Toon posts:

[2000] Hoe geen swapfile en welke geheugen tweaks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou erg graag windows 2k zonder swapfile wil draaien aangezien ik meer dan genoeg geheugen heb 1GB.

Probleem is dat win2k elke keer bij het opstarte gaat zeuren dat er geen swapfile is, daarna doet probleem 2 zich wel eens voor dat windows gaat zeuren dat er te weinig geheugen is (terwijl er meer dan genoeg geheufen vrij is volgens taskmanger) hij geeft dan de melding dat de swapfile tijdelijk vergroot wordt.
Weet iemand hoe je deze meldingen uit kan zetten in win2k ?

Veder kon je bij win98 wat tweaks uitvoeren in de register zodat die meer gebruik maakte van je geheugen door veel meer dingen te cachen, ect. Zijn er ook zulke register tweaks voor win2k ?

Verwijderd

foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 14:29 ]

Verwijderd

Neem aan dat het hier moet staan :

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SessionManager\MemoryManagement

Check daar even..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daar alleen staan;
ClearPageFileAtShutdown 0
DisablePagingExecutive 0 (het helpt niks waneer ik hem op 1 zet
IoPageLockLimit 0
LargeSystemCache 0
NonPagedPoolQuota 0
NonPagedPoolSize 0
PagedPoolQuota 0
PagedPoolSize 0
PagingFiles
PhysicalAddressExtension 0
SecondLevelDataCache 0
SystemPages 0
TempPageFile 1 (gaat automatische steeds terug naar 1)

Verwijderd

1. wat wil je er mee bereiken? sneller wordt je pc er niet van.
2. dat "windows" een melding geeft dat er niet genoeg ruimte is, komt waarschijnlijk niet door windows, maar door een applicatie die je draait (bijv. photoshop heeft een pagefile nodig en checkt daarop).

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Wat is het probleem met de swapfile gewoon een kleine (vaste) waarde geven? In dat geval heeft 2k niets te zeuren, er is immers een swapfile aanwezig en ben jij weinig ruimte kwijt op je HD. Als er genoeg ruimte is in je RAM, wordt er überhaupt niet geswapt, dus als je als performance als reden zou nemen, dan hoeft dat bij deze niet meer. Ik denk trouwens niet dat 1 GB "meer dan genoeg" is om zonder swapfile te draaien. Aan je systeem configuratie te zien, draai je wel wat meer dan alleen een tekstverwerkertje en een browser, dus ik denk dat je zonder swapfile toch in de problemen kan komen met zware applicaties als games. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat voornamelijk om me laptop die ik als server gebruik. Die komt nooit boven ze maximala geheugen gebruik uit waardoor die echt geen swapfile nodig heb. Het is ook niet handig omdat die een erge trage schijf heeft.

Ik heb de swapfile nu maar nooit gedowngen op 2MB ingesteld.

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
1 GB is nu niet bepaald super veel, maargoed hier is een manier om je virtual memory (swap) uit te zetten:

my computer op rechts -> properties -> advanced -> performance -> advanced -> virtual memory -> change nu voor alle schijven "no paging file" zetten.

Echter heb ik zelf ook 1 GB ram erin zitten en heb gewoon 1536MB aan swap aangezet hoor. soms is 1GB gewoon te weinig.
Het is puur terecht dat windows gaat zeuren over te weinig geheugen, dus prop er maar 1 - 3 GB bij, dan pas begint het een beetje nut te hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Madcat op 04-01-2006 18:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het op die manier gedaan maar dan gaat windows elke keer zeuren waneer je hem opstart dat er geen swapfile is.
Het probleem is dat windows normaal al begint te swappen bij gehuegen gebruik boven de 75%, best wel gaar want op die manier kan je maar 75% van je geheugen gebruiken.

1GB te weinig heb ik tot nu toe nog niet mee gemaakt, programma's die veel gehuegen gebruiken zoals photshop gebruiken gewoon een scratdisk in de plaats het virtual geheugen van windows.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 15:13
lees dit eens. Ben wel benieuwd waar je die 75% vandaan haalt, kun je een bron aangeven ?

\edit laat maar, is xp info

[ Voor 12% gewijzigd door Taigu op 04-01-2006 23:21 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ziet het voor me gebeuren op me laptop. Waneer het geheugen gebruikt stijgt tot 75% begint die te swappen.

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 15:55
Volgens mij wordt bepaalde data standaard geswapt. Heb nu firefox en msn draaien en fysiek geheugen is 640MB van de 1GB vrij. Toch zit er bijna 300MB in me swapfile (met overblijfselen van UT2004 etc want me uptime is al 7 uur ofso)
Met 98 had ik er in ieder geval nooit probleem mee. Vaak genoeg gedaan met me k6-2 met 256MB ram 8)7. Met XP ging het dacht ik ook. Zeuren deed ie wel maar automatisch inschakelen niet.
Ik wens je in ieder geval veel succes met Win2000. Overstappen op Xp-Pro is zeker geen optie voor je servertje?

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maakt niet uit, principe gaat immers ook op voor de vorige NT5 versie :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1