Toon posts:

[XP/98] Problemen met Windows installeren (dual boot)*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem.
Ik heb eerst windows xp geinstalleerd op een pc, en daarna wou ik er 98 nog bij doen, maar dan krijg ik foutmelding.

De volgende foutmelding:

Het gaat om deze computer:
Amd Sempron 2800+
DDR 400, 1024 + 256

Iemand idee wat ik fout doe?

Verwijderd

Topicstarter
Disk boot sector is to be midified
Type "Y" to accept, any key to abort
Award Software, Inc

Dat was de foutmelding, dan druk ik op Y
en krijg ik er is onvoldoende geheugen, terwijl er 30GB vrij is (Fat32)

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Je moet eerst Windows 98 installeren en dan Windows XP. XP maakt dan een bootmenu voor je waarin je bij opstarten het besturingssysteem kunt kiezen.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03 14:13
Yup, goede tip is : OSen installeren op volgorde van leeftijd, waarbij de oudste eerst moet.

Verwijderd

Topicstarter
maar dus als win 98 crast en ik wil die later opnieuw innstalleren, dan moet ik dus ook xp opnieuw doen?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-03 14:12

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:04:
maar dus als win 98 crast en ik wil die later opnieuw innstalleren, dan moet ik dus ook xp opnieuw doen?
Nee, dat zet je jouw image van een schone 98 terug.... B)

[ Voor 11% gewijzigd door Coach4All op 04-01-2006 19:14 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - let hier aub ook zelf op :)

Verder - de melding die je krijgt van Award is de 'Virus protectie' (of Bootsector protection) in je BIOS - die moet je ook uitzetten als je een OS aan het installeren bent :)

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-03 16:09
Mocht je toch Win98 willen installeren ná WinXP, dan moet dat geloof ik als volgt:
(maak wel eerst een back-up van WinXP!!!)

Na de eerder opgemerkte BIOS instelling:
eerst een nieuwe partitie aanmaken en deze markeren als Active/bootable (bijvoorbeeld met FDISK). Installeer daarna Windows 98 op die nieuwe partitie. Na install Win98 kun je de XP partitie weer Active/bootable maken. Daarna kun je boot.ini in WinXP aanpassen om Win98 ook op te kunnen starten.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Pagina: 1