[Topic Titel: [ASP/MSSQL] Zoeken op datum lukt niet ]
Hoi!
Ik ben voor m'n werk bezig met een intranet, en nu wil ik zoeken op datum, die in de mssql db staat. Ik kan hier nergens wat op vinden, en ik heb van alles geprobeerd.
De code die ik gebruik:
Het dikgedrukte wil niet werken. Ook niet als ik alleen % of alleen # gebruik. De tijd staat als 3-1-2006 in de DB, als tinydatetime.
Ik ben nog een newbie qua ASP, dus het kan best heel simpel zijn, alleen kom ik er totaal niet uit.
BVD
Hoi!
Ik ben voor m'n werk bezig met een intranet, en nu wil ik zoeken op datum, die in de mssql db staat. Ik kan hier nergens wat op vinden, en ik heb van alles geprobeerd.
De code die ik gebruik:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <% ' Get search criteria pSearch = Request.Form("psearch") If pSearch <> "" Then 'response.Write("Test") dbwhere = "" pSearch = replace(pSearch,"'","''") pSearch = replace(pSearch,"[","[[]") dbwhere = dbwhere & "[First_Name] like '%" & pSearch & "%' or " dbwhere = dbwhere & "[Last_Name] like '%" & pSearch & "%' or " dbwhere = dbwhere & "[Job_Site] like '%" & pSearch & "%' or " dbwhere = dbwhere & "[Job_Name] like '%" & pSearch & "%' or " dbwhere = dbwhere & "[Job_Number] like '%" & pSearch & "%' or " [b]dbwhere = dbwhere & "[Start_Date] like '#%" & pSearch & "%#' or [/b]" dbwhere = dbwhere & "[Job_Contact] like '%" & pSearch & "%' or " dbwhere = mid(dbwhere,1,len(dbwhere)-3) Session("tablename") = tablename Session("dbwhere") = dbwhere 'reset start record counter startRec = 1 Session("startRec") = startRec Else If tablename = Session("tablename") Then dbwhere = Session("dbwhere") Else 'reset search criteria dbwhere = "" Session("dbwhere") = dbwhere End If End If %> |
Het dikgedrukte wil niet werken. Ook niet als ik alleen % of alleen # gebruik. De tijd staat als 3-1-2006 in de DB, als tinydatetime.
Ik ben nog een newbie qua ASP, dus het kan best heel simpel zijn, alleen kom ik er totaal niet uit.
BVD
[ Voor 40% gewijzigd door Siebsel op 04-01-2006 12:05 . Reden: Wou topic titel aanpassen, maar kan niet ]