ze in de plugin directory zet, dan crashed FF zodra het aangesproken wordt.

• capedro
callous schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:11:
tja, als dit de originele bestanden zijn van flash (macromedia) dan werkt het niet. Zodra ik ze in de plugin directory zet, dan crashed FF zodra het aangesproken wordt.
Hmm... bij mij werkt het zonder problemen... zodra ik wat meer weet post ik het wel (sorry dat ik je FF liet crashen :'( )

My weblog

• callous
haha dat deed jij niet, ik had dat namelijk al geprobeerd :)

• callous
hummm, FF start niet meer op :(
Mozilla geinstalleerd en start ook niet op :S

• capedro
callous schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:58:
hummm, FF start niet meer op :(
Mozilla geinstalleerd en start ook niet op :S
Ik heb mijn mozilla mappie van mijn opteron bakkie ff in een tar-balletje gestopt... als je hem wil downloaden kan dat vanaf: http://tank.adslweb.net/t.net/mozilla-1.7.5.tar.bz2 (wel 14mb)... het kan zijn dat je de link in de plugins map met de naam libjavaplugin_oji.so ff moet weg halen... of laten verwijzen naar je javaplugin (in mijn geval linkte die naar: /opt/jre/plugin/i386/ns7/libjavaplugin_oji.so)

My weblog

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

chroot 32 bit firefox. ik denk niet dat firefox nou een van de progels is dat stukken beter werkt met 64 bit

>.< >.< >.< >.<

• callous
hummm, helaas, alle rechten staan goed... ook jouw mozilla start niet op :(

• RRR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2017

RRR

goR

64 bits plugins kunnen niks met 32 bit programma's, en vice versa. Wat je wilt is een 64 bit flash plugin bijvoorbeeld van gplflash (zwaar onder ontwikkeling, nog nauwelijks bruikbaar voor zover ik weet) of 32 bits Firefox, bijvoorbeeld van de website, met de Macromedia flash plugin.
In dat geval moet je wel de emulatielibraries geinstalleerd hebben staan, anders start je 32 bits browser inderdaad niet op.

• callous
ok dank je. maar ik heb het over de standaard firefox van Kubuntu, er zijn geen plugins nu geinstalleerd. Die heb ik dus wel verwijderd voordatik opper dat iets niet werkt :(

Verwijderd

Waarom gebruik je nog Kubuntu 5.04? Dat is de eerste release van Kubuntu, en die was behoorlijk bugged. Waarom upgrade je niet naar 5.10?

• callous
o, foutje, die gebruik ik ook :D hehehe :o

Sjee wat ben ik goed met probleem omschrijving he? :D

Verwijderd

Ok mooi zo, dan nu mijn visie op het probleem zelf.

https://wiki.ubuntu.com/?...=flash&titlesearch=Titles -> zoeken in Ubuntu's wiki op "flash". Als ik het zo zie lijkt mij dit een oplossing voor je probleem, eerst wel zelf gezocht?

• callous
Natuurlijk heb ik zelf gezocht maar niets gevonden. Ik heb gezocht op Kubuntu omdat ik die heb en niet Ubuntu. Ik zal het in ieder geval die handleiding eens proberen.

Super bedankt!! ik laat weten of het gaat werken :)

• callous
FF 1.5 met flash is geinstalleerd en draait!! :D

Me so happy!!

Bedankt voor je hulp. Nu weet ik ook dat ik niet alleen op Kubuntu moet zoeken :)
Pagina: 1