Toon posts:

videofiles batch ogm/mkv-rippen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nogal wat bestanden van een vriend gekregen. Het zijn allemaal videofiles, als mkv of ogm, hele series, en ze hebben 2 talen en een of meerdere ondertitelingssporen.

Aangezien ik alleen het engels wil, en dus niet het frans/en of duits erbij wil ik die eruitrippen.

Eerst deed ik dit met virtualdubMod : file openen, auditracks die ik niet wil disablen en dan de file opnieuw opslaan.. maar dit duurt heel erg lang want het zijn 26 eps per stuk en dan een serie of 10.
De series heb ik al eens op tv gezien, maar ik wil ze toch bewaren aangezien mijn videobanden nogal waziger zijn kwa kwaliteit.

Weet iemand een manier om ze te batch-audiotrack eruitgelaten-te rippen?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit gaat prima met virtualdub, maar je moet wel 'direct stream copy; selecteren, anders wordt de hele zooi opnieuw gecomprimeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:56:
Dit gaat prima met virtualdub, maar je moet wel 'direct stream copy; selecteren, anders wordt de hele zooi opnieuw gecomprimeerd.
thanks, dat deed ik voorheen ook.

Maar het probleem is, dan moet ik elke file inladen, en dan alles selecteren wat ik wil, vervolgens opslaan als, het een andere naam geven, en dat nog 25 keer...

is er geen snellere methode?

ow en btw, met virtualdub gaat het niet want die kan geen ogm/mkv openen.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik bedoel natuurlijk ook virtualdubMOD. Ik heb geen idee of het sneller kan. Misschien kun je scriptjes maken voor virtualdub.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een eigen 'script'

ik had de 'bewerk map' hier zette ik "episode 1" in,
hierop stelde ik alles in en sloeg het op als 'job',
om als "episode edited" te worden geoutput in de "output" map..

die deed ik uitvoeren, dan verving ik in de bewerkmap de episode 1 door episode 1 (=gerenamede 2)
en in de output map noemde ik episode edited > episode 1, vervolgens starte ik de job opnieuw, etc etc etc

maar dit is nogal omslachtig zoals je kan lezen.

zal ook wel onduidelijk zijn, sorry :)

Verwijderd

lichte kick...

Ik ben met iets soortgelijks bezig. Zit hier met een hele rits aan anime .ogg-bestanden. Nu speelt mijn dvd-speler alleen maar AVI's af, dus die moeten omgezet worden. Het omzetten van de video naar avi en het muxen van beeld en klank is zo gebeurd. Maar dat omzetten van de audiostream naar mp3 duurt telkens een minuut of 8. Lang niet zo erg, maar om telkens die handelingen opnieuw te moeten doen... De conversie van het beeld en het muxen kan in een job list geplaatst worden, alleen de handelingen voor het geluid niet. Weet iemand een manier om scriptjes voor virtualdubmod te schrijven, of een andere manier dat ik er een hele serie op een nachtje kan doortrekken?
Pagina: 1