Ik ben van plan een nieuw systeem aan te gaan schaffen. Op dit ogenblik let ik niet zoveel op de prijs. Waar het mij wel om gaat is de kwaliteit van de verschillende componenten, het samengaan van dezen en de kast. Ik heb weinig ervaring met systemen zelf in elkaar zetten (altijd laten doen) en mijn laatste desktop was een 386SX. Dus ik hoor graag jullie mening en baad graag in jullie wijsheid. 
Het betreft het volgende:
Behuizing SilverStone Lascala SST-LC03V Desktop Case (Black)
Hier wringt wellicht de schoen. Als gevolg van ruimteproblemen (op mijn bureau) heb ik mijn oog laten vallen op deze desktop case. Erg mooi, en heb altijd goede dingen gehoord over Silverstone. Waar ik echter bang voor ben is (wellicht) ruimtegebrek (in de kast) maar vooral temperatuur. Mocht iemand ervaring hebben met deze kast hoor ik het graag.
PSU ATX - 520 Watt PSU - Be Quiet Blackline P5- 2 Fans
Erg positieve reviews over gelezen. Echter, ik weet niet of deze overpowered/underpowered is voor dit systeem, niet past, etc.
Moederbord ASUS A8N-SLI Premium (nForce4 SLI - ATX - S939)
Lijkt een goed moederbord, en vooral goede ervaring met ASUS.
CPU AMD Athlon 64 FX57+ (S939 - Hypertrans) 2,8 BOX
Vrij dure CPU, maar daar ik de compu vooral voor gamen ga gebruiken en ik op dit ogenblik het geld er voor heb...
GPU MSI 7800GTX 512DDR3
Het liefst zou ik voor een 512 versie van Asus gaan (maar niet de dual versie) omdat ik goede ervaring heb met Asus, maar vooralsnog is dit helaas. Daarom moet ik terugvallen op de andere merken. Mocht iemand hierin nog suggesties hebben (MSI/XFX/EVGA/Point of View) die beter of slechter zijn dan de anderen, laat het me weten
Geheugen PC3200 - 1 GBx2 - DDR - Corsair TWINX C2 Pro (stond eerst 4x1gb, foutje)
Corsair => goed, dat is eigenlijk de enige reden. Suggesties zijn welkom.
Opslag Seagate 250 GB ST3250823AS (SATA150 - 8 MB) (2x)
Degelijke ervaringen met Seagate, verder eigenlijk geen reden speciaal voor dit merk.
DVD Plextor (16x/50x - intern - IDE - bulk) Zwart en DVD±RW Plextor PX716A/T3 - Zwart
Lijkt me duidelijk, Plextor is prima
Tevens wil ik de 80mm fan benutten door er een Be Quiet Silent Wings (80mm, 3/4p) in te zetten.
Op een later tijdstip wil ik er een tweede 7800GTX 512DDR3 bij doen in SLI.
En als laatste, mocht het systeem te veel geluid maken dan wil ik er (indien mogelijk) wellicht dempingsmatten inleggen.
Het betreft het volgende:
Behuizing SilverStone Lascala SST-LC03V Desktop Case (Black)
Hier wringt wellicht de schoen. Als gevolg van ruimteproblemen (op mijn bureau) heb ik mijn oog laten vallen op deze desktop case. Erg mooi, en heb altijd goede dingen gehoord over Silverstone. Waar ik echter bang voor ben is (wellicht) ruimtegebrek (in de kast) maar vooral temperatuur. Mocht iemand ervaring hebben met deze kast hoor ik het graag.
PSU ATX - 520 Watt PSU - Be Quiet Blackline P5- 2 Fans
Erg positieve reviews over gelezen. Echter, ik weet niet of deze overpowered/underpowered is voor dit systeem, niet past, etc.
Moederbord ASUS A8N-SLI Premium (nForce4 SLI - ATX - S939)
Lijkt een goed moederbord, en vooral goede ervaring met ASUS.
CPU AMD Athlon 64 FX57+ (S939 - Hypertrans) 2,8 BOX
Vrij dure CPU, maar daar ik de compu vooral voor gamen ga gebruiken en ik op dit ogenblik het geld er voor heb...
GPU MSI 7800GTX 512DDR3
Het liefst zou ik voor een 512 versie van Asus gaan (maar niet de dual versie) omdat ik goede ervaring heb met Asus, maar vooralsnog is dit helaas. Daarom moet ik terugvallen op de andere merken. Mocht iemand hierin nog suggesties hebben (MSI/XFX/EVGA/Point of View) die beter of slechter zijn dan de anderen, laat het me weten
Geheugen PC3200 - 1 GBx2 - DDR - Corsair TWINX C2 Pro (stond eerst 4x1gb, foutje)
Corsair => goed, dat is eigenlijk de enige reden. Suggesties zijn welkom.
Opslag Seagate 250 GB ST3250823AS (SATA150 - 8 MB) (2x)
Degelijke ervaringen met Seagate, verder eigenlijk geen reden speciaal voor dit merk.
DVD Plextor (16x/50x - intern - IDE - bulk) Zwart en DVD±RW Plextor PX716A/T3 - Zwart
Lijkt me duidelijk, Plextor is prima
Tevens wil ik de 80mm fan benutten door er een Be Quiet Silent Wings (80mm, 3/4p) in te zetten.
Op een later tijdstip wil ik er een tweede 7800GTX 512DDR3 bij doen in SLI.
En als laatste, mocht het systeem te veel geluid maken dan wil ik er (indien mogelijk) wellicht dempingsmatten inleggen.