Toon posts:

[MCE 2005] Netwerkverbindingen automatisch herstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een vervelend verschil ontdekt dus XP pro en MCE2005.

Bij XP pro kun je een optie 'automatisch verbinden' aanklikken bij het opgeven van een netwerkdrive, mij MCE2005 kan dat niet!. Je moet in MCE2005 altijd even het wachtwoord intikken voordat de verbinding naar in dit geval mijn server hersteld wordt...

Is opzich geen probleem zou je zeggen. Maar mijn volledige muziekcollectie staat op de server, en die kan niet geopend worden als je bij het opstarten vergeet handmatig de verbinding aan te zetten naar de server...

XP pro doet dit wel vanzelf...

Bestaat hiervoor een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://84.25.98.116/screen.jpg

In het scherm Netwerkverbinding maken kun je dus wel aanklikken dat je 'Opnieuw verbinding wil maken bij aanmelden' (omcirkeld)
Maar in het scherm Verbinding maken met cp193604-a kun je niet de optie 'Wachtwoord onthouden' aanvinken, zoals je in XP pro wel kunt... (ook omcirkeld :))

typisch Microsoft weer, maargoed

iemand een idee?

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Ik heb een batch bestandje aangemaakt met net start commando's , zo logt hij automatisch in met naam en wachtwoord. http://www.microsoft.com/...docs/en-us/net_start.mspx

"net use z: \\server\mp3 mediapc /user:mediapc" dit is alles wat er staat, ik maak een Z schijf aan met mijn mp3's. Zo logt hij meteen in en kan ik ook vanuit MCE mijn andere netwerkstations benaderen waarop mijn films ed staan

[ Voor 36% gewijzigd door Duncan_R op 05-01-2006 10:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
nice, ga ik proberen...

hou je op de hoogte

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Of een net use /persistent:yes z: \\server\sharenaam, dan heb je geen batchfiletje nodig (mits MCE dat pikt natuurlijk). Persistent doet hetzelfde als dat vinkje wat je in MCE mist en in XP wel hebt :)

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
super, het werkt, zij het dat je wel eerst handmatig de netwerk drives op moet geven. Hij mapt ze niet automatisch. Maar als ze opgenomen staan bij deze computer, maakt ie wel netjes verbinding.

Goeie tip thanx!
Pagina: 1