Toon posts:

Krijg HD niet geformateerd.

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus bezig met het overzetten van data van een Raid 0 Setup naar een Single schijf, om dat later weer terug erop te zetten.

Bij de installatie van XP wou ik er zeker van zijn dat WinXP met het booten geen Boot Files op de IDE schijf zou zetten, en heb deze er dus ook uitgelaten bij de setup.

Later is deze erweer bij gezet en werkt gewoon naar behoren, maarrrr.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/probleem.jpg

Het volgende treedt zich op , ik kan de schijf niet formatteren noch partitioneren :/

Ik vermoed dat er een verwijzing staat dat het om een Boot schijf gaat, en heb ook manual de bestanden van de schijf gewist. Ik weet ook niet wat er straks gebeurd bij een reboot :P

De bedoeling is dus om het grote gros data van de Raid partitie over te zetten naar de IDE schijf en daarop later Winxp te installeren, de reden hierom is dat de IDE toch sneller is als de 2 andere S-ata schijven (10mb).

Is hier een workaround voor ? Ik dacht zelf aan een reboot , kijken wat er gebeurd en mochten er files missen een repair via de Windows CD uitvoeren.

maar ik zou graag m'n data wel op die IDE schijf willen zien :P

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je ook niet formatteren in DOS :? Dat zou volgens mij wel moeten werken.
En als dat niet werkt dan weet ik het ook niet :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Hey outerspace :w

Waarom zou ik dus format willen uitvoeren :? Het moet gewoon kunnen in windows, en de bedoeling is om die erna in te delen en m'n data op te zetten, m'n raid setup eruitgooien, en Winxp op die IDE schijf te zetten, later ook de data terug maar dan op individuele schijven te zetten :)

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
Je kunt toch ook gewoon windows op die schijf zetten en daarna de data kopieren en dan de anderes 2 schijven formateren?

:w hej lizm

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Verwijderd

Topicstarter
hey k0ewl :w :P

Ja ik denk dat ik maar zo'n poging ga wagen, hoop iig dat m'n raid array nou niet stuk gaat :X

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het :)

Ik heb de 50GB partitie als active gemarked waarop de andere part. wisbaar werd. Nu kan ik 'm gerust formatteren & gebruiken :D

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:18:
Hey outerspace :w

Waarom zou ik dus format willen uitvoeren :? Het moet gewoon kunnen in windows, en de bedoeling is om die erna in te delen en m'n data op te zetten, m'n raid setup eruitgooien, en Winxp op die IDE schijf te zetten, later ook de data terug maar dan op individuele schijven te zetten :)
Waarom?
Krijg HD niet geformateerd. (1/1)
Daarom ga ik jou een 'eventuele oplossing' ;)

Maar goed, blij dat het is opgelost dmv een andere partitie te activeren.
offtopic:
:w

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1