Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Software om scherm te "partitioneren"?

Pagina: 1
Acties:

• dnzzz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-06-2022
Ik heb een hartstikke fijne breedbeeldlaptop (HP nx8220), maar wil eigenlijk die extra ruimte gebruiken om de schermen die ik open heb staan te organiseren.
Het zou volgens mij handig zijn als je twee of meer "virtuele desktops" naast/onder elkaar zou kunnen creëren, waar je diverse applicaties aan kan toewijzen.

Met ATI Hydravision heb ik in ieder geval bereikt dat een applicatie de positie onthoudt waarbij 'ie afgesloten is, maar echt ideaal is het nog niet.

Weet iemand toevallig of er software bestaat om je scherm op deze manier te "partitioneren"?

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Door Ultramon en een aangepast script kan ik windows de rechter- of linkerhelft van het scherm in laten nemen met twee knoppencombinaties. Andere windows worden niet beinvloed.
Een tijdje terug kon ik niet de kant en klare oplossing vinden en zoals ik het nu heb werkt het goed genoeg. Gaat het overigens over software voor windows XP?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik gebruik op mijn (acer) laptop Acer GridVista. Dat verdeelt het scherm in meerdere gebieden, waar je dan een venster aan kan toewijzen. Zoiets bedoel je toch?
Ik denk niet dat je per sé een acer laptop nodig hebt om dit te gebruiken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• dnzzz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-06-2022
DrivinUCrazy schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:38:
Ik gebruik op mijn (acer) laptop Acer GridVista. Dat verdeelt het scherm in meerdere gebieden, waar je dan een venster aan kan toewijzen. Zoiets bedoel je toch?
Ik denk niet dat je per sé een acer laptop nodig hebt om dit te gebruiken.
Ja, zoiets bedoel ik inderdaad! Ik ga allebei de opties even bekijken! :)
Het gaat trouwens inderdaad over Windows XP.
Bedankt voor zover! Als er nog meer tips zijn, hoor ik het graag!